zondag 11 mei 2014

In uitvoering ...

Alvorens jullie nog een keertje
onder te dompelen in
een overvloed aan Franse foto's,
dacht ik dat jullie misschien
nog wel eens
een creatief blogje wilden lezen ...

Ik ben met een paar verschillende dingen bezig,
waaronder mijn grooooots plan,
waarvoor ik ondertussen al 80 lapjes haakte.

Maar ondertussen kennen jullie mij vast al een beetje,
dus ik denk dat het niemand verbaast
dat het eerste plan voor ons Wieltjeshuis
al in werking is getreden :-).

Een ripple-dekentje in verschillende kleurtjes
die ik liggen had van het pluis-resistente Apilou, Veritas
Ik ben heel benieuwd of ik echt geen pluisjes zal aantreffen!
Zacht is het alvast ... onze voeten hebben het al warm ;-)
Door verschillende kleurtjes te gebruiken
kan ik nu alle kanten op
met andere spulletjes voor ons Wieltjeshuis.
 

Ik ging ook in op de vraag om
een platgeknuffeld koetje na te maken
omdat het origineel tot op de draad versleten is ...
tjonge jonge, wat een uitdaging!
Zo ver ben ik al ...

En het voorpand van mijn trui,
waarvan ik wolletjes meebracht vanuit Parijs is klaar ... 
het boordje voor het rugpand zit ook al op de naalden ...


Allemaal onafgewerkte projecten dus voorlopig ...

Fé maakte haar eerste broches,
gemaakt van vilt, kraaltjes en splijtgaren ...
Veel meer dan een knoopje in de draad en afhechten moest ik niet doen,
ze deed het allemaal zelf ...
en trots dat ze is en ik ook :-)

Op een ander creatief vlak,
traden we 2x kort na elkaar op met Vox Plus,
het volwassenkoor van Vox Musica.
Begin april hadden we
een groots concert.
Samen met het jeugdkoor Vox Musica en het kinderkoor Vox Mini
maakten we er een spetterende avond van ...
Gisteren traden we opnieuw op, deze keer op verplaatsing,
om een huwelijksmis op te luisteren.
Opnieuw hadden we veel pret en gaven we het beste van onszelf.
De bruid en bruidegom waren zeer tevreden en wij ook :-)


Maar nu hang ik uitgeteld in de zetel,
want ook bergen wasgoed,
werden er verzet.
Jaja, niet alleen maar creatieve zaligheid hier,
alleen is dat veel fijner om over te bloggen ;-)


De beste manier om
je toekomst te voorspellen
is haar zelf creëren
- BZN -

Fijne week allemaal!
xxx

36 opmerkingen:

  1. hé, toevallig ben ik al even bezig met een ripple deken en heb er ook net een blogje over geschreven. allé, mijn laatste blogje gaat er over. het is iets dat niet echt snel gaat, ben dat dan ook niet gewoon. Naaien heb je sneller resultaat hé. Je trui... daar ben ik nieuwsgierig naar. groetjes Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij kan echt alles hè!!! Zelfs zingen, wauw! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat super leuk zo,n deken,die zal mooi worden en mooie kleurtje ook,succes met dat koetje,echt een uitdaging om te maken hoor,maar dat kun jij wel.


    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, gij bent echt wel bezig geweest ! Tof hé zo n dochter die in uw voetsporen treedt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij heb jij tien handen of wel 8 dagen in een week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, wat een creativiteit en de appel valt niet ver van de boom zo aan jouw dochter's broches te zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet te doen wat er bij jou allemaal gebeurt!
    Zoveel energie in één vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat herken ik wel: met allemaal verschillende dingen tegelijk bezig zijn en dan met iets nieuws beginnen :-)). Leuke projecten allemaal, en idd dat koetje is een forse uitdaging. Maar komt vast goed, anders ben je niet tevreden.
    Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn als je dochter het ook mooi vind om iets te maken en dan ook nog zo handig is. Leuk!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk creatief blogbericht, van alle markten thuis :-)
    Ik val helemaal voor de Ripple deken, zo mooi en heerlijk om te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow je bent lekker bezig! Echt leuk allemaal die koe vind ik echt zo kanp van je!! En de deken wordt prachtig! Fijne week, groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ga ik nog echt geloven dat je een S-H-W bent (Super-Haak-Woman) :-P
    Niet te filmen wat jij allemaal doet!!
    Volgens mij geeft jouw mannetje je iedere dag krachtvoer en dan ook nog wat zangzaad!
    Slaap je wel soms ?!? ;-)
    Hele mooie projecten, een kleurrijk leven heb je!
    Fijne week meis en geniet! x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje Trui, heb jij toevallig ook zo'n cape en kun je vliegen? Je lijkt wel super woman!
    Wat een boel leuks weer meis, en wat heerlijk om voor jullie camper aan de slag te gaan!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh heerlijk trui al die kleurigheid ,i love it . Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig bezig. Inderdaad slim om met verschillende kleurtjes te werken, ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Mooie kleurtjes gebruik je voor je trui. Een hele fijne week, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jemig de pemig, jij zit ook echt niet stil heeeeeeeeeeeeeee pffffffffffffff hahahahaha! Lekker hè alles tegelijk en alles door elkaar. En ik begrijp héél goed dat je huisje op wielen toch een ietsie voorrang krijgt ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van multitasken gesproken! Waauw zoveel projectjes, ziet er allemaal al heel mooi uit. Ook je dochter lag heel fier zijn om haar harten broches.

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooo, dat breiwerk ziet er geweldig uit, ik krijg ook zin om iets op te zetten als ik dat zie. Ripple deken wordt ook mooi, fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een creativiteit op alle vlakken!
    Je deken wordt super! Ik wil echt ook een keertje zo'n ripple deken maken. Lijkt me ook leuk om doen.
    Ik ben benieuwd naar je trui en dat koetje? Dat is pas een uitdaging! Maar je bent goed op weg. Dat zie ik zo!
    Je had echt wel een "bezig" weekend!
    En felicitaties aan Fé! Mag ze echt fier op zij!
    Jij ook een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent een bezige bij maar je hebt wel al een opvolgster. Het worden vast mooie creaties.
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De mama is 'goe bezig', maar dat mooie Féetje spant toch de kroon !
    Mooi gemaakt meisje, en je hebt een supermooi kleedje aan ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hihi, enkele foto's konden we al bewonderen op andere plekken. Leuk om het verhaal erbij te lezen. Succes met het afwerken van je fijne uitdagingen. ;-)
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jaah die heerlijk vrolijke toet had ik al op insta gezien en dan nu je creatie van het koetje van Trui hier in the making of!Doe je goed zeg,ik doe het je in elk geval niet na....gezellig zo met zijn allen zingen!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo fijn allemaal! En wat een creatieve talenten bij jullie: geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk om ook weer eens een creatief blogje van je te lezen! Ik dacht al, zou ze nu echt helemaal stilgevallen zijn???? Niet dus, gelukkig maar. Je lapjes groeien goed in aantal, ook je dekentje vind ik heel vrolijk. Die koe is echt wel een uitdaging, maar jij kan dit vast wel aan en je trui ziet er nu al goed uit! En je dochter heeft die creativiteit niet van vreemden lijkt me, je hebt alvast een opvolgster in huis:-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie projecten in uitvoering!! En een hele mooie broche!!! Complimenten! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Trui wat heb je weer een heerlijke blog om te kunnen lezen. En wat ben je druk met zo veel te gelijk en het ziet er ook nog allemaal prachtig uit, En heerlijk die uitdaging om de koe na te maken (jou kennende gaat dat super lukken en komt het er prachtig uit te zien.
    En wat heerlijk dat je dochter ook zo handig is met knutselen. Mooi hoor.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lekker bezig! Mooie projecten allemaal. Geniet van je creativiteit :-)
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat knap dat je die koe zo namaakt! Dat wordt beslist de nieuwe knuffelfavoriet :-)
    Ook alle andere werken zien er super uit, je creativiteit laat je dus beslist niet in de steek, zo te zien; houden zo! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een uitdaging dat koetje namaken, ben erg benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bezige bij!
    Met zo'n ripple-deken ben ik ook bezig. Een aantal keren opnieuw begonnen omdat ik te weinig steken opgezet had of in de eerste rij verkeerd geteld had. Maar nu ben ik op de goede weg...
    Het jouwe wordt mooi!
    Leuk die knuffel, de oudste haar knuffel moet ik steeds oplappen...
    En zingen kan je ook nog!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jij hebt echt niet stilgezeten. Het één is nog mooier dan het andere, super! Je deken wordt schitterend. Heerlijk hè, zo'n relatief makkelijk patroon, lekker doorhaken zullen we maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zucht, ik zit hier te genieten van jouw Wieltjeshuis, had ik nog niet gelezen. En dan zo'n mooie ripple-deken ervoor maken. Weet je dat ik vroeger uren wakker lag als kind en dan lag te fantaseren (het fantaseren hield mij dus uit de slaap...) over dit soort dingen (pimpen van een huis/caravan/hut). En nu ben ik getrouwd met een man die, als we een caravan kopen alles gelijk voor elkaar wil hebben. En nu hebben we een caravan waar-niks-aan-hoeft-te-gebeuren... En dan zie ik jouw wieltjeshuis... gááf, geniet ervan!!!
    Heerlijk, die combi creatief/muziek, ik wissel het ook af.
    Ik ga nog even je andere reis-blogjes lezen! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf ook dat koetje. Ik vraag mij wel af of de nieuwe de oude gaat vervangen, ik denk het niet als ik zo naar mijn eigen kinderen kijk... Het oude, afgekloven, bijna vergane origineel blijft favoriet, reserves worden 'gedoogd'. ;-)

      Verwijderen
  33. leuk als de kids ook van knutselen houden (gezellig). Koetje gaat er heel leuk uit zien weet ik nu al. Wieletjeshuis ? spannend :-) een ripple dekentje... dat moet ik nog steeds leren, weet niet hoe te beginnen eigenlijk. Bergen wasgoed vallen hier tegenwoordig gelukkig wel mee :-) Suc6 ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hey miss creatuurtje,

    Wat een prachtig gehaakt dekentje, hopelijk ga je er veel van genieten tijdens koude dagen.
    Nog veel succes met het koetje, het ziet er al goed uit!

    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui