zondag 31 augustus 2014

Back in 'Blogtown' ...

En toen begon het te kriebelen ...
op de vooravond van het nieuwe schooljaar.
Bijna klaar met alles wat klaar moet zijn,
op een paar uitzonderingen na,
'moegestreden' maar voldaan
duw ik mijn papieren aan de kant
en open ... bloglovin ...
tjonge jonge,
ondanks de vakantieperiode
hebben jullie er behoorlijk op 'losgeblogd' !
Onmogelijk om in te halen,
maar dat begrijpen jullie vast wel ...

Een heel drukke werkperiode achter de rug ...
met nog een paar uitlopers voor de boeg
maar ik ben veel minder gestresssssseerd dan andere jaren.
Zou dit met ouder worden te maken hebben?
Of met wijsheid?
Of misschien toch een beetje beter georganiseerd,
beetje minder op mijn nek laten zitten,
misschien soms wel een beetje 'je m'en fou' gezegd,
beetje meer zennnnn,
beetje meer naar de posters aan mijn muur gekeken,
en ze nu ook een keertje voor mezelf gebruikt
in plaats van de spreuken als goede raad rond te strooien
en ze vaak zelf vergeten uit te oefenen ... :-)

'Laat je niet opwinden door de tijd ...'
'Optimism, its the best way to see life ...'
'Wat je loslaat, lost vaak zichzelf op ...'
'Begin! Alleen dan maak je het onmogelijke mogelijk'
'Als je valt over kleine dingen, lig je gedurig plat'

En in mijn vrije tijd
koos ik  ervoor met mijn hoofd 
in mijn nek naar boven te staren ...
en te verzuchten hoe schoon het daar kan zijn.



Ook het geschreven woord
kreeg voldoende aandacht.

Ik las:
* een trilogie van Karin Slaughter
Nachtschade, Zoenoffer en Een lichte koude huivering
Mijn eerste kennismaking met Karin Slaughter
en meteen er boenk op!
* Voor jou wil ik sterven van Lisa Unger
* Onderhuids van Julia Keller
* De laatste vluchtelinge van Tracy Chevalier
Allemaal stuk voor stuk aanraders!!
Ik had me ook opgegeven voor Augustus Klassiekermaand,
bij Sandra schrijft en leest.
Ik zou Jane Eyre lezen van Charlotte Brönte.
Een heel mooi verhaal,
ik las vroeger het boek al eens
maar zag ooit ook de film en later als driedelige serie.
Maar ik kon mijn gedachten er niet bijhouden
omdat ik het verhaal reeds kende en er nog zoveel
onbekende, spannende boeken op mij lagen te wachten ...
maar ooit lees ik hem nog een keertje.

En we gingen op vakantie ...
een weekje naar Tsjechië
maar dat is voor de volgende keer :-)

Fijne week allemaal!

Het leven is als een regenboog:
buien en zon zijn nodig om kleur te geven
- BZN -


29 opmerkingen:

  1. Heerlijk om weer iets van je te horen en goed van je dat je nu meer rustmomenten voor jezelf hebt ingelast. Ik heb alle boeken van Karin Slaughter gelezen, ben er helemaal verslaafd aan!
    En weer een nieuwe header, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk, tussen door effe een zen moment. Zo blijft een mens in de running. Welcom back :-)
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb regelmatig de snelkoppeling op mijn bureaublad richting je blog aangeklikt.
    Het bleef zo stil.
    Nu snap ik waarom, je hebt een heerlijke zomer achter de rug.
    Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaahhh daar ben je weer,fijn dat je terug bent .😆👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah tof ! Ik had vandaag bij jou net zitten bijlezen en nu ben je er weer.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof om van je te horen ! Prachtig, die wolkenfoto's en fijn dat die grote drukte voor jou nu achter de rug is !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een wonderlijke wolkenfoto's!
    Wat goed dat je bijna met alles klaar bent waarmee je klaar moet zijn (wou dat ik dat kon zeggen)
    Wat geruststellend dat je minder gestresseerd bent met ouder worden (alvast één voordeel ervan :)
    Wat leuk dat je er weer bent!
    Welcome back!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da´s weer achter de rug, fijn! Benieuwd naar je volgende projekten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welkom terug! We zullen allemaal wel weer vlugger een berichtje posten nu. Ondanks de vele regen heeft iedereen toch nog genoten van een deugddoende vakantie zie ik overal...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blij dat je terug bent, en dank voor je boekentips :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welkom terug! Fijn dat je deze drukke schoolboekentijd wat minder gestressd bent doorgekomen! Het heeft vast ook geholpen dat je naar al die mooie luchten hebt staan kijken :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welkom terug Trui! Prachtige wolkenfoto's!!!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van de wolken.
    Bedankt voor de boekentips, ik heb deze zomer o.a. de verhalenvertelster gelezen.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zó mooi, die luchten! Ik heb gisteren tijdens een autorit genoten, geweldig die afwisseling van zon en regen (regenbogen!) én zonsondergang... Welkom terug! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een mooie luchten!
    Fijn dat je er weer bent, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En daar is Trui ook weer, gezellig! Fijn dat je er weer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo,

    Welkom terug. :-))
    Mooie foto's van de lucht laat je ons zien.
    Die spreuken zijn zo leuk én waar!
    Wat heb jij véél gelezen ondertussen!
    Oh, en ook nog een weekje vakantie meegepikt, super. :-)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn je hier terug te zien! En dat zennig komt natuurlijk van de wolken he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Welcome back. Mooie overdenkingen, mooie foto's, mooie boeken. Ik ben benieuwd hoe je vakantie was.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Trui, fijn dat je het drukste weer achter de rug hebt en je jezelf er goed doorworstelde! Ik noteer de boekentips alvast in mijn registertje....dat neem ik telkens mee naar de bibliotheek, zo heb ik altijd genoeg leestips! Dankjewel vvor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een prachtige foto's! Een boel moois zo boven ons hoofd. Ik ben benieuwd hoe het met je rug gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend die wolken!
    Bedankt voor de leestips!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Welkom terug! Je bloghoofd is weer veranderd, chique!!! En je wordt misschien toch iets wijzer met het ouder worden (hihi) of je leert je beter organiseren. In elk geval ben je er goed doorgesparteld en hebt ondertussen toch nog kunnen genieten van wolken en boeken!! Ik ben volop in de ban van Harry Potter momenteel, ook leuk om te lezen en je weer effe kind te voelen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Welkom terug kanjer, we hadden je al gemist!
    Je wordt niet ouder gekske, alleen slimmer en wijzer!! ;-)
    En weer heerlijk leesvoer en luchten, wat wil een mens nog meer!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je bent aan het teruglezen op de blogs :-)
    Krijg regelmatig een signaal met reactie van je binnen, wat gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke wolkenfoto's!!!
    Even niet lezen en je hebt inderdaad een hele waslijst om in te halen. We kennen dat, noem mij gerust een luie lezer ;-)
    Eff laten weten dat ik een nieuwe blog ben gestart, kom je mij volgen? http://nectarofjoy.com/
    Liefs, Veerle
    ps gsm is kapot, dus even geen instagram voor mij :-( jammer want ik doe dat graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie wolkenfoto's! Goed bezig, beetje liever voor jezelf zijn. Wel herkenbaar hoor, om dat nogal eens te vergeten, heb ook zeer goede voornemens om meer mij-tijd in te lassen, meer zennn ;)
    Maar dan eigenlijk wel alles bij willen houden... gaat niet natuurlijk. Ik heb de meeste blogberichten ook maar gelaten voor wat ze zijn. Je kunt altijd opnieuw beginnen, toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui