woensdag 23 april 2014

Denemarken - part I

Denemarken ...
wat een prachtig land!
Ons avontuur begon al in het station Brussel-Zuid ...
"De trein is altijd een beetje reizen"
Uitgezonderd het nachttreingedeelte,
waarbij de banken hard en
te kort waren voor mijn bijna 1,90 m metende zoon,
was het een hele fijne reis van 14 uren enkel.

Ons hoofddoel was Legoland,
maar al gauw zagen we, 
toen de trein ons eindstation naderde,
dat we ook geluk hadden wat de ligging van het stadje Vejle betrof ...
Gelegen aan de Vejle Fjord,
makkelijk bereikbaar per fiets of zelfs te voet.
En schoon dat het daar was!
Gewapend met huurfietsen en ons beste beentje voor,
klommen en daalden we als echte pro's
(mijn tong hing wel iets meer op mijn tenen dan bij mijn jeugd ;-))

Ook de weergoden waren ons goed gezind
we hebben alle 3 dan ook een schoon bruin snoetje :-)

Genoeg woorden ...
de beloofde foto's part I




Ook het stadje Vejle zelf
was héél leuk én héél proper!
Daar kunnen ze hier in ons Belgenlandje nog
wat van leren ...

De kids moesten mij voorbij het winkeltje "Vejle Symaskinecenter" sleuren ...
hoe zou dat komen? :-)
Jitske was helemaal verkocht toen bleek dat de buschauffeur
haar hondje mee had, dat kwispelend zat te wachten
op de volgende om geaaid te worden ...
Jitske was uiteraard kandidaat :-)
 Wat natuur en omgeving betreft,
ze hebben er in Denemarken alvast
3 fans bij!

word vervolgd ...

xx

35 opmerkingen:

  1. Whow jong! Wat een schoon foto's! Denemarken is geweldig... enkele jaren terug kampeerden we op het eiland Funen. Ook zo schoon! En die campings daar, ook niet te doen! Jullie hadden wel heel veel geluk met het weer!
    Ik versta Jitske helemaal... dat hondje vraagt om vertroeteld te worden!
    Superbenieuwd naar het vervolg!
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vejle ziet er inderdaad schitterend uit: wat een mooie foto die met die parapluutjes tegen een blauwe lucht.

    En ZOOOveel water, allemaal even rustgevend.
    Jullie zien er alle 3 zeer ontspannen uit.
    Ik ben zo naar jullie portret aan het kijken en vergelijk je zoon van 1meter negentig met dochter en jezelf en ik kom tot de conclusie dat jullie stuk voor stuk lange mensen zijn. (van jou wist ik dat nog niet, weer iets nieuws bijgeleerd :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Loll... we zitten op een bankje Brigitte :-) Met de camera balancerend op de rugzakken voor ons :-)

      Verwijderen
  3. Daar wiL ik ook ooit naartoe....als die caravan of mobilhome ooit lukt....dat was toch een naaimachinewinkel hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa :-) En nog veel meer hebbedingetjes! Van stofjes tot garen tot knopen tot .... :-)

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige foto's. Het lijkt me inderdaad een prachtig land. Schitterende natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon foto's :-) het nodigt uit om er een keer naartoe te gaan. Eerst maar eens mijn top 5 lijstje afwerken...

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook op vakantie!!! Wat een mooie foto's! Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom maar door met part 2 ik wacht met smart, moooooooooi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, fantastische foto's! Dat was niet alleen genieten voor jullie daar, maar nu ook voor mij hier op het blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's! Het klinkt als een geweldige vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk trui ,en wij gaan zaterdag richting Denemarken heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige foto's Trui, ik zit hier helemaal mee te genieten!
    En wat een mooie foto van jullie drie....
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh als ik al die foto's zie moet ik weer terugdenken aan de zomervakantie. Wij hebben toen ook zo enorm genoten van dit prachtige en schone land! Als je me nu zou vertellen dat ik er morgen heen zou reizen, zou ik een gat in de lucht springen! Het is daar zo mooi!

    Ik heb even heerlijk mee zitten genieten met jou prachtige foto's! Bedankt Trui!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk die foto's !!!
    Wij zijn er vele malen geweest, maar lang gelden.
    Krijg acuut heimwee bij deze plaatjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's! Wat ziet het er mooi uit. Wij willen er ooit ook nog eens heen. Mijn man was er al eens. Kom maar op met deel 2 van de foto's! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke (jaloersmakende) foto's!!
    Kunstig die paraplu's en dan die foto van hun schaduwen, nice!!
    Knappe stralende koppies weer, in een adembenemende natuur zo te zien!!

    Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's, Denemarken is een mooi land (in de jaren 70 ben ik er ooit geweest).
    Jullie zien er super gelukkig uit.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOOOHHHHH nu wordt het nog erger!!! Ik smelt gewoon helemaal weg bij het zien van die prachtige foto's. Ik wil ernaartoe!!!! Het ziet er daar zo mooi uit en waarschijnlijk houd je de mooiste foto's nog achter.... Dit vraagt om problemen! Superleuke foto van het trio!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooooooh wat prachtig zeg ! Ik ben er nog nooit geweest maar volgens mij heb ik echt iets gemist. Wauwie !! En wat moet ik nu zeggen, jullie zijn gewoon 3 knapperds. Heerlijk dat je zo hebt genoten met je kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig tof en mooi! En dat jullie dat samen deden: fijn!!!
    Als klein ventje won Karel een Legowedstrijd en de prijs was: naar Legoland! Helemaal alleen, alé met ander winnaars, maar zonder mama en papa! Hij praat er nog over! Misschien moet ik met mijn groot klein ventje nog maar eens gaan :) Want amai, het is daar mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan heb je nog niet de foto's van Legoland zelf gezien :-) Wat een leuke prijs had hij toen gewonnen! Zeker gaan met je grote kleine ventje hoor!

      Verwijderen
    2. Yip, als ik al dat moois hier zie zou ik ook spontaan zeggen, gewoon doen :)
      Trui wat een mooie foto van jou en de kids,en wat lijkt Jitske op jou!

      Verwijderen
  20. Wat een prachtige foto's!!! Ik heb heel jaloers alles bekeken :D. Ongelofelijk mooi land!
    Ik zet dit ook op mijn 'to visit' lijstje ;). Zou nu al willen vertrekken als ik kon :D.
    Jullie hebben vast een super leuke tijd gehad samen. Ben al benieuwd naar de volgende lading foto's :D :D :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige foto's!Ik ben er in mijn jeugd ook ooit geweest met mijn ouders op een camping en voor zover ik me nog kan herinneren is het een prachtig land inderdaad...er zijn zoveel mooie plekjes op onze aardkloot en als je er ook nog eens oog voor hebt nog veeel meer

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een heerlijke foto's! Ik ben er vroeger als kind ook geweest, legoland en kopenhagen enzo. Ik weet alleen nog dat de ijsjes er zo enorm groot waren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bij het zien van deze fijne foto's en jouw enthousiaste verhaal zou ik het liefste vandaag nog de trein pakken richting Denemarken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ooo wauw wat mooi,lekker genieten zeg.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit ziet er uit als mega genieten, wat een prachtige foto's ook!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O, wat ben ik jaloers! Wij gingen twee zomers geleden naar Denemarken (oa ook Legoland :-)) en Zweden en waren allemaal verkocht. Heb je geen haakboeken gekocht? Ik vind hun patronen echt de max! Wij gaan zeker ook terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig, ik wil meteen weer naar Scandinavië!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Als ik jouw foto's bekijk, krijg ik zo zin om meteen te vertrekken ! Fantastisch mooie foto's zijn dat ! Je ziet ook dat jullie er heel hard van genoten hebben. Jullie stralen ! Hoe leuk, die parapluutjes en die koffiekannen op de stoep. Jouw fotoverslagje hou ik zeker in mijn achterhoofd voor wanneer we een nieuwe trip plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een natuurschoon, prachtig! En zo'n lieve foto van jullie drietjes samen :) Fijn dat jullie zo genoten hebben, een uitje om lang te koesteren.

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui