dinsdag 4 februari 2014

Pech ...

Ik ging ervoor ...
eindelijk eens een tas voor mezelf!
Al een tijdje had ik een schoon toile ciréeke op de kop getikt
met als thema 'New York'.
Ik greep opnieuw naar het model van Noodlehead
dat ik hier al eens eerder maakte.
Maar dit werd een verbeterde versie,
helemaal op maat en goesting van ik-zelf.

Wat veranderde ik?
  • ik dubbelde de binnenzakken zodat ze steviger werden;
  • ook een sleutelhanger voor mijn sleutels mocht niet ontbreken;
  • ik maakte de handvaten korter en zorgde voor een draagriem;
  • de buitenzak kreeg ook een voering;
  • ik verdeelde de binnenzakken aan de ene kant in 2 delen,
    aan de andere kant in 3 delen;
  • ... en ik gebruikte dus toile cirée,
    zodat deze tas mijn metgezel kan zijn bij slecht weer.
Na veel knip- en meetwerk was de buitenzak naar mijn zin,
de tekening liep door, daar waar ik 2 delen aan elkaar moest zetten,
ik zorgde dat er overal of een taxi of een woord te zien was.
Kortom, ik nam er mijn tijd voor ...
Voor de binnenzak gebruikte ik een spiksplinternieuw stofje,
naar de hand van Kaffe Fassett, hier gekocht. 
Jaaaaahhhh ... en zowaar ... alles lukte!
 
De ideale tas voor deze duizendpoot,
groot genoeg om leesboek en hobbywerkje in te stoppen,
waterdicht bij wind en regen,
stevig genoeg om tegen een stootje te kunnen ...


Extraatje: paspel aan beide kanten, Janina's badges als versiering.

Blijgezind gingen tas en ik op stap ...
en toen ...
scheurde ze ...
langs de handvaten,
opzij langs de naden ...
mijn mooie tas ...

Wat blijkt er nu? 
Ik gebruikte te zware toile cirée ... niet soepel genoeg
en absoluut niet geschikt om een tas met plooien van te maken :-(
Pech pech, dikke pech ...

Maar deze ezel zal zich geen 2x aan dezelfde steen stoten ...
Tas mag nog even met me mee, tot het te erg wordt,
en dan krijgt ze van mij
een nieuwe buitenkant,
met geplastificeerde stof ...
en zonder scheurtjes (hoop ik!! ;-)).

En nu hebben jullie nog de uitslag van mijn give-away te goed ...
dank jullie wel voor alle fijne reacties!
De 2 dames die gewonnen hebben zijn:

Dus dames,
bezorg mij jullie adres
en ik bezorg jullie een snotterdooshoes!
(en ik beloof dat ze niet zal scheuren ;-))

xx

54 opmerkingen:

  1. Oh niet fijn... Ziet er een mooie uit dus echt jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Oh neen toch , zoveel werk aan gehad en dat is je dank van de tas dan!
    Pff, zo jammer ség !! Is wel een schoontje geworden hoor.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat jammer het is zo'n mooie tas...............

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat jammer van al dat werk. 't is echt knap hoor. Zo'n tas is kei duur in de winkel en jij kan het gewoon zelf maken, SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh nee, dat meen je niet! Die ziet er zó mooi uit! en zo handig! zonde...
    Hopelijk vind je een even geweldig stofje voor een volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeuj !!!! (voor de zakdoekendooshoes, niet voor jouw pech hé)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. feliessss aan de dames... is me helemaal ontgaan dat je een give away had!!!
    en je tas zo mooi en zoveel liefde in gestoken en dat dit zeg!!!! ik vind hem kei gaaf x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat zonde zeg..... Maar het modelletje is nog steeds wel super gaaf!!! Ik wou dat ik zo vaardig was met de naaimachine!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer hij ziet er super leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allé weer iets bij geleerd. Zonde van zoveel werk en een prachtige tas.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heb ik helaas de harde weg ook geleerd, ja... je kan maar denken: de volgende wordt nog mooier! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ai, dat is echt dikke pech! En dat bij zo'n mooie tas. Ik had er geen idee van dat toile cirée gemakkelijk scheurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat enorm balen zeg! Hij ziet er namelijk super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooh nee!! Hij is net zo mooi, en al die aandacht die je eraan hebt besteed!!
    Getver... Nou ja, veel succes met de nieuwe straks dan maar!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat vreselijk! Het is echt een prachtige tas en het leek me inderdaad een ideaal toile cireeke voor zo'n tas. Hopelijk kun je de toile ciree dan toch nog voor iets anders gebruiken, eens je tas het helemaal begeeft :-s Zo spijtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooo wat ontzettend zonde zeg!!!al dat werk wat je erin heb zitten! Hopelijk kun je em makkelijk ombouwen tot een andere mooie tas!
    Groetjes,
    Susan
    Www.creatieinspotlight.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOOOOHHHHH zooooo spijtig van je prachtige tas! Ze heeft echt wel een hele grote waauwfactor vind ik en dan scheurt ze! Zonde van je werk EN van je mooie stof! Ik zou niet meteen zin hebben om te herbeginnen.... maar jij blijkbaar wel :-) Zelf werkte ik nog nooit met toile cirée, durf niet goed.
    Proficiat aan de winnaars!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oooooh wat zonde! ze is echt prachtig!!! Dat valt niet op te lossen met andere tassenband of zo?
    Gelukkig bekijk je het van de positieve kant: een mens leert altijd bij hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje wat een pech. Zo'n mooie tas, echt super.
    Gefeliciteerd voor de dames die een snotterdooshoes hebben gewonnen en jij bedankt voor de leuke give away. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje wat zonde!! Hij ziet er erg cool uit! New York, stad van de verbeelding, city that never sleeps.
    Zit meteen New York van Alicia Keys te zingen (uhm beetje vals, maar niemand die het hoort ;-))
    Hoop dat je hem op de een of andere manier nog kan opkalefateren!!

    Proficiat Carla en Vee, dat wordt snotteren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige tas! Jammer van de pech ... Volgende keer beter! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  22. tja van proberen kan je leren.
    Maar ik vind het allemaal al zo knap en wauw wat een mooie tas!!! Het lukt je vast om weer wat te verbeteren. thumbs up :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gave tas! Ik zou zeggen>....op naar New York City!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is dikke pech.. Daar heb je uit geleerd voor altijd...
    Proficiat aan de winnaars!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Feliesss voor de dames, en je tas zeg woww wat een gave ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ach Trui, wat ontzettend zonde; je hebt hem nog wel zo mooi gemaakt! Nou ja, zie het als een leermomentje.
    Gefeliciteerd aan de winnaressen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Joooooow wat een prachttas jammer van het scheurtje.....
    en de winnaressen van harte met de echte snottermaarraak van Trui har hand
    x Es

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Owwwwwwwww zonde .... maar hoe dan ook bewonder ik je kunsten hoor meis!!!!!
    Je bent en blijft een topper met de naaimasjien!!!!!!!!!!

    Gefeliciteerd meiden met jullie snotterdooshoes hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat is jammer! Je kan hem misschien zonder handvaten gebruiken en op de grond zetten als 'mand'. Oh en proficiat aan de winnaars van de snotdozenhoes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi gemaakt! Jij maakt tassen, ik koop ze ;) (ben nl een echte onhandigerd)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oooo das nou toch jammer zo'n mooie tas met zoveel liefde gemaakt en dan scheuren gggrrrrr....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, dat is balen van zo een prachtige tas!
    Gefeliciteerd aan de winnaars en Trui bedankt voor de kans.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ai, juist zo'n toffe tas :(
    Ik heb er ook zo eentje gemaakt uit toile cirée en wat bleek? Hij scheurde ook langs de schouderband, wat jammer, maar ik gebruik hem nog verder voor de naailes, zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh dat is echt pech inderdaad. Ze ziet anders super mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dat is inderdaad wel pech hebben. Ik vind het zo'n gave tas!!!!

    PS. Ik had je inderdaad mail gestuurd, maar weet even niet meer wat, dan moet ik even spitten in mijn mailbox haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh nee!!! Gelukkig heb je er nog mooie plaatjes van, echt supercool ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Och arme Trui, wat een enorme pech! Zoveel werk eraan gehad, zo mooi geworden. Wat jammer dat ie is gaan scheuren. Ik voel helemaal met je mee!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Was wel een heel mooi stofje! En zoveel werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jammer van de scheuren.. toch een leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. oeps, en daar zat zoveel werk in. Maar ben er zeker van dat je dat gaat fiksen. Voor mij blijf je een wandelend naaiwonder en het is inderdaad uit onze fouten dat we leren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Da's toch niet waar he?! Zo'n schone tas en dan dit..........da's BALEN met hoofdletters!!!

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ohhhhhhh wat jammer dat deze prachtige tas scheurde, daar word je niet blij van
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtige tas en zonde natuurlijk van al werk, echt jammer, al heb je wel weer wat bijgeleerd als je het van de positieve kant bekijkt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ach wat sneu, dat is wel erg jammer van al je werk!

    Groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ooooooo shame on me.....maar ik heb het idd gemist......en nog wel gewonnen. Allé ze vertrekken allebei richting mechelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Zo zonde, hij is zo geweldig! Echt ieder detail klopt, prachtig! Volgende keer beter..... xx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui