zondag 23 maart 2014

Deze week zag ik ... #11

Deze week zag ik ...
dat mijn prachtige dochter 18 jaar werd


En ze kreeg ... een pop! :-)

Een tijdje geleden bladerde Jitske
in  het mooie boek 'De poppen van Tante Hilde'
en vroeg of ik een pop voor haar wilde maken ...
"Jitske, je wordt bijna 18 ...!?"
"Als je een keertje echt niet meer weet wat doen dan mama??
(knipper knipper met die bambi-ogen van haar ...)
Dus Jitske stak heel subtiel briefjes tussen de blaadjes
welk soort pop ze graag wilde hebben ...
Ik kon deze hint echt niet negeren 
en zette me voor haar 18de verjaardag
achter mijn naaimachien ...



En zo kreeg mijn grote dochter
voor haar verjaardag een pop,
(en ook wel wat centjes ;-))
op maat gemaakt naar haar wensen.
Er moeten nog wel een paar kleedjes gemaakt worden,
want daar had ik geen tijd meer voor.
Vandaag kwam al de bestelling voor een pyama,
dan kan ze later, op haar kot,
elke avond haar pop te slapen leggen ...
... meisjes van 18 jaar ...
af en toe dus toch nog een beetje klein :-).

Ja, ja, jullie lezen het goed ...
ook mijn tweede kind strekt binnen niet al te lange tijd meer
haar vleugeltjes uit
en zal vanaf september op peda gaan studeren aan de Unief ...
voorbereidingen worden genomen,
peda's bekeken,
infodagen afgelopen,
opties vergeleken,
...
dat wordt weer een zware les in loslaten,
maar tot zo lang ga ik nog lekker elke dag veel genieten
van mijn mooie dochter :-)

Fijne week allemaal!
En welkom aan mijn nieuwe volgertjes!

xxxx

48 opmerkingen:

  1. 18 dikke knuffels uit Ingen XXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAT EEN LEUK DOCHTER!!!!! gefeliciteerd met haar verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook eentje lopen die binnenkort achttien wordt en volgend jaar op kot wil......de eerste want de oudste blijft graag thuis.....zal pikken denk ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je mooie dochter!
    Wat heeft ze een schattige pop gekregen!
    Tsja, weer dat loslaten hè... zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je dochter! Wat een mooie meid. Ik vind de pop trouwens ook erg leuk geworden. Ik kan me voorstellen dat je dochter zo een pop wel erg leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal super toch, zo'n dochter die op haar 18e nog een pop wil?! :-) En wat een fantastische pop heb je gemaakt! (Oh oh, ik krijg ook zo'n zin om het boek weer eens uit de kast te pakken.) Hartelijk gefeliciteerd en ja, dat uitvliegen gaat zo snel! Bij ons gingen nr. 3 en 4 in een paar maanden tijd de deur uit. De jongste twee duurt nog heel lang gelukkig! ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat Jitske! En ik vind het super dat ze een pop vroeg en kreeg! Zo mooi! Daar staat toch geen leeftijd op, ...of toch? Ai dan heb ik een probleem want maakte vandaag ook een roodkapje-popje waar ikzelf nog smoorverliefd op ben!
    Enfin, succes met dochters studiekeuze en het nakende kotleven....! Zoonlief zet vanaf september ook een stap in het uniefleven...maar blijft gelukkig nog thuis, voorlopig toch...Hij gaat chemie studeren aan de U-Hasselt en dat is kort bij huis, maar na de bachelor wordt het toch op kot gaan...mijn loslaten les wordt dus nog effe opgeschort :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahhh wat leuk!!!Heerlijk toch!!!Een teken ook dat ze jou handwerk heel erg waardeert en ik denk dat het ??? met de bedoeling is om als ze straks op kamers zit voor te studeren ze als ze haar pop vast houdt even aan haar moeder denkt en die in gedachten vast houdt!

    grtzzz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook ... ze gaf toch al stiekem toe dat ze me toch zal missen ... ik haar ook ... ik moet er nog niet aan denken pffff!

      Verwijderen
  9. Een dikke proficiat aan de dochter en wat een leuke pop heb je voor haar gemaakt!
    Voor poppen en knuffels ben je nooit te oud ;). Hier zelfs een 29-jarige die nog altijd happy wordt van al die vrolijke poppen en beren snoetjes. En loslaten is altijd een beetje moeilijk, maar het komt heus wel goed! Fijne week ook voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je dochter. Een pop, wees blij dat ze niet om een brommer vroeg ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteeeeerd met je prachtige moppie meis! Dikke knufffff

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd aan de dochter, wat een mooie leeftijd :-). Een pop of knuffel, daar ben je nooit te oud voor hé ;-)

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. proficiat met de pop en met de grote dochter !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat vind ik nou echt ontroerend mooi ! Een dikke proficiat voor je dochter. Je maakte een supertoffe pop en wat een schattige details met dat hartenknoopje en hartenzoompje ! Daar zal ze wel ontzettend blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte!! Zalig toch, een pop met kleertjes...!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. proficiat aan je dochter!
    en een knuffel voor de mama (misschien wat te vroeg, want ze is nog niet weg, maar toch) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi, I love your blog, is beauty, I love the colors, I love your crochet, visit my blog too,hugs from Brazil.
    http://www.titacarre.com
    http://elo7.com.br/titacarre

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele dikke proficiat voor de jarige dochter. En eu... staat er een maximum leeftijd op het krijgen van een pop? Want zelfs op mijn leeftijd krijg ik nog graag een pop. Of ik maak ze zelf :-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je prachtige dochter haar 18e verjaardag. En wat heerlijk dat ze nog een pop van mama wil..
    En weer eentje uit laten vliegen........ wat gaat het snel he.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met deze mijlpaal ;-)
    En een uniek cadeau, leuk !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog een fijne verjaardag aan de dochter gewenst... en ook proficiat voor de ouders natuurlijk!
    Oooh... zo'n prachtige pop, superleuk en lief!!!

    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. gefeliciteerd nog met je dochter,ppfff moeilijk he dat los laten.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie , lieve meiden!
    Zo heeft ze wel altijd een beetje van jou bij zich hè?
    Nog gefeliciteerd Jitske!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd met je mooie dochter. 18 is een hele mijlpaal! Gelukkig voor mij nog even niet aan de orde, loslaten vind ik ook moeilijk.
    Mooie pop heb je voor haar gemaakt. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterende foto van de jarige met de al even mooie pop.

    Papiertjes vinden in boeken is heel herkenbaar.
    Dat gebeurt hier de hele tijd, mijn dochter wil binnenkort haar appartement verven (met mijn hulp) en ik vind overal post-its tussen de woontijdschriften.

    Welke richting gaat Jitske uit qua studies? En in welke stad zoekt ze een peda?

    Ja en niet te vergeten: heel dikke gelukwensen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De richting staat al vast: ze gaat Rechten studeren. Maar we weten nog niet waar: Gent of Leuven ... 2 verschillende aanpakken die we nu aan het vergelijken zijn, moeilijke keuze!

      Verwijderen
    2. Ja, inderdaad moeilijk. Wens ze maar veel succes bij het kiezen.

      Verwijderen
  26. ooooow dat is toch geweldig, wat een heerlijke dochter heb jij toch! Alsnog proficiat met haar 18e (!!) verjaardag. Je pop is beeldschoon zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met je "volwassen" dochter! En toch nog een beetje klein, want ze wou een pop, zijn we niet allemaal zo? Heerlijk toch, als je nog een beetje kind kan blijven je leven lang. Ook wij doen daaraan mee met poppen breien, knuffels haken of naaien, heerlijk! Geniet van je dochter en je gezin, ze worden zo snel groot....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw! Die dochter lijkt erg op jou zeg! Proficiat met je 'volwassen' dochter..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat leuk, en wat maakt leeftijd nu uit? Wij blog-mamas vinden poppen ok nog stiekem leuk, toch, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goh wat lijkt ze op je en mooie dochter en ja erg leuk dat ze een pop wil die je zelf maakt ,heerlijk die dochters toch

    BeantwoordenVerwijderen
  31. haha tja dus nooit te oud voor een pop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Toffe dochter, voor poppen en knuffels wordt je nooit te oud! Zelfs niet bij 35, maak ik mijzelf wijs :)
    Ik slaap dus nog met 2 knuffels en ja ook nog een man ;)
    Nog een dikke hiepderdepiep voor haar!!!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gefeliciteerd!! Ook voor Jitske natuurlijk! Ze lijkt echt heel erg veel op jou, dezelfde smile die tot haar ogen doortrekt.
    Ohh wat lief, niks mooier dan een prachtig, met liefde gemaakt kado van je moeder om te koesteren!
    Pfff, lijkt me een steek in je moederhart als het eenmaal zover is dat ze "uitvliegt", maar ik weet zeker dat ze je met alle liefde af en toe haar was komt brengen ;-)
    Tijd vliegt, geniet er nog maar ff van en jullie weekje weg zal dan een groot super-geniet-moment zijn!

    Liefs en een fijne week!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Weer een kuiken dat uitvliegt... Spannend! Bijzonder hoor, dat zo'n grote meid nog zo graag 'klein' wil zijn en dat gewoon kan aangeven, mooi! Een prachtige pop (ben al benieuwd naar de rest van haar garderobe) en wat lijkt Jitske veel op jou! En nog van harte natuurlijk..... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gefeliciteerd Jitske! Prachtig cadeau een pop (daar ben je toch nooit te oud voor) en dan niet zomaar een pop maar eentje door mama gemaakt. Die zal ze wel koesteren als ze straks op peda zit. Spannende tijden gaan jullie tegemoet met het bezoeken van peda's, universiteiten enz. Geniet er samen van!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Nog van harte gefeliciteerd met je mooie dochter...leuk dat ze een door jou gemaakt pop wilde hebben...zo zie je maar ze blijven toch mama's kleine meisje ♥
    Sterkte met het "loslaten"
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hartelijk gefeliciteerd met je dochter. Heerlijk dat ze een mooie pop als cadeau wilde. Spannend zeg dat de tweede ook gaat uitvliegen.
    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gefeliciteerd, wat een mooie leeftijd 18!! Geweldig dat ze die pop zo graag wilde hebben en vooral ook hoe ze je dat dan duidelijk maakt :-) Pop is ook enorm leuk en ik denk dat het misschien wel een 'stukje mama' is wat ze straks mee kan nemen naar haar eigen plekje...het loslaten van thuis is eveneens moeilijk..sterkte met voorbereiden!! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Tip ivm het loslaten: waarom noem je het niet "anders vasthouden"? Hopelijk heb je hier iets aan.
    En ueh leuke pop voor een leuke dochter. Op mijn 18de kreeg ik een pop van een tante, nog steeds een zeer waardevol kado...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hiep hiep hoera!!!
    En ik snap het,die pop is prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Gefeliciteerd Trui, met je prachtige dochter! Wat een prachtige vrouw wordt ze! En ik vind het niks gek hoor, om op die leeftijd nog een lieve mooie pop te kunnen waarderen. Ze heeft gewoon smaak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve Trui, gefeliciteerd met je prachtige 18-jarige dochter! En dit is misschien wel een van de liefste cadeaus die een 18-jarige van haar moeder kan krijgen. Een pop om de rest van haar leven te koesteren!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw, 18 jaar al! Een hele mooie dochter heb je!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui