vrijdag 25 april 2014

Denemarken - part II

De grote reden waarom we naar Denemarken gingen,
was Legoland.
Sjobbe heeft bergen Lego verzet toen hij klein was,
van simpele huisjes, tot het Atomium
en later de grote pakketten
zoals een grote spaceshuttle en
een heuse onderwaterwereld.

De dozen worden gekoesterd en zullen later dan ook
mee verhuizen naar zijn eigen stek.
Ondertussen studeert hij voor Industrieel Ingenieur Bouwkunde,
het bouwen blijft hem in het bloed zitten.

Dus toen ik met het voorstel kwam om naar Legoland te gaan,
was hij superenthousiast evenals ons Jitske ...
want toch wel eens leuk
om met mama alleen op reis te gaan :-)

De verwachtingen waren hoog gespannen,
en we werden niet teleurgesteld.

We wisten niet waar eerst kijken ... 
Miniland waar geen enkel detail vergeten is
- in de straatjes zitten mensen op terrasjes iets te drinken,
obertjes lopen rond, treinen rijden af en aan,
boten worden versluisd, aan de kerkjes zijn er huwelijksfeesten,
langs de kant zit een verliefd stelletje - aan alles is gedacht in Miniland!

Wat me vooral opviel,
was dat ook de natuur Mini was.
De boompjes waren allemaal in miniformaat,
prachtig gewoon!
Ik denk dat daar nog het meeste tijd in steekt
om dit allemaal mini te houden :-)

In Legoland kwamen we vanalles tegen:
piraten, safaridieren, indianen, Star Wars, vikings, draken, heksen, ...
en alles zo mooi tot in detail afgewerkt!
Ook liefhebbers van attracties kwamen aan hun trekken,
waaronder een paar 8-banen,
en zelfs die zijn gebouwd in een lego-thema 
(nee niet de karretjes en de rails, dan kreeg je mij er voor geen geld op!).

We hebben genoten met een grote G
Kijken jullie even mee?
Het was héél moeilijk om te selecteren :-)

Een dagje in Legoland

Een greep uit Miniland
Legoland is opgedeeld in thema's en daar hebben ze hun uiterste best voor gedaan ...
aan elk detail is gedacht.
Zien jullie die indiaan? Daar is 2 jaar aan gewerkt en hij is 14 meter hoog!
En kijk Es, Guusje en Suusje hun neefje ;-)
In Atlantis werden we getrakteerd op hardwerkende legomannetjes
en een prachtig assortiment vissen.
Alleen die middelste rakker daar liet ons geweldig schrikken.
Hij vond ons even interessant als wij hem :-)
(zijn kop is even groot als ons hoofd, om een idee te geven van zijn afmetingen)
Je kan zowel op safari als beroemde gebouwen bezoeken.
De harige spin hoort bij het spookhuis ...
en is ontzettend groot maar prachtig gemaakt van ontelbare legoblokjes.

Ook wanneer je niet in een themaland was, had je ogen te kort,
zelfs aan de hondjes is gedacht :-)
Hier komen we vast en zeker nog eens terug!
Bedankt voor de fijne reacties
op de andere foto's van Denemarken,
fijn dat jullie meegenoten!
Geniet van het weekend!
xx


27 opmerkingen:

  1. Super Legoland. Dat bezochten we niet... Daar krijg je wel een dagje vol om alles te zien.
    Even iets anders : leuke namen hebben je kinderen! :-) Die van ons hebben Friese namen. Zijn deze ook Fries?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We waren er twee zomers geleden met de kinderen, het is echt hééééél mooi hé !!!
    Zo eens terug gaan als ze groot zijn zie ik ook wel zitten....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw daar zou ik ook wel eens even willen rondwandelen, indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ow die Guusje en suusje zijn favoriet, hoe gaaf zeg!!! evenals die hondenwaterbak, wauw....Leuke foto's komt er nog een part III ?
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!! Wij rijden er langs als we naar Zweden gaan, wie weet trekken we er een dagje voor uit!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat lijkt me dat gaaf ! Zo waanzinnig knap gemaakt hè. Christian is met René naar de legobeurs geweest, was ook leuk maar toch lang niet zo mooi als dit. Die vissen vind ik trouwens best wel groot, ik hou niet van grote vissen... of waren ze van lego :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bizar, echt heel bijzonder! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend !!!
    Toen wij er waren had je nog geen digitale camera....dus heel veel foto's heb ik zelf niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo wat een mooie foto's. Dit roept terug herinneringen op. Toen wij in 1995 geweest waren, was het ook al zo mooi. Ik zie dat er ondertussen nieuwe thema's zijn bij gekomen. Bedankt om ons mee te nemen op je mooie reis.
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een eldorado voor alle Lego-liefhebbers. De foto's geven een prachtige impressie.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow nooit gedacht dat legoland zo mooi zou zijn!ThanXx trui voor het mee mogen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben geen pretparkfan. Maar legoland is de Max, dat is waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wow, dat ziet er indrukwekkend uit. Je komt daar ogen te kort!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De jongste hier is ook helemaal weg van Lego. Afgelopen jaar met hem naar Lego world in Utrecht geweest, dat vonden we beiden al spectaculair maar amai, deze foto's zijn echt het ultieme Lego geluk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe geweldig is dit zeg!!!! Zo leuk :D! Mijn jaloersheid stijgt bij elke nieuwe fotoreportage :).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk, veel over gehoord, maar dankzij jouw foto's nu ook een beeld bij! Lekker genieten jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wouw ! Het doet me een beetje aan miniatur Wonderland in Hamburg denken. Daar heb je ook ogen tekort om alles te zien. Fijn he, om zo te kunnen genieten van die unieke en indrukwekkende fantasiewereld ! Het ziet er echt geweldig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supergaaffff! Maar eh, nu snel naar deel I, want die heb ik eerder gemist...

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Of je nou klein of groot bent, Legoland is voor alle leeftijden leuk!
    Weer fijn meegenoten van jouw foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooh daar wil ik ook wel eens naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een gave foto's! Ik liet ze aan zoon zien, ook zo'n Legofanaat en hij zei al dat hij daar ook wel eens heen zou willen, prachtig hoe ze daar in detail dingen namaken. Super hoe je ze op de foto hebt gezet.
    Weer een om blij van te worden blogbericht kanjer!!
    Fijne zondag nog! x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OOOOOHHHHH hier wil ik echt ook naartoe, dit moet ik beslist zien! Je doet me nog meer uitzien om eens naar dit land te gaan. Dan kan ik bij jou komen voor informatie voor ik ga :-) GENIETEN!!!!
    Grtjes, rita.
    Bedankt voor de mooie leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waauw! Dat ziet er echt de moeite uit. Daar wil ik ooit zelf nog eens naartoe gaan. Mooie foto's!
    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Impressionant ! Moest ik dat hier eens voorstellen, dan ken ik zeker iemand die al heel enthousiast zou reageren !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat ziet er allemaal fantastisch uit. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui