dinsdag 11 maart 2014

Sorry ... toch nog iets voor de winter ... :-)

Tijdens deze mooie lentedagen
is het de ideale moment
om mijn eerste winterrokje 
te presenteren.
Maar tzal vooral voor volgende winter zijn dus! ;-)

Samen met mijn vriendin Kathleen gingen we aan
het meten, het patroontekenen,
het knippen, het passen, het driegen en weer uithalen,
het naaien en het 'wij zijn tevreden' zijn :-)

En wederom leerde ik nieuwe snufjes:
werken met iets anders dan katoen of tricot,
een splitje maken achteraan,
een blinde rits inzetten
en een voeringrokje maken ...
amaai ... het kan niet op hé :-)

Maar dus ...
HET ROKJE !

Gemaakt met geweven-wol-stof
(het zijn allemaal kleine draadjes aan elkaar met dwarsdraadjes :-))
van Nona's hobbyatelier.
Ook op de foto: mijn 1 euro-sjaal! :-)


 Ik maakte voor de eerste keer een rechte rok
met als basis het grondpatroon dat ik vorig jaar
liet maken door Martine, ons naaiwonder uit ons breiclubke.
Ik denk dat het Afrikaans stofje van in Parijs 
dezelfde weg zal volgen :-)

‘Een gelukkig mens zit niet in een gelukkig stel omstandigheden
maar heeft een gelukkig stel attitudes.’

Hugh Downs, Amerikaans schrijver

xxx

31 opmerkingen:

  1. Wauw ! Allez kom, daarvoor mag het nog nen dag of drie wat frisser zijn, maar niet langer hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi rokje. ergens hoop ik dat het voor volgende winter zal zijn. Maar toch zullen er nog frisse dagen komen denk ik.dus dan kan je nog vollop genieten van het prachtige rokje.
    En je STRAALT!!! heeft iemand dat al opgemerkt! zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat knap! Mooi rokje voor een mooi Truitje ;-).
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Lijkt me geen gemakkelijke stof om mee te werken.
    Ik vond het vandaag trouwens best wel fris. Ideaal voor een winters rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het rokje zit als gegoten! Prachtig! Dat wordt niet afvallen en niet aankomen, anders pas je het volgende winter niet meer zo perfect ;-)
    Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen excuses ! Jij hebt nu lekker wel een gloednieuwe rok voor volgende winter !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ze geven voor volgende week weer een pak minder mooi weer, dus ge kunt hem toch nog showen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind 'm top! Lijkt me nog best lastig naaien dit stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige stof, en ze gaat perfect bij je mosgroene kousen (ik draag zelf die kleur van groen heel graag omdat ze goed bij zoveel past)

    Brigitte
    (Nog bedankt voor het meeleven op mijn blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top dat rokje zijn de lekkerste rokjes recht en een splitje,draagt zo heerlijk het is prachtig ,jij kan toch ook alles

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van zo een tof rokje kan je er niet genoeg van hebben. :-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sjiek zeg! Ik ben me deze week ook aan het bezighouden met een blinde rits, geen makkie vind ik... Groetjes, creazusje An ps geweldig die sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh zo knap,zou mij nooit lukken!Maar goed...je kan immers ook niet van alle markten thuis zijn)ofwel alles kunnen'Mooi je rok en die sjaal ook en dan voor 1 euro!!!!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geen nood : op frisse lentedagen kan dat ook nog ! Mooi rokje !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow meis .... een rokje om met veel trots te dragen! Een echte blikvanger!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat knap zeg! Wat een ontzettend gaaf stofje! Heel mooi!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig en wat staat het je goed !!!
    En het is nog lang geen zomer hoor.....lekker dragen dus

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schoon! Je zou al beginnen hopen dat het snel weer winter is!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. staat je super leuk,en wat een leuke vrolijke foto van jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw wat leuk gedaan, ziet er super uit, zit prima, prachtig gedaan!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeej wat mooi! Chique madam met een touch of very stoer! ;-)
    Zo'n naaimachine is voor mij hocus-pocus, dus daar waag ik me niet aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lekkere en mooie warme billen! ('s morgens op de fiets is het nog best fris hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha, baal jij even van deze zomerse temperaturen of niet? Ik kan me voorstellen dat je je rokje graag aan wilt, het is erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind 'm prachtig Trui, en hij staat je goed! Mooi stofje voor gekozen, kan je nog combineren met verschillende truitjes en vestjes in veel kleuren. Goed bezig!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi rokje Trui. Staat je geweldig. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw wat een prachtig rokje, het staat je beeldig!!! Ook je sjaal is echt heel mooi! Je wordt nog een ervaren naaister, ik doe ook erg mijn best, maar kan dit toch nog allemaal niet. Het stofje van je rok is supermooi, past bij alles! Knap gedaan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wow wat een mooi rokje van een prachtige stof ennuh er zullen heus nog wel wat koude lente dagen komen waar die niet op misstaat hoor ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Chique! Past echt overal bij. Super!! x

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui