dinsdag 21 januari 2014

Bloglandproduct

En of een mens geïnspireerd en geholpen wordt in Blogland ...

Een omslagdoek ...
vroeger zou ik er nog niet aan gedacht hebben om er eentje te maken,
maar overal om me heen in blogland verschenen prachtexemplaren.
"Ja, eigenlijk is dat wel lekker warm om knus mee in de zetel te zitten
tijdens het haken of breien en er zijn toch echt wel schone modellekes bij ..."

"Oh en kijk, FENNA-wol, hoe schoon is dat wel niet!!!"
Je kon er niet naast kijken,
de mooiste creaties werden gemaakt met de kleurrijke Fenna.
Maar al gauw was deze felbegeerde wol niet meer te krijgen.
En aangezien ik niet van de rapste ben om naar een winkel te snellen,
greep ik dus naast de prijzen.

En toen was het Blog-sterren-dag ...
en weer kon ik enkel kwijlend toezien,
hoe mooie sjaals en poncho's nu letterlijk
aan mijn neus passeerden, zo mooi!! En zo zaaaacht!!!
Tot Moosie naast me kwam staan en in mijn oor fluisterde:
"Moppie, ik zend je er een paar op!" :-)
Een suppertoffe Moos!!
(en wat hoor ik de taal van mijn Noorderburen toch graag ;-))
Zoiets vind je toch echt alleen maar in blogland??
Ik denk dat de uitdrukking 'een gat in de lucht springen'
toen ook letterlijk van toepassing was.

Op diezelfde Blog-sterren-dag ...
zagen we in Esther's hoenderhok een leuke vlaggenlijn hangen
(om roofvogels af te schrikken, prima idee trouwens!) met gehaakte bloemen.
Angeline (inderdaad, weer blogland :-))
wees me de weg naar het patroontje.
Origineel een sjaal, maar met wat vindingrijkheid lukte het me vast
ze als boord aan mijn omslagdoek te haken.

Bolletjes kwamen toe,
mijn grooooots plan vloog aan de kant,
en haken maar ...
op de trein,
in de auto,
in de zetel,
net niet op toilet,
tussen de soep en de patatten,
in de breiclub ...

en nu ben ik trotse eigenaar van ...

Omslagdoek gebaseerd op dit patroontje
Hier vind je de uitleg van de bloemenrand
(oorspronkelijk sjaal dus een beetje herwerkt)
Model: verwaaide ikke ;-)
Dus wat hebben we geleerd vandaag?
Punt 1: inspiratie omslagdoek ==> blogland
Punt 2: Fenna-Wol ==> heerlijke gift uit blogland
Punt 3: ideetje afwerking omslagdoek ==> ja ja blogland
Punt 4: appreciatie ==> lang leve blogland!! :-)

En bij deze dus een hele dikke dank je wel!
Aan héél blogland,
voor de vrijgevigheid,
de appreciatie,
de inspiratie,
de vriendschap,
het waarderen van mijn blog
(wat ik merk aan de vele reacties,
maar ook aan de stille meelezers,
en jeminee, dat zijn er ook veel :-))!

Ik sla mijn omslagdoek om
met een warm gevoel vanbinnen
en geniet!

En ik sluit mijn blogje af met


 want als dit geen mooi
voorbeeld is van
  Let's spread some l♥ve
in Blogland,
dan weet ik het niet meer
;-)
XXX

46 opmerkingen:

  1. ah, mooi.................. sjaal en blog! en de schrijfster natuurlijk! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaaaf!!! Jij ook een dikke dankjewel voor alle inspiratie via jouw blog! :-) En nu ga ik een vest aantrekken, want ik krijg het spontaan koud en heb nog niet zo'n heerlijk warme omslagdoek. Over een tijdje wel een heerlijke CAL-deken hoop ik, dankzij Blogland. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow, wat is dit een prachtige omslagdoek die helemaal bij jou past! En hij wordt nog mooier door de medewerking van al die lieve mensen; mooier en warmer!
    O en Trui, voor mij ben je zeker ook een verrijking van blogland, want je bent zelf ook een prachtmens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh Prachtig!!! daar zit veel geduld en werk in, het wordt beloond!
    Had je dit al gelezen over de omslagdoek? http://estreachikitu.blogspot.nl/2013/11/orakel-omslagdoek.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het al eens gelezen en heb het net opnieuw gelezen ... het klopt helemaal!

      Verwijderen
  5. whoopwhoop mooooooooooi en mooi beschreven!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, dat is nog eens een ode aan blogland! :D En terecht!
    Prachtige omslagdoek die dankzij gulle gevers een stuk warmer is geworden.
    Daar past het let's spread some love hartje ook helemaal bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is mooooooooooooi moppie!!!
    En wat een mooi en warm blogje over blogland. Want zo is het wel!!!!!!
    Dikke knuf x x x x x Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal super de super. Leuk en lief blogje. Groetjes,Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een supermooie omslagdoek!!!!
    en ja.. ik ben ook zoooooo blij met blogland!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kunde dat nu geloven....ik heb de fenna in de wibra in mijn pollen gehad.....en weer weggelegd.....kieken dat ik was !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg, die verlopende kleuren. En die rand, gaaaaffffff!! Ik moet daar ook eens iets mee denk ik :) Dank je wel voor je vrolijke blog en de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke grote omslagdoek! En met het verhaal wat je erbij schrijft wordt dit een hele bijzondere en letterlijk en figuurlijk warme omslagdoek, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je een prachtige omslagdoek gemaakt. Hij is supermooi!! En ja, wat zal ik zeggen over blogland, jij weet inmiddels wel hoe ik erover denk. Ik vind het hartverwarmend! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauwie wat een mooierd!! En blogland is fijn hè... ik ben er ook zo blij mee.
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooo wauwie wat is die mooi,en die maak jij dan ook even gewoon he,zo knap

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is heel mooi geworden Trui ! Toch wat tijd in gekropen lijkt mij. Intussen ben ik die Fenna wol nog steeds niet tegengekomen bij Wibra. Zal zowaar uitverkocht zijn denk ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh deze is echt prachtig geworden zeker met de gedachtes erbij ,liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is prachtig geworden zeg!!! Heel erg mooi! Daar kun je zeker fijn van genieten!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oelala wat een beauty !!! De omslagdoek maar zeker ook het meidje dat er zo blij inzit.
    Ik heb dat patroontje van die anti-roofvogel-wapper-sjaal ook gepind, ik vind het zoooooooo mooi. Nu nog tijd ha! Maar mijn lapjes schieten echt op nu, zo erg dat ik voorzie dat het 2014 project waarschijnlijk in februari al klaar is met dit tempo.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat en mooie omslagdoek. Gelijk had je om het met de fennawol te haken. Geniet ervan.
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige sjaal en wat een mooie ode aan blogland. En dan die hart knoop....kwijl kwijl. :-) Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, hij is mooi!! Ik zou ook wel zo eentje willen haken, maar dat kan ik niet, haha. Het is weer helemaal hip he, zie zoveel mensen om me heen met zo'n heerlijke omslagdoek. Ik heb er afgelopen weekend maar eentje gekocht in de winkel, maar lang niet zo kleurrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Inderdaad via de blogs kom je dichterbij bij al je antwoorden en tips van anderen! Ik geniet er ook van hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Blogland inspireert mij ook iedere dag! Je hebt wel een hele mooie omslagdoek gemaakt! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is die mooi geworden. En daar wordt je toch blij van als je dit op deze manier toch voor elkaar hebt gekregen. Gelukkig bestaan er veel van deze mensen. Blogland is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow wat een gave omslagdoek! En hij past super bij je mooie witte kopje!!
    Inderdaad zijn bloggers heerlijk sociaal en inspirerend, het heeft me al aangezet tot kliederen met verf en weer het haken/breien oppakken. En ik geniet er meer van dan "vroeger", je krijgt tips en tricks en als je ergens om uitleg vraagt zijn ze nooit te beroerd om te helpen, al is het virtueel, het voelt prettig en vertrouwd!!
    Ja ook ik geniet altijd van je spontane berichtjes met kleurrijke invalshoeken van allerlei kanten!
    Voor jou dan ook een virtueel ♥ en dat je nog veel mooie bloglandmomenten krijgt en veroorzaakt ;-) X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja, Blogland kan een warme deken zijn...in dit geval een mooie omslagdoek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. super geweldig mooi én fijn én lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. zo moooooooooooooooi!!! Dat heb je weer prachtig voor mekaar!
    en ook ik moet het beamen: BLOGLAND is het mooiste, liefste, inspirerendste, vriendelijkste, creatiefste,....hartelijkste land ter wereld!
    lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooooi!!! Ook op mijn to do list, na het zien van al die mooie exemplaren in blogland!!!groetjes, Susan
    www.creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het is een mooie sjaal geworden. En dat je hem hebt door al je blog vriendinnekes dat doet natuurlijk goed. En zo heeft hij voor jou ook een hele grote waarde.
    Zouden wij nog kunnen leven zonder onze blog?

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. SUPERMOOIE SJAAL in PRACHTIGE WOL! Die fenna is toch echt wel de max en hier niet te vinden :-( maar je inspireert ons weer, verwent ons met prachtige foto's en deelt je patroontjes, we kunnen niet anders dan je in blogland blijven volgen en waarderen om wie je bent!
    Ook ik vind heel veel steun en inspiratie in blogland, een heeerlijk land!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk als je deze manier elkaar kan helpen! Mede hierdoor heb je een prachtige omslagdoek gemak! Ik kijk snel even naar het patroon want ik wil me er ook wel eens aan wagen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw, wat een meesterwerk! Dikke pluim voor jou Trui. Je omslagdoek (met jou erin ;) is prachtig en je ode aan blogland met als afsluiting je mooie hart, superlief!! Toppertje ben je :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig gehaakt gewoon! Nog eens heel erg super hard bedankt voor de hulp in het sorteercentrum hé en leuk je eens in 'real life' te ontmoeten! Groetjes, Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw, wat een mooie omslagdoek! Bijna nog weer mooier dan die waar ik mee bezig ben :-(
    Soms een nadeel van blogland: er komt zoveel moois voorbij. Geen tijd om dat allemaal te maken.
    Maar verder ben ik het helemaal eens met bovenstaand bericht van je: blogland is genieten!
    Ik ben zo'n stille lezer. Ik volg je op mijn weblog, lees niet alles en heb denk ik nog nooit gereageerd.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Blogland is echt een prachtig land en daar kunnen alleen maar prachtige creaties uit voort komen, super mooi die omslagdoek!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui