woensdag 14 mei 2014

Meet fluokip

We hebben een overactieve haan ...
... jong, gezond, wil zich wel héél graag voortplanten,
hoe zou je zelf zijn als jong haantje?
Maar jammer genoeg heeft hij een favorietje ...
en dat komt omdat we maar 1 witte kip meer hebben.
Aanvankelijk paradeerden er 2 grijze kippen en 2 witte kippen,
maar op onverklaarbare wijze zijn we 1 witte kip kwijtgespeeld.
Op reis gegaan, gelift, mee op avontuur met een roofvogel ... we weten het niet.
Maar nu is onze arme John Travolta
(huh, wieee?? Hier lees je alles over de namen van onze kippen)
dus de dupe
 (kippenregel nr. zoveel).

Haantje Twix is als een blok gevallen voor
John Travolta's stralende witte pluimpjes
en kan er dan ook geen genoeg van krijgen ...
Gevolg: wondjes op haar rug, pluimen ribbedebie ...
en wij behoorlijk bezorgd over ons arme kippetje.
Ze werd een tijdje apart gezet,
wondjes werden ontsmet,
maar zodra ze weer bij de andere kippen mocht,
begon het van vooraf aan.

En toen kreeg Mister Creatuur een artikel
in het tijdschrift Landleven in het oog,
over een fluohesje voor kippen.
Een jasje tegen overactieve hanen ...

Na hartelijk gelachen te hebben,
zijn we dit toch maar een keertje van kortbij gaan bestuderen.
Maar hé, het kan toch niet zo moeilijk zijn om dat zelf te maken?
Dus John Travolta werd opgemeten,
prototype werd gemaakt en gepast.
Met 5 kinderen in huis hebben we fluovestjes in overvloed.
Dus zo'n vestje in combinatie met een oud laken,
wat velcro en tussenvulling
en Fluokip werd geboren ...

En nu hopen dat het werkt :-)



John Travolta paradeert in elk geval parmantig rond
(het blauw kleurtje is van het ontsmettingsmiddel :-))
(maar probeert ondertussen dat lastige ding toch wel los te pikken).
Haan Twix is zwaar verontwaardigd ...
duimen omhoog voor succes!

Een andere oplossing zou natuurlijk zijn
om nog een paar witte kippen bij te kopen
en de kippenren uit te breiden.
Maar ondertussen zit kip Omeletje te broeden op 11 eieren!
Stel je voor dat er in elk eitje een kuikentje zit ...
De kraamkamer werd in orde gebracht ...
hopelijk groeien een paar van die kuikentjes uit tot mooie witte kippen :-)
We zijn in blijde verwachting!


xxx

53 opmerkingen:

  1. Ha, Ha, wat een komische, maar mogelijk praktische oplossing! Ik hoop voor John dat het gaat werken want zo'n viriele haan kan het leven van een kippetje behoorlijk 'verstieren'....;-)
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fluor kip .... hihihi .... ben benieuwd of het helpt!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ocharme John Travoltake toch !
    Ge kunt misschien den Twix zich laten uitleven op een witte nepkip..... (oooh dat klinkt zo fout !!!! maar 't is echt uit compassie met Johnneke zenne!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha! Het mag dan wel geen plastieken zijn want met zijn scherpe nagels spat die direct uit elkaar :-)

      Verwijderen
  4. HA Ha lig hier flauw van de lach, wat een grappig gezicht zo'n fluorhesje hihi, helemaal geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig, een hesje voor kippen, nog nooit eerder gezien! Hopelijk werkt het. Leuk dat jullie kuikens krijgen. Ik heb net twee knipjes besteld uit de legbatterij om een beter leven te geven. Nu in blijde verwachting van de adoptiepapieren, haha. Wordt vervolgd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk! Kunnen ze samen opgroeien en eens komen spelen bij elkaar, jouw kuikens en de onze :-)

      Verwijderen
  6. aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, geweldig!! ik vind wel dat Miss J Travolta wel een tasje kan gebruiken. ik bedoel maar, ze loopt zo parmantig met dat vleugeltje. Daar hoort toch een tasje aan?? Ik zou trouwens deze foot naar de Landleven ofzo sturen, wordt vast geplaatst. Ik voorzie een trend voor 2015...........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen! En de foto doorsturen én het tasje (voor de foto opgestuurd is)! Geweldige mensen zijn jullie!!!!

      Verwijderen
  7. Haha, wat een geweldig verhaal. Ben benieuwd of het werkt.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, arme John Travolta ;). Grappig om te lezen en ik heb weer heel wat geleerd van dit blogberichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Arm beest, maar ze is nu wel een heel hippe kip ;-) Je hebt het wel helemaal knap voor elkaar gekregen, nu duimen dat het helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastisch, dit heb ik even aan mijn meiden laten zien en die moesten er ook zo om lachen. Het is zo'n grappig gezicht. Hopelijk helpt het. Ik hoop dat er veel kuikentjes komen. Ik zie ze graag op je blog verschijnen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een zalig kippenverhaal. Ik hoop dat het vestje het gewenste succes heeft. Wordt zeker vervolgd (hoop ik)...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yezzzz goed gedaan, zeg even tegen mister Creatuur dat onze Rose (gans) graag een hoedje heeft ;) X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooh geweldig! Weer iemand met een echte kippenverhaal... Ik heb de echtgenoot nog steeds niet kunnen ompraten! http://onliemie.blogspot.be/2013/09/kippetjes.html Hier kan je er alles over lezen! :(
    Dus ik ben wel heel erg stikjaloers! Dat fluohesje is hilarisch! Ocharme den John! (is dat nu geen jongensnaam? voor een kip?...????) Ik ben benieuwd of het echt gaat helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik probeer mijn echtgenoot om te praten voor een zwembad in onze tuin. Dat lukt evenmin.

      Verwijderen
    2. Hahaha Brigitte ... blijven proberen :-)
      Ik ben even je verhaal gaan lezen Onlie Mie, jammer dat de echtgenoot nog steeds niet overtuigd is. Je moet maar eens zeggen dat vers gelegde eitjes echt veel en veeeeel lekkerder zijn dan gekochte uit de winkel, echt waar!! En al dat gescharrel in de tuin is heel gezellig, zijn trouwens ook héél nieuwsgierig kippen, komen naast je staan kijken als ze los in de tuin lopen, héél leuk. Oei, hopelijk heb je nu niet nog meer spijt. Komaan echtgenoot, echt een must hoor!

      Verwijderen
    3. Onze jongste meid heeft de naam van John Travolta gekozen (je kan doorklikken naar dat blogberichtje), ze was op dat moment hevig fan van Greace (waar haar grotere zus naar kijkt, want zelf snapt ze er nog niet veel van :-)) en ze vond dat gewoon een leuke naam. We hadden gezegd dat ze zelf mochten een naam kiezen dus wie waren wij om haar tegen te spreken :-)

      Verwijderen
  14. Ik zat me net hetzelfde af te vragen als onlie mie hierboven: wie heeft er een kippetje Travolta genoemd? Dat is om problemen vragen, eh!

    Travolta is wel KEI lief in zijn hesje. Niet te geloven dat het zo goed past. Proficat voor je naaikunst.

    Allez, Travolta kan ZO het verkeer in, ze zien hem (oeps, haar) van HEEL ver aankomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, jaja, vanaf nu wordt er hier veilig overgestoken :-)

      Verwijderen
  15. Hihihi, k zit hier met nen brede smile op mijn gezicht

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig verhaal met passende fotoos ..

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whahaha lig hier in een deuk! Geen plofkip maar een fluorkip...het brigadiertje om de andere kippen veilig over te laten steken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog een stopbordje aan het maken om op te steken ;-)

      Verwijderen
  18. Da's gewoon geweldig :-))))
    Ooit hadden wij thuis hetzelfde probleem met een arm kippetje en onze haan. Toen begon de haan ook nog mijn man aan te vallen als hij in 't kiekenkot durfde binnen te gaan (en het was een mechelse koekoek, dus gróót... En ik bedoel de haan hé ;-))
    Man en arm kippetje waren eensgezind, haan is toen vol-au-vent geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op dit moment heb ik ook wel zin om vol-au-vent te maken :-) Telkens mijn man onze kip uit het hok ging halen zodat ik het vestje kon aanmeten en passen viel hij ook aan, hij neemt zijn taak heel serieus.

      Verwijderen
  19. Hahaha...ik kom niet meer bij :-) zo grappig. Hopelijk helpt het en krijgt ze wat rust.

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind uw kippenverhaal fantastisch ! Je zult het maar voorhebben, he ! Prijs ik me even gelukkig dat wij geen haan hebben, want we hadden eens zo'n "agressieve kip" en dat was al afzien, vooral voor haar kotgenootje natuurlijk ... maar uw tip moet ik dus echt onthouden ! (en ik duim heel hard dat het helpt !)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. whaaaaa ik vind het super komisch (en als het nou ook nog werkt helemaal super!). John ziet er vet hip uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik moet heel erg aan dit liedje denken bij je verhaal : http://www.youtube.com/watch?v=xFONUQlGJHs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk verhaal! Hoewel het kippelijk lijden natuurlijk verre van leuk is, arm beest...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn dat de oplossing er is! Je hebt een mooi verhaal geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tof verhaal, een kip met een hesje aan. Knap gemaakt van je ne ik hoop dat het gaat werken. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. whaaaaaaaaaaa kijk 'r toch lopen... mét anti-haan-jas, helemaal te gek. Ow en straks zoveel kuikentjes, liehief !!! Dat wordt mini-jasjes maken :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  27. haha geweldig,ik heb hier hartelijk mee gelachen om jou verhaal,en wat knap gemaakt,en nu maar hopen dat het werkt,laat je nog wel weten of het heeft geholpen?

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Waanzinnig leuk namen hebben ze hahah. Geweldig, En wat ben je toch super handig, zomaar zelf een jasje voor de kip maken.
    Ik hoop dat je straks heel veel kleien kippies rond hebt huppelen, dat zou toch super zijn, En kan de haan zijn kruit verdelen haha.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha ha ,wat een verhaal nou ben benieuwd hoe het gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Trui waar haalt ge het uit, als dat werkt zou ik daar een patent op pakken :)
    Mijn tuin zou er dan heel fluo uit zien, want er zit hier wat mannelijk pluimengeweld, van een smal tot extra large :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je kan het ook zo goed brengen hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hahaha, die Sjonnie!! Wat een geweldige hippe haan!!
    Super verhaal! Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hahaha geweldig!! Bij jullie is er volgens mij never a dull moment!!
    En de foto's van John zijn hilarisch!
    Nou maar hopen dat jullie veel beschuit met muisjes kunnen eten binnenkort :-)
    Genoten weer met een glimlach van oor tot oor!
    Fijn weekend goeie verhalenvertelster! x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een gezellig kippenverhaal! Wat een geluk ook dat je dat artikel in Landleven vond en dat jij zo ongelooflijk creatief bent om dan zo'n passend fluohesje te maken voor je kip en het staat haar nog ook! Een nieuw soort kip: de fluokip!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OMG dit is een fantastisch kippenverhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dit is de allercoolste en hipste kip ooit, met daarbij nog de allerorigineelste naam ! Het vestje staat haar beeldig. Knap gedaan !! Als onze tuin binnenkort wordt aangepakt, overwegen we ook om kippetjes te houden. Maar dan toch maar geen haan, stel dat ik ook aan zo'n vestje moet beginnen. Kleren maken is niet zo mijn ding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik denk wel 1000 dingen nu....krijg niks deftig opgeschreven...maar ik zit hier wel te giechelen....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui