zondag 8 juni 2014

Jij bent een vriend van mij

Kennen jullie nog de disneyfilm 'Toy Story'?
Over Woody en Buzz Lightyear ...
ik heb hem zeker 50x gezien :-)

Je bent een vriend van mij,
Jij bent een vriend van mij.
Ook als de weg er ruw bij ligt,
en je zacht warm bed is nergens in zicht.
En dan word je wakker zeg.
Je bent een vriend van mij,
jij bent een vriend van mij.

Dit liedje zat ik dan ook heel de tijd te neuriën
toen ik deze 2 sjarels in elkaar stak.

Het lukte me niet om het koetje na te maken.
Nederlaag toegeven is niet altijd makkelijk :-)
Maar na herhaalde pogingen,
een paar vloeksalvo's en vliegende koe-onderdelen
leek het ontstane 'beest' echt niet genoeg op het arme koetje, 
ik kreeg geen waardige vervanger onder de naaimachine uit.

Maar ... ik mocht wel een totaal nieuw vriendje maken,
om de teleurstelling een beetje te verzachten.
Dus ik leefde me uit ...
en het werd 'Willy de wasbeer'
die klaarzit in de startblokken om zijn nieuwe vriendje te ontmoeten ...
met koetje heeft hij in elk geval al vriendschap gesloten.



 Ook Janny uil,
vloog uit op missie.
Nichtje van de Creatuurtjes kwam zwaar ten val met haar fiets
en kon wel een potje troost gebruiken.
Janny werd met open armen ontvangen ...


Beide kanjers vonden hun oorsprong
in het boek 'Feest in't knutselbos',
een leuk boek van de blogmadammen Inge Snuffel en Mamarina.
De stofjes kocht ik 2 jaar geleden op de hobbybeurs in Zwolle.

Nog een hele fijne Pinkstermaandag!
xxx

31 opmerkingen:

  1. Twee prachtexemplaren!

    Wat ik me al verschillende keren heb afgevraagd: hoe gaat het met fluo-kip? wordt ze nu meer gerust gelaten? Heeft ze haar pluimen terug? Is ze ondertussen verslaafd geraakt aan haar vestje?
    Ik ben echt benieuwd.

    Prettig pinksterweekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fluo-kip is aan het herstellen maar ze zit niet meer bij de haan. Ze zit samen met moederkloek (die jammer genoeg geen enkel kuikentje heeft) apart. De pluimpjes zijn aan het terugkomen. Mister Creatuur is het kippenhok aan het vergroten zodat we er een stel dames bij kunnen kopen en dan laten we ze weer bij elkaar ... word dus zeker vervolgd :-)

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige creaties heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat een super schattige knuffels! Die worden vast na ontvangst niet meer losgelaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat zijn schattig ! Die zullen met veel liefde omarmd worden door de ontvangers !
    Ja hoor, denk dat ik Toy Story ook 50 x heb gezien, de lievelingsfilm van de zonen toen ze klein waren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Super mooi gemaakt, fijn afgewerkt. Kan geloven dat de ontvangsters er blij mee zijn :-)
    En wat had je er leuke stofjes voor liggen!

    Groetjes, Jaimie

    PS' Jij leest toch veel he, als je wilt, ik heb kort verhalen op mijn blog staan.
    Hihi, geen literaire hoogstand, maar hopelijk wel heerlijke leeslectuur ?
    Geef gerust je mening, dan weet ik hoe ik mijn roman moet kneden tot boek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vliegende koe-onderdelen :-)... hihi dat had ik willen zien...
    Maar de wasbeer... Wat is dié liéf !!!! Mooie stofjes heb je voor hem gebruikt !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, jammer van de knuffel. Maar de vervanger is een heel waardige hoor. Tof boek hé. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lol, ik zag de titel en zat al mee te zingen :)
    leuke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lap, den oorwurm van vandaag heeft zich al lekker in mijn oren genesteld....
    Gelukkig is't ne goeie ;-)
    Mooie knuffels !
    Veel beterschap voor het nichtje dat met de fiets viel.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik las de titel van je blog en....juist ik was het liedje ook aan het zingen (zal iets voor de hele dag zijn denk ik ...)
    Wat zijn dat weer mooie knuffels. Zal het boek toch eens moeten aanschaffen ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtknuffels!! Zo leuk met al die details.
    Wat zullen die 2 bofkonten er blij van worden, zoveel leuker dan een standaardknuffel uit een gemiddelde winkel.
    Hier zit liefde in verwerkt en dat zie je er wel aan!!
    Jullie ook nog een fijne relaxdag, hoop niet dat er nog noodweer aankomt zoals ze voorspellen - kun je lekker in leesmodus in je hangmat gaan hangen ;-)

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige troost exemplaren. Sneu dat de koe niet lukte maar ik moest wel lachten, ik zag het voor me hoe de koe onderdelen door de lucht vlogen. haha.
    Nou maar je niet te druk vandaag het is veel te warm. Dus zou zeggen doe rustig aan en geniet lekker vandaag.
    Liefs JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je toch creatief! Als die geen troost bieden, weet ik het ook niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leukerds heb je toch weer gemaakt Trui!
    En zoooo mooi afgewerkt... Schitterend!
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lieve en mooie knuffels!!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij bent een vriend van mij :), dat is het allermooiste en klinkt als muziek in je oren :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toy Story, haha die ken ik. Mijn zoon keek toen hij klein was daar uren en uren naar. Dus ook ik heb die film heel vaak gezien :).
    En dat het koetje niet gelukt is is denk ik helemaal niet zo heel erg met dit prachtige exemplaar ter vervanging. En de uil, ook weer topwerk!
    Fijne week!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe meer ik uit dit boek zie hoe meer zin ik,er in krijg........
    Je hebt ze top gemaakt, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie knuffels heb je gemaakt. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je weer mensen blij gemaakt hiermee Trui! Zulke leuke toffe knuffels, die wil toch iedereen! Kon ik ook maar eens tijd vinden om hiermee te starten, het boek heb ik al, nu de rest nog! Jij hebt er in elk geval al hele mooie gemaakt!
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh dat valt ook niet mee om zo'n afgeknuffeld beestje na te maken ...als het jou niet lukt dan lukt het niemand Trui!Maar daarvoor in plaats komt een veeeel mooier vriendje mee retour zie ik wel...ik den dat het koetje gauw wordt bedankt Willy wasbeer gauw het terrein zal veroveren!De uil is ook erg leuk,je hebt weer hele goede daden verricht moet ik zeggen!Tja en dan Toystory...zucht...Buzz Lightyear was zoonliefs favoriet toen hij klein was...dus jaaaahhh ook ik heb hem tig keer gezien en herinner me nog dat we in een verbouwing zaten en de gehele benedenverdieping dus leeg was,we boven leefde die tijd met zoonlief bijna 2 en zijn zusje bijna 4..daar zat hij in een dikke luier op de slaapkamer achter een bureaustoel achter de pc een spelletje met buzz lightyear te spelen...meeschommelend en zingend met Buzz...totaal verkeerd verwoord..zooo leuk...we hebben het zelfs nog op de film staan...zucht...bedankt ook voor de kleine flashback in time! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Graag gedaan en dank je voor het leuke verhaal :-)

      Verwijderen
  22. Wat een mooie knuffels!! Vrolijk en kleurrijk :-) Heel knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke knuffels :-). Toy Story ook al verschillende malen gezien! Het blijft leuk, ook voor volwassenen hihi.

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooo ik en helemaal in luf met de uil wat een plaatje!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui