woensdag 25 juni 2014

Trots!

Gisteren mochten we naar de proclamatie van Jitske ...
Met vlag en wimpel geslaagd voor haar middelbaar onderwijs.
Als laureate van haar klas,
mocht ze het podium op om een zoen van de directeur (!) :-)
en een medaille in ontvangst te nemen.

Mijn grote meid
stond te blinken van blijdschap en ontlading
van de afgelopen spannende examenperiode
en wij zwollen van trots!

Klom ze dat podium op in haar nieuwe kleedje?

Nou ... nee :-(
Natuurlijk weer véééél te laat aan begonnen,
maandagavond om kwart voor 1 's nachts kleedje toegestikt,
gedraaid, 
Jitske uit de zetel gehaald (sliep al half het sukkeltje)
en laten passen ...
oh my ... het leek wel een schort dat ze aanhad ...
Ik was niet helemaal akkoord
met wat er in het patroon stond ivm de elastiek
en deed mijn eigen zin ...
ik had natuurlijk weer beter moeten weten.
Eigenzinnig als ik soms ben
(ik geloof ook nooit de GPS bijvoorbeeld)
ga ik er nu nog even werk mee hebben,
maar we gaan stug door.


Nochtans was ik goed voorbereid wat het kleedje betrof.
Ik maakte een proefversie van het rokgedeelte omdat
het patroon wat aangepast moest worden
(onze ideale maten botsen soms met die van de patronen).
Hiervoor gebruikte ik de stof van een hele lange rok
die ik meebracht uit de kringloopwinkel ...
en stikte er bovenaan een brede band boordstof aan.
Leuk hé!

 

Dus ahoee voor het kleedje,
maar toch, maar toch,
stond ze stralend op haar proclamatie
mede dankzij deze superleuke oorbellen
die ik bestelde bij Carla
Ze is er dan ook héél blij mee!


Jitske en Kaat, 2 blije en stralende vriendinnen, laten het middelbaar onderwijs achter zich
en zijn klaar voor hun volgende nieuwe stap in het leven.
Maar eerst nog een welverdiende vakantie!

 De bittere pil van het mislukte 
(en niet klaargeraakte) kleedje
werd snel doorgespoeld
door het leuke bezoek dat we mochten ontvangen thuis.
We hadden een gezellige namiddag
met Mirjam van het blog Kaza Maria.

 
Mirjam zorgde voor de uitbreiding van mijn blikkenvoorraad
en ik gaf haar een geurzakje met lavendel uit onze tuin mee.
Morgenavond gaan we nog lekker een glaasje in Brugge drinken,
alvorens ze weer naar Nederland terugkeert.
Ik kijk er nu al naar uit!


 Zoek geen grote woorden
als een klein gebaar volstaat
- BZN -


36 opmerkingen:

  1. Van harte met het slagen van je dochter, en een mooi rokje zeker als je weet wat er aan vooraf ging;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met het diploma! De trots knalt van je blog af en terecht :-)
    Dit rokje is ook heel leuk, staat haar goed! Ik ben benieuwd naar de jurk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooh zo schattig die twee vriendinnen! Je ziet hen stralen! Van harte gefeliciteerd
    Jitske (met de mooie naam!)... nu begint het echt studentenleven pas! Weten ze al wat ze gaan studeren die twee? Zalige tijd staat hen te wachten! En op kot?
    De rok is mooi hoor! Knap gedaan ... Ben toch benieuwd naar de jurk! ;)
    Wat een super blikken kreeg je cadeau. Maar jouw geurzakje vind ik helemaal geweldig! Heb je daar ergens een patroontje van? Echt een schattig zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik vergat nog : prachtige oorbelletjes van bij Carla!

      Verwijderen
  4. Proficiat voor Jitske !!!
    Ik had nochtans ook wel het jurkje willen zien... Moest lachen met je verhaal over "het maken van" - zo herkenbaar bij veel vrouwen (mij incluis), dat we afwijken van patronen (of andere dingen zoals gps), om daarna te moeten constateren : OEPS mis... Ach, is niet erg, het bewijst dat we geen kuddebeesten zijn, en wel degelijk zelf kunnen nadenken ;-)
    En volledig akkoord met Kris, wat een schattig geurzakje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat aan de dochter met het diploma! Het rokje met de bolletjes is heel mooi, benieuwd naar het afgewerkte kleedje :-)

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd lieve Jitske!!
    De Carla oorbelletjes zijn zo mooi passend....
    Hier nog zo'n eigenwijze die iets pas gelooft als ze er middenin zit ;-)!
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat Jitske !
    Proficiat Trui met de knappe (letterlijk en figuurlijk) dochter !!!!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtdochter, gefeliciteerd !
    Geniet van je avondje in Brugge en met het kleedje komt het wel goed.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar mag je zeker trots op zijn!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met recht trots op je grote dochter. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd!! en erg grappig over dat je het toch zeker zelf ook wel weet..en iets aanpast aan het patron. Ik heb dit al snel met recepten..hahaha..en wat een leuk geurzakje! Elf achtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ow je kleine meisje toch! Haha heerlijk dat ze geslaagd is. Jullie stralen geluk uit, fijn! En die jurk, wat kan het jou schelen, stralen deed ze toch wel! Tof bezoek, leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeker iets om trots op te zijn ,denk je dochter ook op jouw

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele dikke proficiat aan Jitske. Ach, wat worden ze groot, (zucht...) Sta jij daar toch trots te wezen (zeker met een traan in je oog). Kennen we !!!
    En die oorbellen....zeer toepasselijk.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een blije post!! Geweldig goed gedaan Jitske, en wat een prachtige meiden, stralen het beeld af!:-) Trotse mama met haar strakke plan B qua jurkje! Een slimme meid is op alles voorbereid, dat geldt dus zeker voor jou! Keileuk rokje!
    En gezellig bezoek op de koop toe! Je quote : "Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat" vind ik super!

    Gefeliciteerd kanjers! en drink er maar een flinke borrel op vanavond in Brugge!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. van harte gefeliciteerd Jitske !! en wat leuk bezoek uit Nederland :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat voor Jitske, spijtig van het kleedje, maar dat heeft ze dan nog tegoed van mama! Ze heeft echt toffe oorbellen gekozen! En dat rokje is echt supertof met die gekleurde bollen. Plezant als je bezoek leuke cadeautjes meebrengt die in je verzameling passen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hieperdepiep voor Jitske!!! En dan nog gezellig BLIKsembezoek en dan ook nog een lekker glaasje drinken..Fijne dagen voor jou X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hieperdepiephoeraaaaaah!! Knap hoor, terecht trots! Wat leuk dat Mirjam bij je op bezoek is geweest. En oh, dat Hans en Grietje blik brings back some memories. Dat hadden we vroeger thuis en daar zaten de snoepjes in :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. o wat een boel leuks heb je te melden! Hoera voor dochter, de mooie rok en gave oorbellen! Hoera voor het gezellige bezoek en leuke maaksels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog eens een dikke proficiat voor Jitske. En die oorbellen zijn zo leuk, symbolisch, om altijd te bewaren !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd, wat een geweldige rok en die oorbellen.....super!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldige rok! Gefeliciteerd met je docter, een mooie prestatie! Haha, ik vertrouw mijn Gps ook nooit, maar hij heeft altijd gelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Meer dan terecht een trotse mama!! Heerlijk om Jitske zo te zien stralen. Wat een prestatie! En ze zag er prachtig uit. :) Wat was het heerlijk bij jullie, zo lekker relaxed in het zonnetje. Kapoentje erbij, gezellig babbelen.. Wat wil een mens nog meer. En die GPS... Dankzij meneer TomTom heb ik een prachtig stukje Belgie gezien vandaag. ;) Tot gauw! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat voor Jitske! 'Laureate", dat kunnen er niet veel zeggen. Ik kan me voorstellen dat je enorm stond te blinken. En allicht ook een stralende papa naast jou.

    Nu eerst van de vakantie genieten en dan naar de unief. Geweldig.

    Je dochter en haar vriendin stralen werkelijk.

    Carla's oorbellen zijn fantastisch. Ik heb ze ook in hangertjesvorm.

    En wat fijn dat je zo verwend bent door Mirjam. Met soul mates bijpraten heeft allicht iets, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve lieve mama gefeliciteerd met je geweldig knappe dochter. Appel en boom, oogsten en zaaien.
    Terecht trots !!!!
    Ha en dat afwijken van een werkwijze dat is heel herkenbaar, soms gaat het inderdaad wel eens mis, maar ach dat weegt niet op tegen al die keren dat het eindresultaat wonder mooi is, en dat is wat telt toch. Bij het verkeerd rijden heb ik al heel wat moois ontdekt, plekjes die ik anders nooit had gezien en soms ook toffe mensen die je zomaar verwelkomen en je vriendelijk helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Proficiat aan je grote meid! :-) Het rokje is leuk geworden. Lang leve de kringwinkel! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een dikke proficiat aan je stralende Jitske ! Dat heeft ze prachtig gedaan ! Hier ook een afgestudeerde zoon, en nu kiezen en een nieuwe stap zetten in het leven.
    Heel leuk rokje en de oorbellen zijn fantastisch ! Evenals de blikken en het geurzakje ! Leuk toch, zo'n uitwisselingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo,

    Proficiat aan je dochter, ze ziet er prachtig en gelukkig uit. En dat zal wel, dat jij dat als mama ook was :-)
    Mooi rokje, oorbellen en geurzakje.

    Groetjes

    PS: mercikes voor de lieve en mooie reactie op mijn kort verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige meiden zijn het en wat goed gedaan van Jitske!! Kan me voorstellen dat jullie apetrots zijn!! Jammer van het jurkje, maar ze zal er zeker niet minder om gestraald hebben (en jullie ook niet ;-)! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dikke proficiat aan Jitske! En wat lijkt je dochter veel op jou zeg..

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui