dinsdag 7 januari 2014

Capuchonsjaal

Warme oortjes ...
en warm hoofdje ...
en warm nekje.

Dit bezorgde ik mijn mama toen ik
haar kadootje overhandigde.

Het werd een spoedproject.
Trui aan den brei en alles moest wijken ...
want het plan werd pas begin december gesmeed
en zaterdag werd de capuchonsjaal kadoo gedaan.
Hoera, dat ik een paar keer lang op de trein heb gezeten,
hoera, dat ik niet zo'n TV-maniak ben ...
Dus speedtempo ... 
en dan heb je daar opeens ongewild bezoek van de Murphy.
Ik weet nog altijd niet waarom ze
de wet van Murphy uitgevonden hebben,
ambetanterik!
Ik kwam dus WOL TEKORT!! 
En ik moest nog amper 6 naalden breien!

HELP
was de titel van de mail die Kristel van mij ontving ...
Dank je wel Kristel voor de spoedbestelling, 
zelfs midden in de feestdagen,
ik blijf je eeuwig dankbaar :-)

Patroon capuchonsjaal uit Burda Breien herfst/winter 2013
Wol: Lammy Alpina van Wol en Zo
Héél leuk om te maken! :-)
Voor mama ... want ik ben trots op jou! x

xxx

51 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig kunstwerk heb je voor je moeder gemaakt. Hier mag Je heel erg trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh!
    Die zie ik heel erg graag.
    Je moeder zal inderdaad warme oortjes hebben
    van de cappuccionkleurige capuchonsjaal .

    En die Murphy,
    hoe vaak dat ik die al op bezoek heb gehad!! (en altijd ongenood, eh!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk prachtig. Hier ga ik voor leren breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een prachtige sjaal. Hmm,zou ik dat ook kunnen??

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het wel hoor, hij is niet zo moeilijk. Eenmaal je weet hoe je een kabel moet maken, moet dat zeker lukken. Het is heel duidelijk uitgelegd.

      Verwijderen
  5. ik ben echt DOL op kabels ♥ wat een pracht exemplaar.... en wat als we kristel toch niet hadden... super
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, o, o... daar gaat mijn voornemen om geen sjaals meer te breien... Lijkt me heerlijk om dragen. Ik zet het op de agenda voor volgende winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een ontzettend mooie sjaal! Volgens mij heb je nu een hele contente mama :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schoonheid! De sjaal en de mevrouw eronder ;-)...
    Ik zou willen dat ik kon breien als ik dat zie, zo mooi!
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sprakeloos, wat een mooiert! En wat lief van Kristel zeg...
    Mams helemaal happy?
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige sjaal. Ik vind kabels heel leuk. Werkelijk heel mooi gebreid!
    Je moeder moet in de wolken zijn met dit pracht exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtig wat zal ze dat graag dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooooooooh Trui, wat moooooooooooi!!!! Wauwie !!! Je mams zal daar blij mee zijn, zeker gezien de horrorwinter die nog komt (help). Wat lief van Kristel dat ze je uit de brand hetbt geholpen, toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. kristel is nen engel!
    oh zou er geen job bestaan: in de voormiddag haken, in de namiddag breien, in den avond wat prullen met vilt en stofke
    ik doe met plezier overuren dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En je mama heeft ook vast een warm hartje voor haar dochter.:-)

    Wow, hij zal heerlijk om te dragen zijn. Je hebt het vlug gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een prachtige kleuren en wat en prachtig resultaat.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw super mooi en super knap gemaakt,waar haal jij de tijd toch vandaan zeg,echt zo knap.
    daar zal je mama heel veel plezier van hebbe

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er supertof, lekker zacht en warm uit! Zo wil ik er ook wel eentje ;)
    Je mama zal wel héél content zijn!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat mooi en lekker warm. Het koudere weer komt eraan, jij geluk!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg mooi en heerlijk warm. Een erg mooi cadeau voor je moeder!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whaaaaaa, great minds think alike! Ik zag het tijdschrift in de winkel liggen en heb het gekocht omdat ik deze wel supergaaf vond!
    Ben er nog niet aan begonnen omdat het me wel een beetje ingewikkeld (woordgrapje) leek, dus die staat nog in de planning.
    Maar even een vraagje, heb jij het ook met dubbel garen gebreid zoals in de beschrijving staat? of gewoon met dikker garen?
    Hij is helemaal geweldig geslaagd die van jou!! Je mama is een bofferd!

    Ambetanterik - oftewel een poetzak ... LOL, blij met online Vlaams woordenboek, denk dat ik Vlaams ga studeren, dat klinkt zo gaaf.

    Groetjesssss :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi great minds... thanks ;-)
      Ik heb hem gemaakt met dikker garen en dus met een enkele draad, nld. nr. 7 (100 gr voor 100 m, dus het dubbel dan ze zeggen in het boek). Ik heb het gekocht bij Wol en Zo (en lees al op verschillende sites dat ze ook levert in Nederland voor niet veel verzendkosten, bij deze reclame voor Kristel hahaha) (http://www.wolenzo.be/c-1741677/lammy-alpina/). De beschrijving is echt heel duidelijk hoor en moest je er aan beginnen en er lukt iets niet, geef maar een gil, ik help met heel veel plezier!
      Lolll poetzak, vind ik ook niet slecht klinken :-)

      Verwijderen
    2. Oh dat klinkt al makkelijker met een dik garen ipv dubbele draad!
      Ik ga straks even op pc je reclamelink bekijken!! ;-)
      Dank je!! :-)

      Verwijderen
  21. Ow, Trui, wat heb je deze super mooi gemaakt!!!! Ik denk dat je hem voor jezelf ook maar "even"' moet maken, hij staat je geweldig! Prachtig met die kabels!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zal je moeder daar blij mee zijn Trui!Hij is prachtig en ondanks Murphy ben jij er gekomen mede dankzij Kristel!Hij is zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw wat een onwijs lief en mooi kado Trui!!...hij is écht prachtig!! Wat lief dat je in Kristel een redder in wolnood had, wat zal je moeder hier superblij mee zijn!! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Verliefd wat een plaatje heb je gemaakt zeg ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind hem ........ GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind 'm superfragilisticexpialidocious ;) oftewel superknap gedaan, wauw!!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw heel heel mooi, prachtig werk hoor!!!
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, prachtig gemaakt. Die gaat geen kou lijden. Jammer dat het weer er zo nog niet over denkt, zodat ze hem veel kan dragen en veel deugd aan kan hebben. Want de winter is nog niet echt begonnen hé. Mooi regelmatig gebreid, zie ik zo. Je bent ne krak hé in zo een snel tempo zo iets mooi klaar te krijgen en met de lieve hulp van Kristel. Hoedje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig kado! En zoooo mooi gedaan......

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mijn mama is superblij met de sjaal! Dank jullie wel voor de fijne reacties! Ik zit nog een beetje in tweestrijd of ik hem toch ook niet voor mezelf ga maken ... maar ik doe dat niet zo graag, 2x hetzelfde

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw!
    Wat fijn dat je sos zo snel verhoord werd!
    Die kabel rondom de capuchon is zó stoer. Heb je mooi gedaan, even in sneltempo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ennuh, wat betreft een sequel... ik zou het wel weten (als ik zo goed kon breien)... Als jij 'm nog een keertje voor jezelf maakt doen wij gewoon alsof we 'm voor 't eerst zien ;)

      Verwijderen
  32. Zo die heb je mooi gemaakt. Ik zou hem toch ook maar voor je zelf nog gaan maken hoor, maar dan misschien met wat minder druk. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo,

    Wauw, die ziet er super uit en de kleur is ook leuk neutraal, kan je met veel combineren zo hé.
    Je mama zal wel heel blij zijn , zeker moest de winter nog doorbreken, dubbel blij dan :-))

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. PRACHTIGE SJAAL! Zou ik je mama ook niet zijn??? Die ziet er lekker warm en zacht uit, heerlijk om dragen, met liefde gemaakt, een prachtig patroon, kortom SUPER! Ik moet je bewonderen om dit op zo korte tijd met de hulp van Murphy en Kristel tot een goed einde te brengen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige sjaal, prachtig gebaar! Je mama zal super blij en trots op je zijn. Hoera voor Kristel ook. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik loop hopeloos achter met blog lezen maar lezen doe ik en wat ben ik blij dat ik de mooie sjaal kan zien. Echt prachtig, je mama zal hier ontzettend blij mee zijn en heel veel plezier aan hebben, allez als het dan toch echt gaat vriezen? ;)
    Ik ben blij dat ik je nog heb kunnen helpen en dat het op tijd is gelukt.
    En ik wil ook wel instappen in die BVBA ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui