maandag 19 mei 2014

Met z'n allen ...

Mijn papa wordt 70 jaar
... in juli pas ...
maar hij werd nu toch al een beetje gevierd.

Onlangs verrasten wij hem
(= wij de 4 zussen, wederhelften en kinderen)
met de mededeling dat we met z'n allen
ons ouderlijk huis zouden opknappen als verjaardagskadoo
(= al het houtwerk behandelen, nieuwe luiken maken en verven,
opnieuw witten van de muren, ...).

Mijn zussen en ik zien elkaar niet zo vaak ...
1 woont in Limburg
2 wonen in Antwerpen
1 woont in West-Vlaanderen (ik dus ;-))
mama en papa wonen in Brabant
We hebben ons dus goed 'verspreid' ...

Gisteren was de eerste afspraak
en we vlogen er dan ook direct in.
Onder een stralende blauwe hemel en dito zonnetje
werd er geschuurd, geverfd, gezaagd, 
tricky kunstjes op de ladder uitgehaald, dakgoten proper gemaakt, 
gebabbeld, gelachen en veel genoten van elkaars gezelschap.
We hebben hard gewerkt,
waren allemaal moe, vuil en versleten
maar we vonden het fantastisch! :-)

Naast de noeste werkers zorgden mama voor spijs en drank en ons Liesje voor animatie,
Zizi was er vré gerust in en papa was supervisor :-)
 Dat was al een klein beetje gelukkige verjaardag papa,
word vervolgd want we zijn nog lang niet klaar!



 Deze week was het Actie tegen Zwerfvuil in ons dorp.
Ook wij waren van de partij om mee op te ruimen ...
Niet te geloven wat de mensen allemaal op de grond smijten,
zo weinig respect voor de natuur.
Dit bleek nog maar eens toen ik vandaag langs hetzelfde
paadje naar huis reed.
Er lag al opnieuw afval op de grond,
notabene vlak naast ons bordje 'Net opgeruimd' ...
dan moet ik toch wel even hartsgrondig vloeken ...

Fé is altijd wel te vinden voor zo'n acties en Mona had op school net geleerd over zwerfvuil;
ze hielpen dan ook heel enthousiast mee opruimen met véél te grote handschoenen aan :-)

Leer van andermans fouten.
Het leven is te kort om ze
allemaal zelf te maken.
- BZN -

xxx

35 opmerkingen:

  1. Wat een zalig verjaardagscadeau voor je vader! Voor hem zalig maar ook voor al de kinderen zalig!
    Dat zijn van die momenten om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat een geweldig leuk verjaardagskado voor jullie vader!Heerlijk ook om zo met zijn allen onder elkaar bezig te zijn,dan is dat klussen een stuk minder vervelend!Echt super...tja en van dat afval langs dat bord....ik zou ook vloeken hoor,snap dat ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me een reuze gezellige bijeenkomst zo met vier zussen. Wat zal je papa daar van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super idee, om jullie ouders zo te helpen! Ik kan me voorstellen dat het reuzegezellig was. Voor hen zal het enorm genieten zijn om hun 'verspreide kroost' heerlijk om zich heen te hebben.♥

    En dat zomaar weggooien van je afval... Zo jammer dat men er niet over nadenkt wat ze doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig idee en meteen quality time samen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is het mooiste kado dat je jou vader kan geven. Ik voel hem genieten tot hier.
    En zwerfvuil...je verstaat het niet dat mensen zomaar vuil op straat gooien hé. Kan je toch thuis in de vuilbak gooien !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fantastisch cadeau voor jullie vader! Het lijkt me ook super gezellig om zo samen bezig te zijn :-)
    Je dochters hebben zich vorige week ook erg nuttig gemaakt; zo jammer dat het meteen weer teniet gedaan wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da's het voordeel van een grotere familie te hebben... Ik denk dat je papa enorm gelukkig moet geweest zijn, zijn hele familie samen, en dan nog speciaal voor hem :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, als ik 70 word wil ik ook zo'n "cadeautje", zalig seg !
    en dat zwerfvuil... ik kan me daar zo kwaad in maken.... vaak zijn het steevast dezelfde booswichten, en de gemeenschap draait er voor op.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super verrassing voor je vader. En met een hele groep schiet het goed op en is het ook nog gezellig.
    Wij hadden laatst ook een zwerfvuil-opruimdag. Echt bijzonder wat je dan allemaal vindt. Helaas lopen er nogal wat sloddervossen rond.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een heel mooi kado! Echt om lang van te genieten. En dat zwerfvuil, dat men zo weinig respect heeft voor de natuur... Echt erg! Je dochters hebben alvast weer een goede daad verricht!

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fantastisch cadeau ! Volgens mij moet dat tijdens het werk ook wel genieten zijn voor iedereen, zeker als iedereen zo nog een verenigd wordt. Enne vele handen maken licht werk, dus het resultaat zal ook wel prachtig worden dan ! Uw papa zal wel heel trots zijn op zijn kinderen !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf zo een familieklus !! Fijn met z'n allen aan de slag voor paps, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi cadeau, onbetaalbaar. Jullie ouders mogen fier zijn. Op naar de volgende afspraak.
    Zwerfvuil, kan ik mij ook aan ergeren. Daarvoor mogen ze nu wel een gasboete geven. Maar ja, aan wie ?
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw he wat een super leuk kado,wat zal je vader trots zijn op jullie,echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een fijne verrassing! En gezellig om zo samen te klussen!

    En zo zwerfvuil, ik word er ambetant van, is het zo moeilijk om rommel in de vuilbak te doen?
    Fijn dat jullie een bijdrage geleverd hebben!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een onwijs lief cadeau!!! En afval breek me de b*k niet open grrrrrr X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een geweldig cadeau! Vele handen maken licht werk en wat een plezier straalt er vanaf!
    Echt een familiegevoel wekt zoiets op. Super!!
    En die handschoenen te groot??!?? Hihihi, gave foto, dat sowieso!
    Weer genoten van een liefdevolle mooie post!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat moet dat een gezellige boel geweest zijn daar bij jullie ouderlijk huis. Wat een actie. Echt een supercadeau!! Ik raap elke dag een stuk zwerfvuil op, als iedereen dat doet… maar helaas is dat niet zo. Ik pak per week minstens 7 blikjes bier uit de tuin. Zo vies. Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat gezellig met de hele familie klussen !! :-). en troep maken .. ja daar kan men hier ook wat van helaas :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een cadeau voor je papa, dat is echt genieten, zowel voor hem als voor jullie, het geeft een heel goed gevoel achteraf denk ik, zo samen dingen doen! En dan ook nog gewerkt voor het goede doel, jullie energie geraakt zeker niet op????
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk idee om je vader zo te verrassen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig cadeau, geweldig dat dit kan, wat een rijkdom

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw wat ontzettend leuk dat jullie dat voor je vader doen. Een top cadeau
    groejtes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het mooiste cadeau dat je iemand kunt geven is aandacht en tijd! En op wat een fantastische manier geven jullie dat met z´n allen aan je ouders!!! Super!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goh, jullie zijn goed bezig geweest. Mooi cadeau voor je vader. Ik ben vorige week een dag aan de schoonmaak geweest bij mijn dementerende vader die nog alleen woont. Was hard nodig maar zoiets doe je met liefde. Ook onze familie woont erg verspreid en nu merk je dat dat niet handig is met een vader die veel meer zorg nodig heeft.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar maak ik me ook wel zorgen over. Eens ze hulpbehoevend zullen zijn, ben ik niet dichtbij om hen te helpen (en mijn zussen ook niet) ... succes met de aanpak om je vader te omringen met de nodige zorgen!

      Verwijderen
  27. o wat een super fijn cadeau voor je papa! Dat is nou echt iets waar je zoveel aan hebt. Ik ga het zeker onthouden voor mijn papa of iemand anders :)
    Ook goed bezig met het zwerfvuil! Ik kan me soms zo kwaad maken en verbazen als ik iemand zomaar iets op de grond zie gooien. Ik snap daar echt helemaal niets van....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een fijn cadeau, zoiets hebben wij ook eens gedaan voor onze moeder, maar ja die woont op tien minuten loopafstand. We vinden dat allemaal heerlijk , er is maar één zus die ver weg woont gelukkig. dat zwerfvuil is hier ook dramatisch we geocachen en ruimen dan altijd zwerfvuil op maar op sommige plekken is het echt te erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Vreselijk als mensen zomaar alles hup op straat gooien... Echt Aso!
    Wat fijn dat jullie zo samen dat voor de vader doen zeg, hartstikke mooi cadeau!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo leuk cadeau zou ik ook wel eens willen ;) en gezellig zo allemaal samen ...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui