zondag 5 januari 2014

Deze week zag ik ... #01

Deze week zag ik ...
... elke week iets vastleggen dat
me inspireerde,
me raakte,
me deed glimlachen,
me een krop in de keel gaf,
me blij maakte,
of een beetje triest,
... kleine zaken om niet te vergeten.
Dus waar kan ik dit dan beter delen,
dan op mijn blog?
Vanaf nu dus elke week
... deze week zag ik ...


 Deze week zag ik ...
 letterlijk en figuurlijk het spreekwoord 'na regen komt zonneschijn'

Kregen jullie ook die storm over jullie heen?
Ik zag letterlijk de zon door de wolken breken, de wind de zware regenwolken wegjagen,
en ons natte wereldje laten baden in een stralend zonnetje, alles proper gewassen.
Figuurlijk brak het zonnetje weer door,
na al jullie fijne reacties, via blog én mail, op mijn vorig blogbericht.
Dank jullie wel daarvoor!


Deze week zag ik ...
Fé van 8 haar eigen muts herstellen

Onder de kerstboom lag voor Fé haar eigen naaidoosje.
Haar eerste self-made-project liet niet lang op zich wachten :-)

Deze week zag ik...
een nieuwe riem voor mijn fototoestel

Voor mij lag er onder de kerstboom een nieuwe KEKKE camerariem
(dank je wel Angeline om deze tip door te geven aan de kerstman)
De achterzijde van de camerariem is gemaakt van neopreen. Neopreen is een soort rubber
wat veel wordt gebruikt voor duikpakken, wetsuits en dergelijke.
Het zorgt voor een comfortabel draaggemak in je nek omdat de stof heel erg zacht is en licht elastisch.
Ikke zeer blij dus!

 Deze week zag ik... 
blije en verwonderde gezichtjes

We gingen naar het IJssculptuurfestival in Brugge,
alle Disneyfiguren waren van de partij, gemaakt uit blokken ijs,
maar vooral de nieuwe Disneyfilm Frozen werd mooi weergegeven.
Mona wist eerst niet goed wat ze zag ...
het was heel mooi met een echte ijsglijbaan als leuk toemaatje.

Deze week zag ik ...
een ijsbeerzoon

Sjobbe deed mee aan de Nieuwjaarsduik in Oostende ...
en zag het volledig zitten :-) ... brrrrrr ...
 
Deze week zag ik ...
een nieuw nichtje in de familie

Thelma werd om 3 u geboren op Nieuwjaarsnacht,
als eerste baby van West-Vlaanderen.
Een nieuw klein nichtje,
een tweede kindje voor schoonbroer Sander en schoonzus Fleur.
Ik haakte alvast een mutsje tegen koude oortjes
maar was toch weer even vergeten hoe klein zo'n pasgeboren baby is ...
ik denk dat het beter voor zusje Maure van 4 zal passen :-)



 Wil je ook meedoen aan 'deze week zag ik'?
Klik dan even hier en je kunt lezen hoe het werkt op blog Zomaar een dagje.

25 opmerkingen:

  1. heerlijke deze week zag ik
    feliesss met kleine nichtje ♥... grote zus vast blij met een muts die haar zal passen haha
    hier ook noodweer, flinke hagel regen en onweer brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. en owww wat is dat mooi het van die ijsculpturen, wij hebben dat ook eens gedaan, ware kunst
    je zoon zag het wel zitten wij genieten gewoon vanaf de zijlijn mee
    gaaf he voor je toestel... OOIT wil ik er graag ook eens 1 voor de camera ( vind ze nogal prijzig hihi ) en wat een knappe dame zelf haar muts te herstellen!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk je mooie ontroerende week ,liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo zeg! Een prachtige week!!!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zag je heerlijk mooie dingen.
    Grtjs
    Daniêlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh meissie wat een pracht foto's. Ik word er helemaal een beetje stil van. Behalve van die duik, daarvan gaan de haren rechtop haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een super weekje,en wat een schatje dat nichtje van jou,gefeliciteerd met dit meisje.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie week had je. Dankjewel om deze te delen met ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat een prachtige : ik zag-jes Fee en haar muts ge-wel-dig! En die nieuwjaarsduik ik roep het al een paar jaar in 2015 maar doen dan? En een lief nichtje gefeliciteerd XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, wat een begin van een nieuw jaar. Heerlijk genieten van je foto's en korte reacties. Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje, het is toch altijd bijzonder zo'n klein mensje. Geniet van je week. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh dat die prachtige ijssculpturen niet wegsmolten bij dat lieve snoetje van Mona!En dan je zoon STOER!!!Ik doe het hem niet na en dan rest nog die creatieve Fe....die treedt in de voetsporen van haar moeder en je nichtje...zucht...toooo cute!gefeliciteerd met jullie nieuwe familielid,het wordt steeds gezelliger daar in West -Vlaanderen!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontroerende, stoere,fijne week was dat! Proficiat met het pasgeboren nichtje, dat zal volop verwend worden!
    Zelf muts herstellen? Chapeau! En die frisse duik in de zee, het zal dan niet zo koud zijn als andere jaren (alhoewel het verschil zal niet voelbaar zijn) maar mij krijg je er alvast niet in, proficiat Sjobbe!
    Is er in de Rijtjes ook niet nog zo'n duik? ;)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige eerste week foto's meis!!!!!!!!
    Ahhhh die Fé .... wat een kanjer hè!!!!!!!!
    Gefeliciteerd met Thelma!
    Enne wat een kanjer die ijsbeerzoon hahahahaha

    Dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijne, blije zaken heb je de eerste week waargenomen! Dat is een goed begin (en dat is volgens het gezegde weer het halve werk :-p )!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw! dankjewel voor een blik op jouw eerste week!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goeie week. Lief zo dochter aan de naai :)
    Ik zat toevallig pas geleden zomaar te bedenken hoe het zou zijn als je tijdens de jaarwisseling aan het bevallen bent. Grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie fotoreportage weer! Ijssculpturen was mooi hé :) ben er ook vorige week geweest.
    Ben al benieuwd naar wat je de volgende keer allemaal gaat zien :).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke foto's! Het was een drukke week en nog wel uitbreiding in de familie. Gefeliciteerd met jullie mooie nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, dat zijn leuke dingen én mooie foto's! Dat zonnetje, heérlijk, zo fel.
    Wat heeft je dochter prachtige ogen, en dappere zoon :D
    De camera-riem is gewéldig. Die zou ik alleen al voor de 'sier' om willen hebben ;) Dus kijk alvast uit naar de foto's!
    Gefeliciteerd met je nichtje!!! Oh.. wat een kleintje. Altijd zó vertederend.
    Ennuh, ze heeft een superdag gekozen ;) (volgens mij zoon iig, die de 31e jarig is!)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb je gevonden hoor! Wat een mooie bijdrage, en wat een mooie dingen heb je deze week gezien. Ik ben onder de indruk van Fé die haar eigen muts hersteld. Wauw wat knap. Ik ga nu snel kijken op de rest van je blog, en je beter leren kennen! Fijne week voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. P.S. … en natuurlijk gefeliciteerd met je kersverse nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb eigenlijk vooral genoten van je meisje met haar eigen naaisetje....wat een super gezicht!
    Enne...die nieuwjaarsduik mogen ze van mij houden :-)
    Gefeliciteerd met je nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke dingen! en dat allemaal in één week!

    Ik ben onder de indruk van:
    1) stoere Sjobbe (wist niet dat je al zo'n grote zoon had)
    2) geconcentreerde Fé
    3) allersnoezigste Thelma (is één van mijn lievelingsnamen)

    En, ik ga ook bij jou in 2014 nog supergraag langskomen. Jouw blog straalt gezelligheid uit.

    fijne week deze week,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui