donderdag 27 februari 2014

3x lucky day


In Parijs kochten mijn breimaatje en ik hetzelfde soort katoen
om een trui te breien.
Waar we niet genoeg rekening mee hadden gehouden,
was dat we deze trui met dunnere naalden gingen maken
dan aangegeven op het patroon.
Gevolg ... toch wel een hoop bolletjes tekort! Alarm!
We kochten deze bij de Phildar-stand en jihaa, in Gent hebben ze ook een Phildar winkel.
Ik daar dus naartoe en happy happy joy joy ...
voor Martine waren er nog de nodige bolletjes in exact het juiste kleurbad,
voor mij met een nummerke verschil, maar wanneer ik daar mijn mouwen mee brei,
zal daar geen haan naar kraaien.
Lucky 1!

Modelletje dat we breien: Martine in het blauw, ik in het oranje-rood

Terwijl ik monter op weg was naar de Phildar
mijn ogen de kost gevend 
- want dees madam komt eigenlijk niet zo veel 'int stad' -
liep ik langs de tweedehandswinkel 'Think Twice' waar er in het groot
omhoog hing: 'Vandaag alles aan 1 euro' ...
Schoenremmen op, terug achteruit ... aan 1 euro??? Echt alles??
Vol verwachting snelde ik de winkel binnen
en ja ja, alles aan 1 euro! Het zoeken kon beginnen ...
Een tijdje later kwam ik weer buiten ...
zakken vol ...
weer 100.000 recyclageplannen rijker! :-)

Ik voelde mij een echte 'voddenmarchand',
doorschijnende uitpuilende zakken maar hé ...
Lucky 2!

Een heleboel leuke stofjes om te verknippen, vooral veel katoenen ruiten
(I have a plan!!)
Ook een grappig jeansvestje met applicaties op, die komen zeker van pas voor een zakje ofzo ...
ook nog 2 streelzachte sjaals, ééntje al aangeslagen door Jitske.
En echt alles aan 1 euro/stuk!
 En Lucky 3! ... 
dat is voor een beetje later :-)

Ik ging in Gent ook de uitdaging aan met mezelf ...
Vaak krijg ik reacties op mijn blog,
dat mijn fotocollage's steeds mooi zijn
- waarvoor dank natuurlijk, bloos bloos :-) -
getrokken in een mooie groene omgeving
met oog voor detail.

Nu wilde ik toch eens weten of ik dit ook zou kunnen
in een stad vol straten, beton en huizen ...
Oké, Gent is een prachtige stad,
vele mooie historische gebouwen
dus ik heb me expres niet op deze pracht en praal gestort
maar echt de kleine dingen des stadsleven gezocht ...
aan jullie te oordelen of het met gelukt is
een fijne collage te maken
van het stadsleven ...
tijdens miezerig weer! :-)

Niet zo fleurig als Moeder Natuur natuurlijk :-)
Rechtsboven het uithangbord van Think Twice ...

Levenskunst:
goedkoop gelukkig zijn!
- BZN -
xxx

40 opmerkingen:

  1. de dochters kennen die winkel ook....ik ga daar toch ook eens binnen springen, niet op zoek naar stofkes, maar naar kleren voor de verkleedkoffer in de klas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de foto collage een 10 hoor je hebt talent maar ook voor de levenskunst je bent echt een een toppertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik dacht net hetzelfde!
      en dat jeansvestje: ohhh!

      Verwijderen
  3. Deze fotocollage is erg geslaagd, dus ook in de stad prachtig!

    Liefs, evita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet twijfelen, je maakt prachtige foto's, overal !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. benieuwd naar je plan met de ruitjes. en hé, gelukzak!. :-) hihi mooie foto's alweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oef...gelukkig dat er dezelfde bolletjes waren! Of jammer? Dan had je een mooi excuus gehad om naar Parijs te moeten.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Trui, ook in de stad met miezerig weer kun jij prachtige foto's maken! :-)
    Leuke trui ben je aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je fotocollage is meer dan geslaagd, chapeau! En wat een heerlijke vodden voor 1 euro het stuk, whoehoeoeoe daar zou ik ook hebberig van worden. Vooral als je ook nog eens een kunstenaar op de naaimachine bent. Alhoewel voor die paar euro kun je ook heerlijk schots en scheef naaien net als ik hihi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent toch echt een geluksvogel hoor! Maar liefst 3 keer op 1 dag tijd, het is niet eerlijk verdeeld dunkt me :-( Maar je kan je mooie trui toch breien, je hebt superkoopjes gedaan en bovendien nog ongelooflijk mooie stadsfotos gemaakt. Dus geniet er maar van!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie fotoos in de stad waar mijn dochter woont ....en wat een leuke truien breien jullie ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's!! Breien doe je als de beste altijd super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo wordt een miezerdag toch nog een goeie dag! Goed gescored bij je reciclewinkel; ben benieuwd wat er met die ruitjes gaat gebeuren.
    Net zo benieuwd ben ik naar jullie truien, die wol ziet er qua kleurverloop na het breien supergaaf uit!!
    En over kleur gesproken: in je prachtige fotocollage springt de gele fietstas als een zonnetje naar voren. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoef niet twee keer te denken hoor, ik vind de foto collage weer zeker geslaagd.
    Wat heb je fijne stofjes en sjaals gescoord. Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen.
    Wat een prachtig modelletjes is die trui (ja jij ook ;-))

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dat een mooi modelletje voor die trui. Leuke kleur heb je gekozen. Wat zalig om alles aan 1 euro te kunnen kopen. Je hebt je slag kunnen slaan. En natuurlijk is dit ook een mooie collage. Wel iets anders dan die van moeder natuur, maar ja...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi modelletje hebben jullie gekozen voor een trui en wat een geluk alles 1€, ik kijk al uit naar de creaties die je hier mee gaat maken. Ik vind de foto's van de stad ook helemaal geslaagd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een plezant blogberichtje weer. Ik word blij van dit te lezen. Maar waar heb jij overal gezeten in Gent jong? Ik herken mij eigen stad niet... Ha, ha...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ook de binnen stad foto's mogen er zijn en wat een gave bank hhahaha ♥ dat worden gave TRUIen zeg ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een hoop geluk!!! En je collage is prachtig
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is inderdaad 3x geluk, leuk hoor ! En je foto's zijn super, hoewel ik liever groen zie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ow die bolletjes zijn zooooooooooooooooooooo mooi !! Ben heel benieuwd naar je trui Trui :-)
    En alles voor 1 euro.... tjonge heeeeeeeeeee nou ik zou ook losgaan hoor !!!
    Ik heb gisteren gekringloopt in de kast van mijn man, daar hingen namelijk 367 overhemden, hij moet nog wel even toestemming geven haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja hoor, je kan ook in de stad prachtig fotograferen. En ik moet leren om mijn ogen beter de kost te geven. Als Gentenaar kan ik de meeste van jouw plaatjes niet thuisbrengen... Shame on me!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Think twice... nou daar hoefde je geen 2 keer over na te denken. Alles voor een euro, dat klinkt tof! En je hebt mooie dingen gescoord.
    Leuk om eens een stukje Gent te zien (ik verwar het altijd met Genk, da's bij ons redelijk in de buurt, maar gent is ene stuk groter he) Leuke collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. You Lucky Devil!! Zo zie je maar, met oog voor details kom je van alles tegen!! Wat een berg koopjes!
    En wat een mooie foto's van Gent, vooral dat bankje springt meteen in het oog! Heel erg gaaf!

    Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zelfs in de stad met slecht weer doe je het weer! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Iedereen hierboven maar zeggen dat het inderdaad drie keer geluk is, maar als ik goed kijk, zie ik maar twee keer "geluk". Ben wel heel erg benieuwd naar number 3. :) Spannend!

    Alles aan één euro is inderdaad wonderlijk veel geluk hebben (ben jaloers): vooral dat stofke met die Indische madammen op, trekt mijn aandacht, ziet er zeer mysterieus uit.

    Prettig weekend met heel veel breigenot,

    Brigitte

    A propos, heel schone Gent-foto's, dat 1862-leeuwtje zie k heel graag. vooral zijne gouden kroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leeuwtje is één van de aanmeerpalen langs de Leie, waar een woonboot aangemeerd lag, mooi hé. En dank je wel voor het leuke en lekker ruikende pakje er deze week toekwam!! We zijn héél blij met Waldemar! Lucky 3 staat in mijn volgende berichtje :-)

      Verwijderen
  26. Heerlijk als het leven zo lekker mee zit. Jouw inspiratie heeft weer een boost gekregen en je hebt een kast vol spullen om mooie dingen te maken.
    Prachtige fotocollage. Die doet niet onder voor de natuurcollage. De fiets vind ik helemaal een eyecatcher.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ah, "mijn" Gent. Zeer mooie foto's van onze stad. Moet er zelf ook eens wat meer door lopen,zo te zien,weet zelfs de "Think Twice " winkel niet zijn. Erg,hé?
    Mooie score van stofjes ,dat jeansdebardeurke is mooi!
    Groeten uit Gent, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat veel gelukjes :)! En ook mooie foto's in Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. haha, vorige week ook mijn slag geslaan bij 'think twice' maar dan wel in Aalst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. super leuk die collage,s,en leuke dingetjes gescoord.

    fijn weekend
    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Trui, er is aan jou toch wel een fotograaf voorbij gegaan hoor. Ze zijn ook prachtig jouw stadsfoto's.
    En toch niet voor het groen gekozen Trui, ben benieuwd naar jouw oranje versie.
    Leuke schatten van stoffen gevonden !

    Lucky !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik doe even een gok voor de ruitstofjes: een lappendeken?
    En ook de fotoreportages die je in de stad maakt zijn mooi! Wat een gezellig bankje trouwens met die vrolijke kleurtje. Gent...het staat al zo lang op ons lijstje om eens naartoe te gaan.... Moeten we toch eens doen dit voorjaar!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi nope geen lappendeken :-) En vooral doen, Gent is héél mooi! xx

      Verwijderen
  33. Wat leuk al die stofjes! Ga je vast weer heel leuke dingen mee maken. Ik vind je collage alvast geslaagd! Krijg zo zin om een bezoekje aan Gent te brengen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ah..heerlijk al die mazzeltjes!! Ik ben heel benieuwd wat je met die ruitjes gaat doen, ik dacht ook meteen aan een lapjesdeken, maar lees hier boven al van niet....een lapjes tas?? :-) Ook je foto's in de stad zijn prachtig, ik vind vooral dat eerste doorkijkje erg mooi en dat bankje is geweldig, maar je ziet wel dat een stad gewoon toch minder kleur heeft!! xx.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Drie keer geluk, heb je geen staatslot gekocht?? Eh, hebben jullie die eigenlijk wel, nou ja, dit geluk is misschien wel veel meer waard. En je fotocollages is top, oog voor het detail en een bewijs dat ook de kleine dingen de moeite waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui