maandag 7 juli 2014

Omdat recycleren leuk is ...

Er werd hier nog een keertje gerecycleerd.
Héél simpel werkje:
een gespot rokje uit de kringloop,
zoom uitgehaald en bovenstuk afgeknipt,
met de overlock werd bovenaan boordstof aangenaaid
en een rolzoompje siert nu de onderkant.

Het moet niet altijd ingewikkeld zijn hé :-)

... en Jitske is nog een rokje rijker :-)
Dat blogland een warme deken is
blijkt nog maar eens uit de post die ik onlangs mocht ontvangen ...
... zomaar, omdat een kaartje aan mijn blog deed denken
en als hartje onder de riem,
dat is toch keitof!
Dank jullie wel Tinie en Rosalie.
Bij Dreamstuff won ik één van haar vele give-aways:
een hele mooie brillenhoes mét bijpassend kaartje, dank je wel Janet!

 

Je vindt mij de laatste tijd iets minder in blogland,
niet omdat ik geen zin meer heb,
maar mijn hoofd staat op dit ogenblik
ongelooflijk in de leesmodus ...
net aangesloten bij een nieuwe bieb, die overloopt van de goede boeken,
en overstelpt door schitterende recencies én boeken van José (mercieeee!!!),
loop ik tegenwoordig met mijn boek onder de arm,
elke vrije minuut probeer ik te lezen.
Even je verstand op nul kunnen zetten,
niet piekeren en weg
met je hoofd in een andere, spannende wereld vertoeven,
een ontspanning die zeker zo fijn is als creatief bezig zijn.
De vrije tijd wordt dus verdeeld ... :-)

Voor wie liefhebben
wordt Leven
met een hoofdletter geschreven
ondanks leed en droefenis
omdat Leven, Liefde is.
- tekst op kaartje Rosalie -

38 opmerkingen:

  1. Zo'n schoon stofke in de kringloop!
    Niet te geloven.
    Je dochter staat er wondergoed mee.

    Ja, en lezen is heel erg ontspannend. Ik ben er ook opnieuw aan begonnen nu met de vakantie.
    Een nieuwe bib dat is de max, ik kan me voorstellen dat het je helemaal opslorpt.
    Veel genot!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind lezen ook zalig.....en ja....alles tegelijk, dat gaat niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sjiek recycleeridee dat rokje! Veel leesplezie, geniet er v van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lezen schijnt ongelooflijk ontspannend te zijn: 20 min. lezen is net zo ontstressend dan bijv. joggen. Dus: súpergezond! :-)
    Wat een leuk rokje, mooi stofje wat verder niet veel nodig heeft!
    Geniet lekker van je boeken, ik neem er ook wat mee op vakantie. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n schoon stofke en dat gewoon in de Kringwinkel!!!! Je hebt het tof gerecycleerd... mooi rokje, mooie dochter! Aan lezen kom ik enkel toe tijdens de vakantie... als er geen naaimachine in de buurt is... en dan moet ik nog oppassen voor de haaknaalden die lonken... terwijl ik eigenlijk vroeger een hele grote lezer was. Thuis haal ik het niet verder dan tijdschriften en handwerkboeken... misschien moet daar toch ook weer eens verandering inkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goede vondst en nog mooier gemaakt nu, super!
    Wat lijkt je mooie meid op jou zeg....
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het moet niet altijd ingewikkeld zijn, zegt ze dan...
    Zoom eraf, bovenstuk eraf, dan iets met de overlock... Joeng joeng ik kan al niet meer volgen als leek in het naaien zunne ! Ik weet wel dat ik jaloers ben op dat rokske !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is leuk pimpen: het rokje wordt meteen levendiger door dat blauw erbij!! Wordt ook geshowd door een mooi model :-).
    En dat lezen veel tijd neemt hoef je mij niet te vertellen. Ben al sinds ik kan spellen leesverslaafd. En zoals Vee ook al zei, lezen en handwerken/naaien kan niet tegelijk. Heeeel jammer ;-)))).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg, dat rokje! Lezen is heerlijk!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk, een nieuwe bieb en zoveel fijne boeken! Heb er net gisteren ook weer een paar opgehaald en het is zo heerlijk om te verdwijnen in je verhaal! Mooi en simpel, het rokje!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk rokje, meer hoeft dat inderdaad niet te zijn. En blogmensen zijn hele warme mensen. :-) Veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het rokje zit haar als gegoten, mooi stofje.
    Vanaf morgen begint het lezen ook voor mij, 1ste boek : de verhalenvertelster.
    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga vandaag mijn dikke, uitgelezen boeken terug doen naar de bib. Het zit er dik in dat er een paar terug mee naar huis gaan. Geniet ervan om even in een ander leven te vertoeven.
    En Jitske is weer een tof rokje rijker.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk stofje dat recycleerrokje ! Lezen, mmm daar houden wij ook van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, mooi rokje! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie tekst op het kaartje! En heel herkenbaar..dat lees verslaafd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele mooi tekst op het kaartje, altijd leuk om post te krijgen! En lezen, nou dat doe ik ook zo graag. Ik kreeg pas van mijn schoondochter 2 grote tassen vol boeken die ik nog niet gelezen heb en we hebben dezelfde smaak, dus JOEPIE!!! ik kan weer een tijdje voort! Dat rokje heb je weer schitterend gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. veel leesplezier! nieuwe biebs zijn geweldig he!
    geraak je lekker van in een roes, ken ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leukerd dat rokje en ja dochterlief natuurlijk ook! Mooie spreuk, jaaaa lezen is zo fijn! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een rokje met schoentjes, super! :) Ben wel een beetje benieuwd hoeveel rokjes Jitske heeft... Daar kan ik vast niet tegenop. ;) En ja, ben ook weer aan het lezen geslagen, heerlijk. Het ene Belgische boek heb ik al uit, ben nu in het andere bezig, over de oudere dame. Kan maar een paar bladzijden per keer lezen, ben gewoon nerveus voor wat er komen gaat..... Zucht. Meer later! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Al trek je haar een vuilniszak aan bij wijze van spreken, dat zou haar nog goed staan ook! ;-)
    Leuk rokje!
    Zo'n leesmodus komt ook in vlagen volgens mij, tenminste dat heb ik meestal en dan af en toe afwisselen met het een of ander creatiefs (maar dan weer snel terug in een boek ;-))
    Veel plezier en geniet!
    Prachtige tekst trouwens op het kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk gerecycleerd!
    Af en toe het lezen toch maar afwisselen met iets creatiefs hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Overdag haak ik (en doe af en toe iets in het hh)....'savonds in mijn bed lees ik .....alleen dan kan ik genieten van een boek ...in rust en stilte :-)

    Liefs
    marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schattig rokje en je hebt me op een idee gebracht. Ik heb een rokje dat ik nu echt niet meer pas en ook niet meer ga passen, hoogstwaarschijnlijk. Als beginnende naaister dacht ik: ik vervang de boord, die van dezelfde stof als het rokje is en ongelooflijk te strak zit, voor een "mooi elastiek" boord, maar boordstof, daar had ik nog niet aan gedacht. Dank voor de tip! Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super mooi rokje is het geworden! Mooi hoeft niet duur of ingewikkeld te zijn.😅't Is een leuk stofje!

    En ja, lezen... Heerlijk! Ik heb heel wat boeken verslonden, maar de laatste tijd komt er gewoon niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die dochter van jou wordt nogal verwend met jurkjes en rokjes. Ze straalt er ook helemaal van. Niet moeilijk met die leuke creaties!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lief rokje ,zo leuk die stof, en geniet van je leesvoer

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk rokje!
    Geniet van het lezen, laat je maar meeslepen met het verhaal.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mijn hart gaat sneller kloppen van alle reacties.

    Dus er wordt nog steeds gelezen!
    En nog steeds in boeken van de bibliotheek!
    Er worden nog nieuwe bibliotheken gebouwd!
    Hier word ik heel erg blij van. :-)

    In welk land woont Miss Creatuurtje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat heb je weer mooi gemaakt ! :-). lezen is ook heerlijk, lekker doen lekker ontspannen.!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Veel leesplezier!
    En amai, zo'n mooi stofje in de kringwinkel, wow, zo'n kringwinkelgeluk dat jij had! :-) Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een heel tof zomerrokje!! Geniet van het lezen...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo,

    Mooie rok en leuke stof.
    Veel plezier met het lezen.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk rokje zo te zien en je verwennerijtjes zijn ook al zo leuk. Lees ze! En naai ze :) en geniet lekker van de kids! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui