maandag 10 februari 2014

P♥ris

Wie dacht dat ik voor een romantisch weekendje naar Parijs ging,
had het mis :-)
Niet dat dit niet op mijn verlanglijstje staat,
maar deze keer ging ik voor iets anders.
Samen met 3 vriendinnen van ons breiclubke
vertrokken we met de Thalys naar Parijs
om ons hart (en geld) te verliezen op
de hobbybeurs in de expohallen van Parijs.

We keken onze ogen uit,
genoten van al het creatief moois om ons heen,
maakten moeilijke keuzes tussen
wat we nu wel en niet gingen kopen,
versleten er minstens 2 mm van onze zolen,
hadden heel pijnlijke benen en voeten,
gingen lekker eten,
lachten heel wat af,
en uiteraard tetterden we heel wat af,
werden experts in het metroverkeer van Parijs,
kregen alles uitgelegd in ons 'beste' Frans
en hadden een weekendje om nog lang op te teren.
♥♥♥

Ik stond ongelooflijk versteld van het metrosysteem in Parijs,
wat is dat makkelijk zeg!
Een heel uitgebreid net, nergens langer wachten dan 3 minuutjes.
De volgende keer dat ik Parijs ga bezoeken,
zal het zeker en vast niet met de auto zijn,
metrokaart onder de arm en reizen maar!
 We besteedden vrijdag en zaterdag
volledig aan het bezoeken van de hobbybeurs.
Met 'mijn buit' als gevolg ...

Een paar patroontjes, 2 handwerkboekjes, een setje voor een kussen te maken,
superzachte groene stof voor een pyamabroek,
nieuw stofje en lint voor mijn arme tas te hermaken, paar katoentjes voor kleding,
wol/katoen voor 3 truien, knoopjes, kleine borduurring en wat lederen accessoires.
Ik bracht enkel wol en katoentjes mee met een doel ...
nu deze nog realiseren :-)
Het kikkerborduurwerkje kocht ik vorig jaar in Zwolle op de hobbybeurs.
Ik vond het op de Thalys het ideale moment om hieraan te beginnen.
Al die mooie borduurwerkjes die passeren in blogland,
doen me alsmaar meer verlangen om terug te borduren. Vwala, ben begonnen :-)

 Met het plan om 's avonds nog een stevig stapje gaan te zetten,
waren onze voeten niet akkoord,
dus na een lekker etentje,
opteerden we voor nagenieten met de beentjes omhoog
en elkaars aankopen bewonderen.
Enkel vrijdagavond lukte het toch
om de prachtig verlichte Eiffeltoren
gaan te bewonderen.


 Maar zondag hadden 
we nog even de tijd om de toerist uit te hangen
vooraleer de Thalys ons opnieuw
naar ons Belgenland én het slechte weer terugbracht.
Want wij hadden zondag echt stralend weer,
blauwe hemel en zonnestraaltjes.
We hadden dan ook een prachtig uitzicht
bovenop de Eifeltoren
en hebben zo toch heel Parijs
in een notendop gezien.

On the top of the world
Vanop de Eiffeltoren Parijs in een notendop ... ik weet nog wat doen bij een volgend bezoek :-)
  
Parijs onderweg ...

Ga ik nog terug?
Oh ja!
Maar dan misschien wel
als romantisch verblijf
met mijn liefje :-)
xx

45 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dagen Trui, fijn dat jullie zo genoten hebben! En door deze mooie fotoreportage kunnen wij ook fijn een beetje meegenieten, leuk :). Die groene stof, zitten daar nou nopjes op? Ik vind 'm zo leuk!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! En wat een buit! Daar kan je vast veel moois mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, idd, dat dacht ik! Maar dit ziet er ook heel leuk en gezellig uit. Prachtige foto's weer! Moest vanmorgen nog aan je denken toen ik hoorde dat de taxichauffeurs in Paris aan het staken waren rond vliegveld Charles de Gaulle... Maar daar heb je gelukkig geen last van gehad, fijn! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige franse vangst zeg!!! Die pyamabroek klinkt me als muziek in de oren. Sinds mijn nachtelijke avonturen met Bjorn ben ik dol op pyamabroeken hahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een heerlijke reportage! Het genieten spat er van af! Dat moet echt een fantastische ervaring zijn geweest. Je hebt genoeg materiaal om je ook thuis volledig uit te leven, dus laat je maar lekker gaan op dat gebied, graag zelfs, dan kunnen we weer door je mooie foto's meegenieten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne buit en wat een fijne foto's van Parijs. Het is voor mij alweer even geleden, vijfde jaar van de havo, in het kader van het vak Frans. Pracht stad!!! Ooit wil ik er ook nog wel eens naar terug..

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owwwwwwww meis wat een heerlijkheid .... En Parijs ... En een hobbyparadijs!!!!!
    De foto's spreken voor zich!!!!!!!! Wat is dat een gezellig en geslaagd tripje geweest!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooh, 'k zit hier mee te genieten , de sfeer spat van mijn scherm af !
    Die kikkerkes zien er super uit, van wie is dat ontwerp?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk stukje , haha Parijs vanaf boven wat zal dat genieten zijn geweest en dan ook nog zo'n prachtige buit op de hobbybeurs, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOUW, nog nooit in Parijs geweest. en door dit prachtige verslag kan ik toch een beetje meereizen. Jaja, ik wil dat ooit eens doen, Maar mijne man vind er niet veel aan dan duur. tja, ik zal nog even moeten wachten. Maar oh, wat ziet het er geweldig uit. Zeker die avondlichten. En dan al dat leuke knutselgerief. JE hebt je hartje vol gehaald hé. Groeten Katrienjte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat moet leuk geweest zijn! Als ik je verslag lees, zou ik zo vertrekken! en dan zie je wss eens wat anders dan in de hobbywinkels hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, wat een buit! Ik krijg door je foto´s ook weer zin om naar Parijs te gaan! Misschien toch ook eens wat subtiele hints aant ventje geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, dat moet heerlijk geweest zijn, samen met toffe dames met dezelfde interesses een hobbybeurs bezoeken, moet er nog zand zijn???? Je zal je ogen wel uitgekeken hebben, het lijkt gigantisch groot! En wat een superleuke spullen heb je bij zeg, jij hebt duidelijk nog wat plannen! En je borduurtje, ben benieuwd om het af te zien!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb volop mee genoten bij het zien van de foto's en je verhaal er bij. Goed geslaagd!! Ben benieuwd naar je borduurpatronen. Heb dit zelf jarenlang gedaan, kan ook zeer verslavend zijn.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat was niet naar Parijs, maar naar het Paradijs :-)
    Owww wat smullen zeg en dan nog in zo'n heerlijke stad. Leuk om weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wat een heerlijk verslag, van alles wat: hobbybeurs, lekker eten, de magie van Parijs, gezellige vriendinnen, uitzicht op de Eiffeltoren. Hmmm toch eens in een minder drukke periode naar Parijs zodat we wel op de toren kunnen en we geen kilometerslange rij hoeven te trotseren. Wat een uitzicht! Na zo'n weekend kan je er vast weer tegenaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk, wat een mooie foto's en toffe beurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooooh wow Trui, ik zit hier helemaal mee te genieten!!!
    Wat heb je in die korte tijd nog veel gedaan en weer schitterende foto's gemaakt!
    Zo fijn voor je dat je zo'n geslaagd weekend had....
    Mirjamxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie buit uit Paris heb je gescoord, veel plezier met je maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Superweekend zo te zien!
    Fantastische stad en inderdaad de metro is zalig om in sneltempo van A naar B te gaan.
    Genoten van je mooie foto's! Waande me even terug in Parijs, een supermooie stad!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Parijs niet voor niets zo vaak bezongen, en terecht blijkbaar. Ik heb hier thuis eentje die er ook haar hart verloren heeft.
    Zo een buit geeft altijd vleugeltjes toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ooo wauw he wat een avontuur,wat super zo,n beurs te bezoeken samen met je vriendinnen,en wat heb je leuke dingen gekocht.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo zie je maar, je hoeft niet enkel voor de romantiek naar parijs he ... Elke gelegenheid is goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je wel dat we hebben mogen meegenieten van jouw weekendje Parijs. Gaaf, wat heb je leuke dingen gedaan. Parijs staat ook op mijn lijstje, dus ik hoop er ook nog eens te komen. Ach, je moet wat te wensen over houden. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh heerlijk zo een weekendje. En wat een mooie aankopen! Ik kijk al uit naar al dat moois dat je er van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh wat geweldig!! Ik dacht ook eerlijk gezegd dat je je ging onderdompelen in romantiek!! Volgende keer dus! Maar daar hoeven we dan niet alle foto's van te zien! *grinnikt*
    Maar wat een super weekend hebben jullie gehad in die geweldige stad, helemaal jaloers!
    Leuke dingen heb je gekocht, benieuwd wat je allemaal weer gaat maken.
    Misschien een nieuw idee i.p.v. de capuchonsjaal, is me toch iets te warm geworden ;-)
    De foto's vertellen een mooi verhaal. fijn dat jullie zo genoten hebben. :-)

    Jij ook bedankt voor alle leuke/lieve reacties ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat leuk dat je daar naar toe geweest bent! Ik zag op instagram al foto's van deze beurs voorbij komen en het zag eruit als een echt "wolhalla"!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat ziet er een beurs uit om van te smullen (eu... figuurlijk dan hé) Ik geloof best dat je nog eens graag terug gaat.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een heerlijk weekend hadden jullie!!!! En Parijs is heel zeker de moeite om terug te gaan, zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jaloers!!!
    Het metroprincipe moet je mij wel eens uitleggen...
    Wij gaan in juni naar Parijs met de kids.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een fantastisch weekend moet dat geweest zijn :-) nog veel plezier met de aankopen.

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ziet eruit als een heel gezellig weekendje! Klinkt erg hip om je hobbyspullen in Parijs te kopen, dat doe je ook niet elke week :) Veel plezier met je aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit ziet eruit als super gaaf en o zo gezellig. Leuke inkopen heb je gedaan. Super leuke foto's. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  34. GRRRRRR...ben wel jaloers ....mijne portemonnee zegt "oef".

    BeantwoordenVerwijderen
  35. da breiclubke is waarschijnlijk ver van Aalst????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Lichtervelde :-) maar op een dik uurke sta je daar hoor ;-)

      Verwijderen
  36. Gezellig meegenoten van je weekendje Parijs!
    Mooie spullen gekocht, zie ik (jaloers!)

    Schattige foto van jullie viertjes, allemaal kleurige maar wel dikke sjaal in de hals!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mais oei, une journee romantique a Paris!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een heerlijk weekend, mooie buit en mooie foto's!! Om lekker lang van na te genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui