donderdag 16 januari 2014

Waar men gaat langs Vlaamse wegen ...

 ... komt men voor de moment,
echt véél modder tegen!

Maar gewapend met warme jas, 
goede wandelschoenen,
én goed humeur

kon ik toch weer een paar
mooie plaatjes schieten ...

Het lijken wel herfstfoto's hé :-)
We gingen op wandel langs de Maaigemdijk- en Oude Leiemeanderpad in Astene.
Ploeteren door de modder ...
We moesten zelfs gebruik maken van een zelfbedieningsveer om over te steken.
Gelukkig had ik mijn privé-schipper mee! ;-)



Een hartverwarmend initiatief van Rosalie (Studio Zakka).
Zij gaat in 2014 voor 365-dagen hartjes,
ik betrap mezelf erop dat ik,
sinds ik haar blogje las,
mijn omgeving afspeur naar hartjes ...
ik denk dat ik ze hier ook af en toe zal achterlaten
...
want zeg eens eerlijk, een beetje liefde verspreiden
kan iedereen dat niet gebruiken?

Hartvormige schuursponsjes

"Do it with passion,
or not at all!"

xxx


40 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes heb je gemaakt! Leuk zo met je eigen schipper op pad :-).
    Hartjes geven altijd een warm gevoel. Leuk actie <3.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartjes zijn lief en schattig.
    Ik ga dadelijk eens kijken bij Rosalie.

    Zo'n ding om zelf over te steken hebben ze ook in de dierentuin van Planckendael om over een meertje te gaan. Onze kinderen waren daar vroeger gek op. Niet van weg te slaan.
    Waar is die tijd gebleven?

    Schone schipper.
    En... mocht je over varen?
    Moest je dan een cent betalen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die schone schipper maar meteen mee naar huis genomen :-)

      Verwijderen
    2. oelalala! Betaald in natura :)
      Heel mooie foto's! Merci!!!
      Voedsel voor de ziel zenne!

      Verwijderen
  3. Das wel een hele schone schipper haha en wilgenfoto's daar kan ik nooit genoeg van krijgen. En met hartjes daar hangt mijn hele huis mee vol..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's. Vind je schoenen op je blogachtergrond ook super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sfeervolle foto's., en ja die toffe actie van studio zakka mag benadrukt en gevolgd worden. Ik doe ook mee. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je maakt prachtige foto's. Geen zin om mee te doen met onze Winterfotojacht?
    KLIK

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor het compliment :-) Ik heb gezien dat je meedoet met een challenge, maar ik neem foto's van alles wat me interesseert en dat net op dat moment aan mijn neus voorbijkomt en de moeite waard zijn om te fotograferen. Ik weet nu al dat ik zo iets niet volhoud en dan doe ik liever niet mee, perfectionist, weet je wel :-) Maar ik kijk wel graag mee!

      Verwijderen
  7. je hebt daar weer een pracht van een wandeling achter de rug. Ik ga zondag (bij beetje droog weer) ook eens een stapje doen met mijn kinderen. Want het is geen chiro. en ik wil iets doen met ons gezinnetje. :-) en jij bracht mij net op dit eenvoudige gezellige idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat ik je kan inspireren, veel plezier op jullie wandeling zondag! :-)

      Verwijderen
  8. Weer hele mooie wandelplaatjes, Trui. En hartjes spotten, hartverwarmend positief !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "Schipper mag ik overvaren ja of nee....moet ik dan een cent betalen ja of nee?"Dat zongen wij vroeger altijd en was een spel wat we buiten speelde als kinderen,jij hebt het ondanks de modder ontzettend naar je zin gehad buiten tesamen met jou schipper! ;-) Daarnaast ook nog hele mooie plaatjes geschoten(getrokken zeggen jullie geloof ik?!)en aan die camera zat vast een hele mooie camerariem !


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) wij zeggen inderdaad foto's getrokken maar volgens mij is dat geen mooi Algemeen Nederlands :-) Foto's maken is correcter denk ik. En jaaaaa, supermooie camerariem dankzij de tip van een fijne madam!! :-)

      Verwijderen
  10. Hallo,

    Wij zijn in het weekend ook hier in het park gaan wandelen, en inderdaad ik dacht ook dat ik herfstfoto's had gemaakt en we vonden ook nog eikels, kastanjes, ..dus ja géén wintergevoel hé :-)

    Jullie hebben een mooie wandeling gemaakt, lekker gezond. En groot gelijk dat je die mooie schipper maar ineens mee naar huis hebt genomen :-))

    En met die schuursponsjes in hartvorm, doe je de afwas of kuis met veel liefde :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, t'is nu precies herfst, de winter zal dus wel nog komen, hou je vast voor mooie natuurfoto's boordevol sneeuw!
    En love is in the air! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahaha die schipper van je :-) hele leuke foto's x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Cool zelf oversteken met privé schipper en al :)
    Mooie foto's, ik verwacht ook nog wel een winterprikje, foto's met rijm en ijzel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi, niet gek zo'n prive schipper!
    Mooie wandel foto's weer Trui, zo goed dat jullie daar de tijd voor nemen.....
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het lijkt inderdaad wel herfst op de foto's. Meestal is het rond mij verjaardag (bijna 37, a.s. maandag) veel en veel kouder, terwijl mijn voorkeur uitgaat naar de lente. Tof zo'n eigen schipper, wie wil dat nu niet. En hartjes je kunt er geen genoeg van hebben. Bedankt voor je altijd lieve berichtjes, lieve groetje Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk om buiten te zijn ook met slecht weer, of minder goed weer. Jullie genieten samen ook heel veel van de natuur en van elkaar. Dat kan ik op de foto,s zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. niet te hard schuren met die schuursponsjes dan he! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij ontdekt steeds weer andere mooie plekjes in ons kleine land met prachtige foto's erbij! Ja, hartjes intrigeren me ook altijd, ik maak ze ook veel, een leuk initiatief!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja niet te hard poetsen met die mooie sponsjes, haha!
    Mooie foto's heb je geplaatst, lijkt meer op herfst dan winter met die paddenstoelen, haha!

    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 't is geen echte wandeling als er niet wat hindernissen en modder overwonnen moeten worden hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mens heeft uitdaging nodig hé, nog net geen touw en houweel meegenomen in de rugzak ;-)

      Verwijderen
  21. Heerlijk ploeteren door de natuur (en de blubber :-)), leuk zo'n zelfbedieningspontje inclusief privé schipper..hahaha! Er kan nooit genoeg liefde rond gaan toch, wie houdt er nou niet van hartjes!! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie foto's van een fijne wandeling, leuk!
    En ja...ik zie ineens ook overal hartjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat woon je toch in een prachtomgeving!
    En die stoere schipper op de koop toe, bofbips!! :-P

    Ik heb trouwens deze week het garen gekregen dat ik bij "jouw" Kristel besteld had!!
    Helemaal blij aan het breien en al bijna een stuk af.
    Thx voor je tip en dus stuur ik je nu maar ff een virtueel hartje in het kader van spread love ennuh... wol ;-)

    Fijn weekend voor jullie! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh hoe tof!!! En met welk kleurtje? Wel op tijd eens meten wat de lengte betreft, want ik had het aantal naalden gevolgd en had opeens 10 cm teveel :-) Dank je wel voor het hartje en ik kijk nu al uit naar het resultaat! x

      Verwijderen
    2. Hahaha, kom je nu mee, ik heb gisteravond ook ineens 14 cm uit moeten trekken met nog eigenlijk 28 naalden te gaan.
      Ik had in eerste instantie de alpina 405 besteld, maar die toffe Kristel mailde me dat die er niet was en dat dat nog wel even kon duren, dus heb ik maar teruggemaild dat ze dan maar een mooie grijze uit mocht zoeken en sturen (helemaal niet ongeduldig ben ik ;-)).
      Toen heeft ze me de 038 gestuurd, met toestemming uiteraard, als ie goed lukt kan ik die andere kleur nog wel een keer maken, kei-enthousiast ;-)
      Als ie klaar is zal ik ff foto maken!

      Verwijderen
  24. Mooie foto's alweer en ja het lijkt wel herfst en leuk initiatief die hartjes!
    En dankjewel om tips te geven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je dat weer mooi op de foto gezet Trui. Prachtig! En die modder, heerlijk toch ;)

    Lief, je hartjes!! Leuk dat je meedoet met wat liefs verspreiden.

    Xx en lots of liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui