maandag 17 februari 2014

Anders naar de bib

Vandaag ging ik naar de bib ...
en neem dat maar letterlijk :-)

De bibliotheek ligt op ongeveer 2,5 km van ons huis,
op een route die ik een aantal keer per week
met de auto neem.
Een bibbezoek wordt dan ook vaak
gecombineerd met ophalen van de kinderen
of boodschappen en dus met de auto.
Tijdens warme tijden
nemen we ook wel de fiets ...

Maar nooit te voet.
Tot vandaag.
Ik ging naar de bib ...
want ik wilde eens weten
hoeveel klein (natuur)geluk ik telkens voorbij rij
mooie momenten
die we niet zien
wanneer we langsrijden
en geen oog hebben voor de kleine details.

Dus een rugzak vol boeken, mijn poncho en fototoestel
gingen mee,
een berg aan vitamienen,
een frisse neus,
een zalig gevoel
en kijk wat ik allemaal zag ... 

Al heel veel mooi en goed verstopt nieuw leven te zien ...

De iets minder brave duiven heb ik eraf geknipt ;-)
 
Onze bibliotheek is gelegen in een mooi herenhuis
 Ik denk dat ik maar eens vaker te voet zal gaan :-)
Prettige week allemaal!
xxx
 
‘Gelukkig is hij die leert dragen wat hij niet kan veranderen.’
Friedrich Schiller,
Duits schrijver

48 opmerkingen:

  1. Idd wat is het mooi daar. Bij ons ligt de bib midden in't stad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is dan ook wel een prachtige route, ik loop ook veel hier in het dorp,dan leer je je omgeving inderdaad goed kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bof jij toch enorm met zoveel schoonheid om je heen! Hier zal je toch heel wat meer steen en beton op de foto's zien, al kan dat ook prachtig zijn zoals in ons oude centrum van Hoorn. Maar geef mij maar liever bossen. Ach wie weet, over een paar jaar... ;-) Jij hebt in ieder geval weer prachtige foto's kunnen maken én een frisse neus gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's, zo dicht bij huis.
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt je ontdekkingstocht mooi in beeld gebracht. Prachtige foto's, je woont ook in een heel mooie streek dat moet heerlijk genieten zijn zo'n wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op vakantie dicht bij huis, zo voelt dat denk ik een beetje. Tenminste als ik de prachtige foto's zie en de mooie collages die daarvan hebt gemaakt! De foto van de duiven op een rijtje vind ik echt een toppertje!
    En eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er allemaal terug is gebracht naar de bieb (en wat een aanrader is) en wat er weer mee naar huis werd genomen. Ik las zaterdag in een ruk het boek 'Achterstallig geluk' van Lieneke Dijkzeul uit, heerlijk!
    Fijne week xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mail je mijn volledige rugzakinhoud door :-) Liefs! x

      Verwijderen
  7. Hopelijk leende je niet te veel boeken uit, want dan moest je die tweeëneenhalve kilometer sleuren naar huis!!

    Ik ben gek op al die duiven op een rijtje. Wat een mooie foto! (de andere foto's ook natuurlijk, maar dat zijn we van jou al gewoon)

    ik probeer te definiëren waar ergens deze foto's zijn gemaakt maar mijn brein blijft leeg. Geen enkel aanknopingspunt. Help me even....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er toch weer een deel teruggezet, want ik krijg ze nooit uit tegen het einde van de uitleenperiode. Zo moeilijk kiezen altijd! Ik heb geweldig staan lachen met die duiven, ik stond er vlak onder en ze bleven gewoon 'hun ding' doen :-) Ik woon in Ardooie, West-Vlaanderen, 'op den buiten' :-)

      Verwijderen
  8. Mooie foto's. We kijken soms veel te weinig naar de mooie dingen rondom ons...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En dat allemaal op 2,5 km! Jij kunt echt wel kijken en zien. En dan nog eens prachtig fotograferen en presenteren. Mijn bewondering heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat fotograferen is echt een talent van je. Altijd verras je ons met prachtige detailfoto's of verstilde landschappen. Tja, en die duiven...... ik hou niet zo van ze, maar je foto is geweldig. Qua kleurverdeling en houding van de groep: prachtig!
    Als jij gaat lopen hebben we er allemaal plezier van :-)).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar gij hebt toch ooit ergens een cursus fotografie gevolgd....dat kán niet anders....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig weer Trui en ehh ze zijn er wel die ´mooie dingen´...als we ze maar willen zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een mooie wandeling naar de bib. Als ik naar de bib wil. dan moet ik langs huizen en helaas geen mooie landschappen voor mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, soms zijn hele mooie dingen dichter bij dan je denkt, als je het maar wilt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om met je mee te wandelen naar de bieb, gezellig!
    Zo leuk op vakantie in je eigen buurt , alsof je alles voor het eerst ziet....
    Je zou ook een ezeltje kunnen nemen en die met de boeken laten sjouwen ;-)?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lopende, zelfs op zo'n kort stukje, zie je veel details. Geniet ik zo van, als ik met mijn honden wandel. Kan het alleen niet zo mooi vastleggen als jij dat doet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wandelen, eens om je heen kijken wat er allemaal te zien is....dat zouden we allemaal moeten doen!!
    Wederom prachtige foto's, die van de duiven vind ik echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is zeker waar en daar kan ik als wandelaar en fotografe over mee praten, als je wandelt zie je veel meer, je komt op plekjes waar je normaal voorbij sjeest en je zintuigen werken beter! Prachtige compilatie van je foto`s!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maar toch nog een vraagje, heb jij na het maken van je wekelijkse freubels echt tijd om in een boek te kruipen? Ik heb altijd heel veel gelezen maar sinds ik weer freubel neem ik daar de tijd niet meer voor....vertel eens hoe jij dit aanpakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees ook wel minder dan vroeger maar heb mijn leesboek overal bij: bij de kapper, in de wachtzaal bij de dokter, de tandarts, ... op toilet, bij het aanschuiven voor bloedgeven, op de trein ... overal dus. Heb altijd mijn boek bij en eenmaal dat het echt spannend wordt, dan moet efkes alles aan de kant en lees ik door, en dan gebeurt het wel dat ik er mijn slaap voor laat :-)

      Verwijderen
  20. Bedankt dat we mochten mee genieten van jou wandeling naar de bieb
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig !!!!
    Ik loop ook altijd naar de Bieb (10 minuten lopen) maar dit kom ik allemaal niet tegen hoor hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een moois onderweg als je er goed op let he?leuk dat je zo je wandeling in foto,s met ons deelt,fijne dag vandaag

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat goed dat je eraan hebt gedacht om je camera mee te nemen. Zoveel moois dat je te zien krijgt! Moesten we met zen allen meer doen !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi he zo om je heen kijken en al dat moois zien, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijke foto's ! Ongelooflijk wat er al begint te bloeien en te groeien ! Dat tochtje van en naar de bib moet zalig genieten geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vaak gaan de mooie dingen aan je voorbij als je in de auto zit. Daarom is een wandeling extra genieten en heb je veel meer voldoening. Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ken dat, vlug de auto nemen in combi met activiteiten kids...
    Mooie foto's van de pracht van onze natuur!
    Hier en daar komt de natuur tot leven; I love it!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja die duiven vond ik ook geweldig, en je bomen, je bloemen, je wolken, je .....
    geweldig! Zeker een aanrader om nog te voet te doen.
    Kei goed idee he!
    Veel is er al, je moet het gewoon willen zien!
    Nog veel leesplezier, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, zo zou ik ook wel te voet naar de bib willen gaan, als je al die mooie dingen tegenkomt! Genieten zou ik zeggen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo zie je maar, wat een moois onderweg wat je anders mist. Moet je eerlijk bekennen dat ikd at hier ook niet doe, gauw in de auto, opschieten en weinig zicht op wat om je heen gebeurt. Misschien moet ik dit ook eens doen! Prachtige foto's heb je. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke post! Toen ik de titel las, moest ik natuurlijk alles lezen! Ik werk nl. in de bib :-)
    Wat een mooie foto's heb je kunnen nemen. Je ziet dat een mens met wat meer traagheid in het leven, veel meer ziet!
    De spreuk onderaan je artikel is vandaag ook zo toepasbaar. Alleen is wat daarin gezegd wordt niet zo makkelijk, maar ik ga deze spreuk onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Aaah ja dat doe ik ook wel eens :) Mooi wat je dan allemaal ziet he!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh wow, da's een mooie route! Eigenlijk zouden we veel vaker de auto moeten laten staan, dan neem je tenminste de omgeving in je op. Maar ja, drukdruk druk... ik ken het :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeej wat een prachtige bib (bij ons bieb;-)) hebben jullie!
    Ik krijg dan meteen een invasie van gelukskriebels bij de gedachte dat ze me daar best een tijdje eenzame opsluiting zouden verplichten, of ik heb gewoon een teveel aan fantasie dat kan ook ;-)
    Je foto's zijn weer heerlijk en wat een pracht-omgeving waar je woont.
    Meestal hebben we inderdaad geen oog voor de kleine en grote dingen om ons heen, waar je voor hetzelfde geld dagelijks over struikelt als het ware.
    Goed dat jij ze wel ziet, kunnen wij mooi mee genieten ;-)

    Geniet van je dag en lees ze!!! :-P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We laten ons daar gewoon eens lekker samen opsluiten, zie ik ook wel zitten :-) (wel voorraadje eten en drinken meedoen dan ;-))

      Verwijderen
  35. ....dat moet een toeristische route zijn......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig al dat kleine geluk zo voor je voeten. En zo mooi vastgelegd weer. Genieten!

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. geen haast he Trui met terugmailen, het is hier ook razend druk met van alles. Volgende week wordt een spannende week... Je hoort nog wel van me hoe het afloopt. Knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dank jullie wel voor alle fijne reacties, zo heb ik nog meer zin om foto's te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat tof dat je om deze reden te voet gegaan bent!! Is helemaal waar, dat we soms zo weinig van de dingen om ons heen zien. Dit is een goeie en nog gezonde manier ook. Zie ik daar al ereprijsjes... ? Veel moois zag je onderweg en wat een gaaf pand waar jullie bib in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja, leuk is dat he? Toerist in eigen stad! Ik heb het eens gedaan toen ik 3 kwartier te vroeg voor de bieb stond... Ik had ook naar huis kunnen lopen (10 minuten a pied), maar ja... Geen zin! Heb prachtige dingen gezien, echt pareltjes. En ook nog leuke hakjes gekocht! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui