vrijdag 16 mei 2014

Wat is het leven fijn ... als de zon schijnt!

Vandaag
genoten we al van een voorproefje
van een mooi en zonnig weekend ...

Er werd buiten ...
was gehangen, gestreken, getekend, gespeeld, gecheckt of de kuikentjes er al zijn,
geplant, rommelmarkthoekje weer aangepast en opgekuist ...
Wanneer de zon schijnt
staat al het jonge groen te blinken in de tuin,
je hoort al die kleine vruchtjes en plantjes bijna groeien ...

Kersjes, pruimpjes, komkommer, ajuin, boontjes, besjes, aardbeien, framboosjes, druiven ...
we likken nu al onze lippen van al dat veelbelovend lekkers ...

UPDATE FLUOKIP
Eerst en vooral dank jullie wel
voor alle leuke en soms grappige reacties
op mijn vorig blogbericht, ik heb hartelijk gelachen.
Maar hoe zit het nu?
Wel, volgens ons heeft het wel degelijk effect,
maar er zit nog een mankement aan het fluohesje van Sjonnie :-)
De halsuitsnijding is te groot, waardoor het hesje helemaal scheeft zakt
als mijnheer 'zijn ding' wil doen.
Vestje wordt aangepast (lees poging om halsuitsnijding te verkleinen)
en ondertussen is ons dutske ondergebracht
bij moeder-in-spé die nog steeds hevig zit te broeden ...


 Ik wens jullie allen
een heel fijn en zonnig weekend toe!
Geniet ervan!
xxx

34 opmerkingen:

  1. Suc6 met de aanpassingen voor jullie lieve hen. Ja wat is het toch zalig als het blote-Beppie-weer is heh! :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het hesje lijkt te helpen! Dat aanpassen gaat je ook nog lukken, zal geen enkel probleem voor jou zijn.
    Heerlijk hè, die zon! Alles en iedereen fleurt er van op. Fijn weekend, geniet meet volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeioei, het vestje moet aangepast worden, dan moet je man zich weer in het kippenhok wagen ? Is de haan nog altijd in "aanval-modus" ? Dan vrees ik dat er binnenkort bij jullie vol-au-vent staat te pruttelen op het vuur..... ;-)
    Fijn weekend, geniet van het mooie weer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wil ook zo'n hangmat!!! super zin in dit weekend, laat het mooie weer maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig hé zo een weer. Das weer genieten. Ik duim voor de fluo kip. Fijn weekend nog
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk die wapperende was aan de lijn, ik ruik de frisheid zelf hier ;) Geniet van de mooie zonnige dagen die komen lieve Trui!

    Liefs,
    Rosalie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig hé zo'n mooie vooruitzichten,ik ga denk ik het weekend doorbrengen op ons dakterras.Superleuke plek om te vertoeven!! Laat de zon maar komen...

    Fijn weekend!

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig! Leuke foto's! Ook voor jullie een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, er gaat niets boven buiten leven! Prachtige foto's maakte je weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er heerlijk uit, fijn naar buiten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt genieten met dit mooie weer !
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het wordt een super heerlijk weekend! Volop genieten, lieve zonnige groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,

    Zalig weer zo he, helaas hebben wij nog geen mooie tuin, maar dat gaat mij niet tegen houden om mijn ligstoel er straks in neer te zetten hoor :-)

    wat heerlijke eigen verse fruit/groentenkweek te hebben, ben benieuwd naar wat lekkers daar gaat uitkomen als receptje.

    groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooo met zo'n weer, dan zouden de dagen echt dubbel zo lang moeten duren, ik wil 1001 dingen doen, en heb zelfs een ietsiepietsieminiespijt dat we straks naar de musical van 14/18 gaan....zonde hè, met zo'n mooi weer...maar het zal wel de moeite zijn! en morgen blijft het goed weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk weer al die prachtige foto's. en ja dat jasje zal ik maar snel aanpassen anders hebben jullie de kippen aan het dansen.
    Geniet van het heerlijke weer, (en je gaat ons vast weer mooie foto's er van laten zien.)
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De foto's geven echt het zonnige gevoel en het genieten weer. Veel succes met het aanpassen. Het is tenslotte voor een goed doel.

    Geniet lekker van een zonnig weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, wat een leven bij jullie!
    De lente is toch top hé!
    Mmm, lekker zo'n tuinfruit en groenten.
    Groetjes en succes met de kippen & haan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat hebben jullie toch een heerlijk tuin, eetbaar op de koop toe ;-)
    Die Johnny heeft toch ook wat te verduren hahaha, hoop dat het nog lukt met je aanpassing!
    Geniet van jullie weekend ... en elkaar! :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk, geniet nog even verder van het prachtige weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk genieten van tuin, mooi weer, barbeque en al wat groeit en bloeit en in onze tuin woont, super!
    Je maakt er steeds weer prachtige foto's bij! Succes met het aanpassen van het hesje, benieuwd naar het vervolg!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, ben benieuwd hoe je dat hesje gaat aanpassen. Enne... ziet er reuze gezellig uit in jullie tuin, net vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zalig hé dat zonnetje! Iedereen loopt er al een pak vrolijker bij nu :).
    En die kip van jullie ik heb er ook hartelijk om moeten lachen :D maar als het helpt is het een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit ziet er allemaal uit als GENIETEN!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk he, die zon op je bol!! En inderdaad, de kleine vruchtjes en plantjes zie je haast groeien maar het onkruid ook!! Vandaag maar weer eens het onkruid tussen de waaltjes verwijderd, op de knietjes met een voegenkrabbetje. Voel me vanavond behoorlijk bejaard kan ik je zeggen, ha, ha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh wat een heerlijke foto's...leven in de brouwerij bij Fam. Creatuurtje...lekker buiten ieder op zijn eigen manier genietend van het zonnetje met of zonder 'verplichte 'taken!Nice pictures weer en ja dan die Sjonnie van jullie toch he?!?!?Ik val bij het zien van de laatste foto gewoon weer lachend van mijn stoel af,maar ach zolang het helpt en bovendien zou zo'n fluokip dagelijks een big smile op mijn face toveren als ik naar buiten keek en hem zag scharrelen en dat is ook veel waard!

    lieve groetjes en nog een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat wordt bij jullie een zalig zonnig weekend... het "voorproefje" is al top! Mooie foto's!!!
    Ha en het fluohesje krijgt een "colletje"... ? Ik ben curieus! Fotootje posten hoor! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heerlijk wat hebben jullie een fijne tuin,heerlijk groot,lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat is het fijn om bij jullie te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben weer helemaal bij gelezen ;) wat maak je toch ontzettend mooie foto's, dat is genieten hier op mijn stoel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldige tuinfoto's! Dat zal een mooie oogst worden...
    Mirjam xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui