woensdag 18 juni 2014

Bloemerig

Na mijn toch wel wat zwaarmoedige blogbericht
over moedermuizenissen
- en waarbij ik jullie wil bedanken
voor de warme en steunverlenende reacties -
tijd voor wat luchtigers
wat zomerser
wat fleuriger ... bloemerigers dus :-)

In het tijdschrift Anna van mei 2012 zag ik deze toffe kussens.
Mijn lappenmand ...
oké, mijn 3 lappenmanden
werden omgekipperd op tafel
en het puzzelen kon beginnen ...
vaak het leukste werk, het combineren van de kleurtjes!

In de Anna worden er aan beide kanten bloemen gezet,
maar dat deed ik niet, ik vond één kant voldoende.
Wel voegde ik een paspellint toe in de kleuren van het hartje.

Volgens mij kan je dit gemakkelijk maken zonder patroon ook hoor.
Het kussen heeft een doorsnede van ongeveer 35 cm,
de bloemblaadjes zijn verstevigd met vliesofix en door een stropdraadje in
vorm gebracht, aan de rechte kant van het blaadje gefronst en dan vastgestikt
op het kussen. Het hartje past mooi over de uiteinden van de blaadjes en
is zelf een beetje opgevuld zodat het mooi bol staat.




 Restjes stof van o.a. Soft Cactus (waar ik een kleedje voor Mona mee maakte)
en restjes van de binnenstof van deze gehaakte tas.
Er is weer een klein, piepklein laagje weggewerkt in de lappenmand :-)
En onze zetel is 2 kussens rijker ...


Nu mijn volle aandacht 
aan het kleedje voor Jitske besteden ...
hoe sneller het kleedje klaar,
hoe sneller weer een blogberichtje :-)

Gisteren een droom
Vandaag een plan
Morgen een realiteit!
- BZN - 

34 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig, superstofjes, goed gecombineerd. Groetjes, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kussentjes - en de kleurtjes, puur zomer !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn schitterend, die paspel in de kleurtjes van de bloemen, zo'n heerlijk detail dat ze echt af maakt, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuke kussentjes zijn dat geworden. Goed idee om een paspelbandje te doen, dat maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kussens!! De stof van Soft Cactus is zo mooi! Momenteel bezig met een jurkje voor jongste dochter (en ja, ik deed eerst een verstelklus...) met stof van Soft Cactus. Zo leuk! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooooo of voor in de mobilehome !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toffe zomerse kussens! Meteen gepind voor ooit als er weer eens meer tijd is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn mooi en ne mens wordt er op slag vrolijk van, dus ik begin mijn ochtend goed waarvoor dank :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar fleurt ne mens weer helemaal van op !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zien er gezellige bloemig kussens uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fleurige kussens, heel mooi.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal leuk Trui!! En supermooie stofcombi!
    Leuk he om zo de reststofjes te kunnen gebruiken :)
    Fijne donderdag xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kussens. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amaai ja, een ideale restjesverwerker !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een felurig geheel! En knap..ik heb daar echt helemaal geen geduld voor. En ook geen talent! Ziet er weer gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker vrolijke zomerkussens. Je hebt mooie stofjes gebruikt en het paspelbandje maakt het helemaal af.

    Veel plezier met het maken van het kleedje voor Jitske, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele vrolijke kussens, trouwens ik heb dat boekje ook gekocht omdat ik de kussens zo geweldig tof vond, misschien kan ik ze ook eens maken, ze zien er top uit! Prachtig werk heb je geleverd Trui, je bent een kei in naaien vind ik, ook goed gezien met dat paspellint! En nu aan de slag voor Jitske!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt me alleen al zalig om zo'n restanten/lappenmanden om te kiepen en daar in te gaan graaien ... zal ook een kleurrijk plaatje opleveren als alles zo door elkaar ligt!
    Het in elkaar naaien zou ik dan overdragen aan iemand anders, mits het een rokje moest zijn ;-)

    Geweldige kunstwerkjes weer en ben benieuwd naar Jitske's jurk!

    Liefs, José

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oo, dat zijn leuke en vrolijke kussens! Mooi!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie, vrolijke kussens!! En wederom zo fantastisch netjes afgewerkt....echt professioneel hoor! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijke vrolijke kussens!! Ben benieuwd naar het kleedje' van Jitske!! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn prachtig deze kussens Trui ! Ik zag dit bericht al eerder en wou reageren maar ik dien telkens van browser te veranderen om dit te kunnen op jouw blogberichten. In Internet explorer lukt het me niet, in Chrome wel. Ik moet er volgende keer echt aan denken.
    Groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoop dat t al wat beter gaat! Geniet van je frisse fleurige bloemenkussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi kussen ik kijk uit naar het volgende.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oooh, zo'n toffe, vrolijke, fleurige kussens ! Ik ben er hier ook nog aan 't maken. Inderdaad ideaal project om restjes te verwerken !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Met restjes kan je de mooiste dingen maken. Prachtig zijn ze, deze kussens!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui