dinsdag 27 mei 2014

Van onder de naaimachine ...

Tijd om nog eens wat te tonen
wat vanonder de naaimachine uitrolde ...

Een tijdje geleden maakte ik een paar verjaardagskadootje.

Het patroon van deze poes haalde ik uit het Frans tijdschrift
"L'Atelier de Couture" dat ik meebracht uit Parijs.


Voor een tiener maakte ik een handtasje zonder patroon. 
Mijn verworven kennis bij elkaar geklutst met dit als resultaat.

Allebei werden ze gemaakt met lapjes uit mijn voorraad,
maar ik zie niet echt dat de hoop verminderd is :-)
Dringend weer aan het naaien dus!

En nu ga ik een beetje pronken met het werk van iemand anders :-)
Deze tas haakte mijn nichtje/vriendinnetje
maar aangezien ze geen naaimachine heeft,
vroeg ze of ik een binnenvoering wilde maken voor haar tas ...
een samenwerkende vennootschap dus
met een heel mooi resultaat vind ik!
Ik vind trouwens dat je best zelf een blog mag beginnen, Heidi,
met alle leuke dingen die je maakt :-)
En ik zin om voor mij ook zo'n tas te maken!
Ik ben er nog net niet aan begonnen :-)

Zeg het ook eens
als het goed is!
- BZN -

29 opmerkingen:

  1. De poes is schattig !
    En je samenwerking met je nichtje vind ik super geslaagd - als ik jou was, was ik al begonnen aan die tas voor jezelf :-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goeie poes zeg! Echt leuk
    En ook de samenwerking vind ik zeer geslaagd (dat ontbeer ik dus; iemand die mijn haaksels mooi kan voeren, ik kan dat niet mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend , die poes , geweldig !

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat is het allemaal weer zo mooi !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd niet van katten, maar voor deze maak ik toch echt een uitzondering, want deze is zo bere-leuk! Echt een geweldige creatie!
    Het tasje zal zeker in de smaak gevallen zijn, heel hip.
    En de tas van je nicht is zeker een eigen blog waard :-) Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De poes is geweldig! Die staart! Super!
    Van zo'n tas ben ik normaal gezien geen fan maar deze is echt mooi! Mooie kleur, mooie hengsels, mooi met die voering... Zo zou ik er inderdaad ook wel eentje willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie creaties. Je kat is helemaal geweldig geworden! knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh geweldig, vooral die poes is super lief en mooi gemaakt zeg. Waarom rolt er zoeiets nooit onder mijn naaimachine vandaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. coole poes. en de tas van je nicht is heel knap zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gemaakt! Heerlijk toch als er zo'n prachtige dingen van onder je naaimachine vandaan rollen :-)
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schat van een kat..................!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben helemaal fan van die poes !! Die is schitterend !
    Leuke tas en die gehaakte is ook echt geweldig !
    Hihi, hier zie ik die stapel stofjes ook nooit echt kleiner worden …

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Word altijd zo blij van al die mooie creaties zo slaap ik al tijden heerlijk naast jouw hommel-lavendel-hart X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schattige kat en mooie tas ! Prachtige creaties.
    Geniet van de vrije dag morgen of misschien ook overmorgen.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie cadeautjes kwamen er onder de naaimachine vandaan. Prachtig! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke spulletjes heb je gemaakt. Vooral die poes steelt mijn hart.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goede samenwerking, moeten jullie vaker doen! Leuk die poes, enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gave poes. Leuke vrolijke stofjes. De tas valt vast in goede aarde.
    Mooi resultaat van jullie samenwerking. Die krijgt vast een mooi vervolg.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk weer allemaal jij bent toch ook van alle markten thuis zou ik zeggen lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh mijn God, nog net niet aan begonnen zegt ze! Binnen een week wel??!! :-P
    Wat een gave tas!
    En je hebt weer mooie kleurrijke dingen gemaakt om vrolijk van te worden!!
    En ja Heidi, ik ga op mijn gemak zitten wachten op jouw blog, nog meer crea-kunst om te bewonderen. ;-)

    Fijne dag,
    en je boek is uit .... ik bombardeer het tot #meesterwerk!! THX! x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog altijd heel content met Truis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Owwwww die kat ...... enne die tassen ...........
    Een meesteres met de haaknaald en de naaimasjien .... that's what you are meisie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Poeh wat ben je toch handig Trui, altijd weer die leuke dingen die onder jouw machine vandaan komen. En heerlijk dat je ook Frans kunt lezen, (dat neem ik tenminste aan als je franse patroontjes hebt) zo heb je nog meer keuze ahah). En snap dat ze bij jou komt om haar tas te laten voeren.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amai wat een creativiteit weer zeg! Prachtige tassen, allebei en dan die poes, die zou ik zo bij je komen stelen, geweldig leuk, wel groot heb ik de indruk, maar voor de rest supertof!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Trui, ik heb dit blogberichtje helemaal gemist!
    Wat ben je productief geweest, prachtig weer allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. 3 keer een geweldig resultaat!!! En wat een leuke kat zeg :D. Ik zou zo eens in zijn lieve wangetjes willen knijpen ;).

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui