zondag 4 mei 2014

We gingen op reis en namen mee ...

WÀÀÀTTT?
Weer op reis??

Yep, weer op reis :-)
Mister Creatuur kon vorige week
een weekje verlof versieren,
en in mijn branche is het nog behoorlijk rustig
dus we konden het ons permitteren 
een beetje heerlijke PapaHartjeMama-tijd te creëren.

En wat namen we dan wel mee?
Wel, ons eigen WIELTJESHUIS!!
Heel onverwachts konden we van Mister Creatuur zijn broer
het wieltjeshuis overnemen voor een prikje.


Bouwjaar 1978
Heerlijk retromachientje,
doet nog zeer zijn best om bergop te puffen
maar tuft niet meer dan 95 km/uur op vlakke wegen ...
Het was fantastisch!
Dit karretje is zoooo op ons lijf geschreven,
lekker oud,
maar voor ons helemaal super.

Geen WC,
geen watervoorziening,
wel klein gasvuurtje, klein wasbakje (zelf water halen),
piepklein badkamertje (dat vol stond met voorraad)
maar we konden telkens gebruik maken
van het sanitair op de campings,
kastjes om te vullen,
gezellig zithoekje,
lekker doorgezeten maar oh zo comfortabele zetels,
we kunnen ons geluk niet op.

Omdat het behoorlijk onverwachts was
dat we ons wieltjeshuis op de kop konden tikken
zijn we heel erg onvoorbereid vertrokken,
maar uitgezonderd het vergeten van vorken
het rammelen van borden en glazen
(die dus moeten vervangen worden
door bekers en plastiek servies en bestek)
en het moeten aanschaffen van een wasteiltje om de afwas
te doen aan de camping-afwasbakken
is alles prima verlopen.

Een paar sfeerbeeldjes
in ons voorlopig nog niet gepimpte wieltjeshuis :-)



Onze eerste geslaagde vakantie op wieltjes ...
en het smaakt naar meer,vééél meer!
En ondertussen maak ik plannen,
(ja nóg meer plannen)
om ons wieltjeshuis
te pimpen,
binnen en buiten,
dekentjes, kussentjes, verven,
bestekmandje, lavendelzakjes, ...
tweedehandsmarktjes afstruinen
achter retrogerief,
klapzeteltjes en -tafeltje ...

ohjee... :-)
Maar ik heb er zin in!!

En waar zijn we dan wel naartoe geweest?
Wel ...
dat is voor het (de) volgende blogberichtje(s)
(maar ik lichte al een tipje van de sluier op
bij mijn Instagramprofiel).

Mijn fototoestel maakte overuren,
dus ...
Willen jullie veel foto's?
Of héél veel foto's? ;-)

Ik had in elk geval al heel veel plezier
met het vastleggen
van onze eerste superleuke vakantie
met ons wieltjeshuis ...

Maar nu heb ik eerst
een berg blogberichtjes in te halen,
even lekker neuzen
wat jullie allemaal gedaan hebben ... :-)
Alvast een hele fijne week!
xxx

38 opmerkingen:

  1. Ooooo ik gun het u zooooooo hard.....maar ik zit hier dus echt luidop te roepen : neeeeeeee dat is MIJN droom.....toemmen he, dat mijne man geenb roer heeft.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar jij hebt wel een nieuwe keuken en een keiiiichique tafel! ;-) x

      Verwijderen
  2. ziet er zalig uit! en ik weet dat je hopen plezier gaat beleven aan het pimp gedeelte ;-) (hier staat nog ergens op ne berg in een verlaten garageke een oude caravan van mijn grootouders die ik wil pimpen tot speelhuis voor de kinderen , maar de vent werkt voorlopig nog niet mee)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha die Vee weeral stikjaloers! Ik ben cirieus naar de foto's ...en...naar het pompen. Hou ons op de hoogte he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeioei met een tablet werken lukt me blijkbaar niet zo... ik bedoelde uiteraard curieus en pimpen... tja dat was echt niet goed!

      Verwijderen
    2. Lolll... ik had het begrepen hoor :-)

      Verwijderen
  4. ow, ik ben maar een beetje zjaloes…hoe heerlijk! Ik wil natuurlijk veel foto's zien van voor en na de pimp!! succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super leuk joh! Zo lekker kneuterig allemaal. En o wat een boel pimp projecten weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zalig toch effe er tussen uit met z'n tweetjes en super zo'n camper! Wij hebben al jaren een vouwwagen (met harde wanden dus eigenlijk een caravan ;)) maar hopelijk gaan we hem binnenkort toch eens gebruiken (de mini cooper wasr hij achter kan is pas een jaar klaar) anders gaat ie maar de verkoop in (wij kamperen meestal als we op. Mini meeting gaan).
    Ennuh ik heb ook meteen even teruggelezen en zag leuke foto's in Denemarken/Legoland, mams alleen met de twee groten op vakantie, leuk! Zo te zien hebben jullie heerlijk genoten! Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk ..... dit is genieten meis x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk ..... dit is genieten meis x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als overtuigd kampeerder ben ik eventjes héél erg jaloers op je...
    Ik hoop dat je genoten hebt van je onverwacht weekje verlof! Lijkt me zalig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat gaaf Trui! Zo samen even er op uit met je eigen huisje... geweldig!
    Ik kan me voorstellen dat je 'm helemaal 'eigen' wilt maken met leuke gordijntjes en haaksels etc.,
    zou ik ook doen! Heel veel plezier ervan, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooooooooooooooooooooooh wat gaaf ! Ik heb geen broer :-)
    Jij kan compleet los gaan op de inrichting en natuurlijk nóg veel meer tripjes maken, jippie!!!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er goed uit!! Heerlijk genieten met z'n tweetjes!
    En dan nu er heeerlijk helemaal je eigen huisje van te gaan maken. Da's bijna net zo leuk :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat gaat vast een nog gezelliger huisje op wielen worden! Heerlijk om je daar helemaal op uit te leven. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is leuk nieuws, jullie hondje is er ook blij mee, zie ik. Dat wordt genieten.
    Veel plezier met het pimpen van jullie wieltjeshuis.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ligt die hond daar lekker op het bankske van het wieltjeshuis.

    Allemaal mooie foto's (laat de rest maar komen) maar de allermooiste is wel de laatste met de prachtige wolken en dat stuk wieltjeshuis er zo net nog bij.

    Fijne week,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig !!!!
    Lijkt me super, dat pimpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooo dat geloof ik graag dat het kriebelt om dat leuke wieltjeshuisje te pimpen. Veel succes ermee !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij hadden precies zo een camper , we zijn er in januari mee naar Zuid Frankrijk gereden , een zalig gevoel van vrijheid ook .....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Graag heel veel foto's :-) we hebben 1 maal een camper gehuurd op vakantie in Australië en dat was wel een heel avontuur. Benieuwd naar je gepimpte wieltjeshuis!

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh heerlijk zo'n eigen caravan! Ik ben heel benieuwd hoe je hem gaat pimpen. Lekker toch, zo vaak er tussenuit. Genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kom maar op met al die mooie foto's. Ik geniet er telkens weer van. En ik ben wel heel benieuwd naar je pimperij!!!
    heerlijk zo lekker genieten van een super vakantie. Op naar de volgende of niet???
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Whooopwhooop dit is helemaal fantiestas!!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk voor jullie, ik droom ook van zo'n wieltjeshuis maar dat zal er wel nooit komen. Geniet er van en het door jou gepimpt zal het er zeker heel leuk uitzien. Nog veel rijplezier toegewenst en super dat jullie hondje al mee mocht op de allereerste wieltjesreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooh, zo gezellig!!! En die laatste foto, wauw!! Ik wil dus heeeeeel veel foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. FAN-TAS-TISCH!!!! Laat maar komen die foto's enne....wel aan je nachtrust denken he met al die snode plannen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh dat ziet er echt gezellig uit!!!
    Ik hoor al meteen rammelende bordjes en glazen LOL
    Wel stoer om onvoorbereid te gaan, de meeste mensen plannen al maaaaanden en vergeten nog de helft hahaha.
    Geweldig, laat maar komen die prachtige foto's! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow, dat klinkt weer lekker gezellig! Hebben jullie eventjes geluk om zo'n retrocamper te kunnen overkopen! Hier kan je weer lekker veel plannen voor maken en ideetjes voor verzinnen, waar je zeker niet aan zal kunnen weerstaan om ze uit te voeren en ideetjes, nu die zijn er al lees ik! Ik heb een voorstel: ga op rommelmarkten nog maar wat zoeken, daar vind je vast nog wel bruikbare spulletjes! En verder kan je lekker zelf aan de slag, jij hebt fantasie genoeg en handigheid om iets te maken heb je ook genoeg, dus dit komt goed!!!! Prachtige foto's weer! Hier gaat een vervolg aan komen...
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb echt regelmatig aan jullie gedacht vorige week :) Jullie genieten ervan, heel fijn om hier een klein beetje mee te genieten!
    En ik kan me voorstellen dat je hoofd overuren draait over pimpen, aankleden en inrichten van jullie wieltjeshuis. Heerlijk om je mee bezig te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O, wat ziet dat er geweldig uit! Lijkt me inderdaad prima bij jullie te passen.
    Ik ben heel erg benieuwd naar je prachtige foto's en natuurlijk jullie bestemming (al was dat de achtertuin ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super!
    Op het gemakske cruisen met de retromobil!
    En ik ben er zeker van dat je hem fantastisch zal pimpen, ben al benieuwd!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Cool wieltjeshuis! Daar gaan jullie nog veel meer van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geniet ervan!
    Veel plezier ermee!
    Hier ook een mobilhome, da's genieten hé :-), als het goed weer is tenminste ;-). Vorig weekend waren we er ook mee weg op teambuilding via het werk van mijn man, maar dat is letterlijk in het water gevallen (we gingen wandelen en kanovaren in Ardennen, niet veel van in huis gekomen. Een grote tent proberen te maken ja met al de luifels van de mobilhomes dat wel haha)
    Weet zelfs niet van welk bouwjaar die van ons is, maar het is in ieder geval ook zo eentje dat veel moeite moet doen om de berg op te geraken ;-)
    Ik ben hier ook stilletjes aan bezig om nieuwe gordijntjes enz te hangen, dus binnenkort zal er bij mij ook wel een blogberichtje over verschijnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé tof dat jullie ook zo'n soort mobilehome hebben! Ik kijk nu al uit naar je blogberichtje hierover :-)

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui