zondag 19 januari 2014

Deze week zag ik ... #03

Deze week zag ik ...
Moeder Natuur

Een hardnekkige goudsbloem en een even hardnekkig roosje
Twix die ondertussen zijn plaats heeft opgeëist in het hoenderhok
Winterbloesem ...

Deze week zag ik ...
het station van Gent

Er wordt steeds met heel veel lof gesproken over het station van Antwerpen
(en dat is natuurlijk ook heel mooi)
maar hebben jullie al eens omhoog gekeken in het station van Gent?
Dan krijg je dit te zien ... prachtig hé!
  
Deze week zag ik ...
kunst op de zeedijk

Deze kunstwerken zijn te vinden op de dijk van Oostende
(ja ja ik ben weer naar mijn studerende zoon geweest, deze keer snoep- en fruitvoorraad gebracht ;-))
Hier kan je meer lezen over deze kunstwerken, ik kan het niet beter uitleggen dan Moois van 'M(i)e'.
Mooi luchtje op de achtergrond hé!

Deze week zag ik ...
een dochter die haar 100 dagen heeft gevierd 

Doen ze dit in Nederland ook?
Alle laatstejaars van het middelbaar onderwijs vieren het moment
dat ze ongeveer nog 100 dagen verwijderd zijn van afstuderen ...
... en mja, hoe vettiger hoe prettiger zullen we maar zeggen :-)

 Deze week zag ik ...
witloof 

en een terecht trotse Mister Creatuur.
't Is eigen kweek with love in onze kelder!


 Wil je ook meedoen aan 'deze week zag ik'?
Klik dan even hier en je kunt lezen hoe het werkt op blog Zomaar een dagje.


Fijne nieuwe week!

Pak het moeilijke aan
als het nog makkelijk is!

- BZN -

30 opmerkingen:

  1. Mooie beelden ! En leuke momenten. Tof zo een soort van beelden weekboek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi station zeg! En mooie dochter, en nee wij vieren die 100 dagen hier niet ;-). Oh en bijzonder je eigen witlof kweek in de kelder! Geweldig! Alvast een fijne week voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt veel leuke dingen gezien deze week!
    En zo'n eigen witloofkweek in mijn kelder zie ik ook wel zitten.....alleen ben ik de enigste in huis die dat lust!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat leuk die 100 dagen viering, nog nooit eerder van gehoord! Ze ziet er blij uit, jouw prachtige dochter.
    En dit witloof ziet er geweldig uit, ga het zo even aan mijn moestunman laen zien ;)
    Fijne weer!
    Xx janina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whoehoeoeoeoe witlof in de kelder dat wil ik ook! En wat een prachtige foto van je bijna afstudrende dochter
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi station! En wat leuk zeg, witlof in de kelder kweken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's! Heerlijk om toch nog wat 'verdwaalde' bloemetjes tegen te komen. En die lucht, idd! Zo scherp, echt een gave foto.
    Die 100-dagen viering, nee, nog nooit van gehoord. Maar zo te zien is het wel heel erg gezellig geweest! :D Mooie week!
    Fijn weekend nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik geloof niet dat we zo een viering hebben in nederland..
    en ja.. als je goed kijkt zie je een heleboel bloemetjes buiten!! hier de minianjertjes en oostindische kers!
    mooie station in gent.. daar ben ik nog nooit geweest, dus dat wist ik niet.
    en je man kan terecht trots zijn op zijn witlof !!!!prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke week heb je gehad, en een leuk idee om dit zo te doen. Het station van Gent is inderdaad erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow prachtfoto's dat station in gent is ook megaaaaa ♥
    mooie meis heb je toch

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van het station in Gent. We kijken inderdaad te weinig om ons heen, er is zoveel moois te zien. Het 100 dagen verwijderd van het afstuderen kennen we hier volgens mij niet, tenminste niet in mijn tijd. Eet smakelijk van de zelf gekweekte witlof, dat smaakt vast heerlijk. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk die witlof!!! Daar kan ie met recht trots op zijn!

    Mooie plaatjes heb je er weer van gemaakt, genieten!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij leuke dingen gezien afgelopen week.
    En zelf moet ik precies wat meer buiten komen ipv altijd maar binnen en achter de computer, dan zou ik ook dingen zien.
    Liefs, veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat een heerlijke dingen zag jij weer en bedankt dat we even via jou 'ogen'mee mochten kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat ziet er leuk uit die lofjes zo in die bak! Dat 100 dagen ken ik helemaal niet. Leuke traditie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. :) wat gezellig hier! en ook leuk om jou weer bij mij te zien! het was ook heel lang heel rustig geweest hoor, begin nu weer een beetje weer Kris te worden ;)
    mooi die witlof! wij hebben jaren zelf witlof geteeld op het land,de pennen dus. Mooi om te zien dat ze dan tot kropjes groeien hè, dat deden dan wij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nu heb ik 5 jaar lang, 2 maal per week het station van Gent gezien, maar blijkbaar nooit omhoog gekeken... Shame on me...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. allemaal mooi en fijn maar dat witloof vind ik het indrukwekkendst!!
    Dikke proficiat aan je ventje!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie week weer. Dat witloof gaat smaken weet ik! Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een fijne momenten! Oh witlof, lekker! Heb ik al zo lang niet meer gehad omdat manlief het niet lust, maar krijg er zin in bij het zien van je foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw wat een mooie plaatjes allemaal, echt genieten! En het 100 dagen gebeuren kennen wij niet want mijn zoon is ook bijna klaar maar ik heb hem nog niet met groen haar gezien ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie foto's! Dat 100 dagen gebeuren heb ik ook nog nooit van gehoort, wel heel grappig! Je dochter heeft er in ieder geval lol in hahaha...zo'n blijde foto!! De witlof is prachtig gewoon, gaaf zo in je eigen kelder! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh die eigen kweek daar ben ik wel jaloers op! Nog maar 100 dagen te gaan, ja dat hebben de kinderen hier ook uitbundig gevierd!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. jaja die 100 dagen dat is bij onze zesdes ook wat hoor!!! Onze leerlingen zijn allemaal in een thema verkleed en er wordt een mooie show opgevoerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Met je kop in de wolken lopen, het heeft wat, zolang je nergens tegen aan loopt ;) ik ga donderdag mijn kop in de lucht steken.
    Grondwitloof, het lekkerste dat er is, die smaak jong, dat valt met niets te evenaren, u ventje scoort :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt weer een leuke week achter de rug zo te zien! Heerlijk genieten. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jeetje wat en prachtig station!! Daar is dat van Weert maar zielig bij.
    Gave kunst ook!
    Die 100 dagen heb ik hier ook nog nooit gehoord, maar ik zie dat ze zichtbaar geniet, wat een vrolijk koppie heeft ze met die guitige oogjes!!
    Mmm, witlofsalade, en dan ook nog krakend vers, dat zal lekker smaken!!
    Weer genoten van je mooie bericht, daar word IK nou vrolijk van!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui