zondag 26 januari 2014

Deze week zag ik ... #4

Deze week zag ik ...
inzet en warmte

Samen met Marina gaf ik gehoor aan de oproep van Naomi (Soft Cactus)
en gingen we een dagje helpen op het sorteercentrum van de schoendoosactie.
Hier kan je er meer over lezen.
Het was heel leuk kennismaken met Naomi, haar zus Eva
(en zus Debora kennen jullie ook allemaal, als Toertjes en Pateekes :-))
en alle vrijwillige medewerkers.
Het hart zit bij iedereen op de juiste plaats,
van vele schoendozen straalde de liefde vanaf.
We controleerden de dozen, vulden bij waar nodig
met het vele bijvulmateriaal dat was ingezameld
en bij elke doos die ik sloot zag ik een lachend, blij gezichtje voor mij.
Een vrijwilligerswerk met heel veel voldoening.
Volgend jaar zijn we er zeker weer bij
(en eindigen Marina en ik, net als dit jaar, met een lekker etentje :-)).

Deze week zag ik ...
een boshondje

Al een tijdje is Zizi blind. Wandelen aan de leiband zit er niet meer in.
Ze is minder zeker van zichzelf en slaapt meer en meer.
Balletje spelen is goed voor 2x en dan kruipt ze alweer haar mandje in.
Maar deze week gingen we voor actie ...
Met vrouwtje mee de fiets op en dan op ons gemakje wandelen in het bos.
Snuffel hier, snuffel daar, maar vooral dicht bij het vrouwtje blijven,
want daar is het veilig. En gemakkelijk, want bij een beetje te veel modder,
pakt ze me lekker op, ha! :-)
 Fijne week allemaal!
xx

31 opmerkingen:

  1. Wat een mooi project waar jullie aan meewerkten !
    Zizi is een prachthondje en ziet er een echte lieverd uit ! Mooie foto's, vooral die van Zizi in het fietsmandje, met zijn haartjes in de wind, vind ik geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super dat je je een dagje belangeloos inzet om de schoenendoosactie te laten slagen. Doe zelf ook vrijwilligerswerk maar het wordt steeds lastiger om mensen hiervoor te motiveren, jammer!
    Wat een mooie hond, jullie Zizi! Je 'kadert' je foto's telkens zo mooi in. Mag ik vragen hoe je dit doet? Ik gebruik nog steeds de standaarden voor de foto's maar na 1 jaar bloggen (jawel, afgelopen vrijdag was het zo ver. Je kunt het lezen op m'n blog)durf ik een treetje 'hoger' te gaan.
    Lieve groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, de dozenactie! En die Zizi, ach gut, `t beestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw jong, gij zijt een straffe....dat ge daar ook nog tijd voor vindt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi initiatief de schoenendoosactie. Mijn kinderen ook al eens aan mee gedaan. En fijn dat je toch nog met de hond op pad kon. Fijne week, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Trots op jou! Op je vrijwillige inzet en je enorme dierenliefde
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Langs deze weg nog eens een superdikke merci voor je belangeloze inzet bij de SCHOENDOZENACTIE !
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je dit kunt doen hè! Tot nu toe hebben we ieder jaar op school de schoenendoosactie gehad. En afgelopen jaar ineens niet. Best raar, want het gaf zoveel voldoening die doosjes te vullen en te hopen op blije gezichtjes aan de andere kant van de wereld. En je was in goed gezelschap ook lees ik, gezellig hoor! Het is dat het niet om de hoek is, anders zou ik zeggen.. volgende keer ben ik er ook bij.
    En wat een prachtige foto's van het hondenbeest, smelt !!!
    Dikke kus !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi initiatief! Super.
    En echt een schatje die Zizi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh het schoenendozen project...herinner het me nog toen mijn kinderen op de basisschool zaten,zo´n geweldig project!Wat goed Trui dat je daar bent gaan helpen en die Zizi....wat een schatje toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een mooi project, wat zullen die kindjes blij zijn met zo'n pracht-pakketje!!
    Lief snoetje jullie Zizi!!
    Wat ben je toch een druk baasje, knap hoe jij je tijd weet in te vullen met zoveel dingen!! Toppie!!

    Fijne week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig project meis!

    En die Zizi .... kijk haar eens lekker schuivelen! Een poepie dat is het!!!!!!!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super zo'n schoendoos aktie! Een heerlijk werk om ook te doen lijkt me zo.
    Lieve Zizi...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent weer heel nuttig bezig geweest! Dat project deden we hier ook toen de kids op de basisschool zaten (lang geleden).
    Ik moet zo lachen om die foto van die boomwortel, recht boven in de laatste collage: het is net de achterkant van het broekje van een mannetje dat opzij geleund staat en een beentje gebogen heeft :-D
    Zag jij dat er ook in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik zag er een olifant in, maar jouw mannetje zie ik nu ook :-)

      Verwijderen
  15. Jij hebt je goed hart weer laten zien samen met nog veel anderen en dat geeft altijd veel voldoening! En je boshondje is een schatje, dat zie je zo!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je je weer ingezet voor een mooi doel. Ja en met Zizi daar moet je ook jezelf aan aanpassen, maar dat gaat zo prima. Die geniet op haar manier. Wat fijn weer allemaal.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zizi in the picture! Wat een mooie collage van dr, wat een snoepje is het toch. Wat een lieve foto in het mandje met het verwaaide haar op de bol, zo schattig! En nu houd ik op, anders wordt Anne jaloers. Ahum. ;) Wat leuk dat jullie geholpen hebben met de schoenendozen, leuk dat het jullie ook zoveel voldoening gaf! Ook een fijne week gewenst, M xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een goede actie van jullie, klasse!
    En ohhh het boshondje in een fietsmandje, te lief voor woorden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super die actie!!!
    Oh en die Zizi!!! Zo leuk voor haar dat ze op die manier toch een stapje in de wereld kan zetten.
    De foto in het mandje vind ik ook echt G-E-W-E-L-D-I-G lief!
    Voor jou ook een fijne week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zalig die bosfoto's!! Wat een mooi project, éénvoudig en puur!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat je je zo inzet voor verschillende projecten! En ook heb je Zizi zeker een fijne dag bezorgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat fijn om daar een keer deel van uit te mogen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi in beeld gebracht, die schoendoosactie van ons ;) Echt fijn dat jullie van zo ver kwamen helpen.. Hartverwarmend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een positieve week weer. Onze hond wordt stilaan doof en dat is toch iets makkelijker 'om te hanteren' dan een blinde denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een goed doel! fijn dat jullie dat wilde doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui