zondag 3 augustus 2014

Kleine gelukjes

Na, van colère, een tuniek in de vuilbak te kegelen,
waar een vriendin (teken-, denk- en oplossingzoekwerk) en ik
heel veel tijd hebben ingestoken,
maar door allerlei domme naai- en redeneerfouten
van mijnentwege
de boel helemaal naar de *piep* is,
(en gemaakt van een oud tafellaken en een oud overhemd
van mijn schoonvader,
best een mooi recycleerwerkje dus)
heb ik zelf nood aan een blogberichtje vol kleine gelukjes ...
kleine opkikkertjes
waar ik
heel erg van kan genieten ...
en waarbij ik me straks,
na het maken van de fotocollage's,
hopelijk weer beter zal voelen
en geen zin meer ga hebben
om met 101 dingen te smijten ...
want ja, ik kan dat ook!

Onlangs kwamen Merula, Rosalie en Janina naar Brugge
voor ons tweede afspraakje als blogvriendinnen.
We hadden weer een hele fijne dag met veel gebabbel,
lekker eten, ijsje eten en de Belgische chocolade ontdekken :-).
Voor de dames maakte ik opnieuw een paar geurzakjes,
gevuld met lavendel uit eigen tuin, afgewerkt met satijnlint en kraaltjes.
Stofjes: uit de lappenmand ... mijn eerste UWYH.


Naast een verlanglijstje dat ik toegeschoven kreeg om nog te maken voor haar toekomstige kot,
is Jitske zelf ook aan het haken geslagen om haar eigen nestje in te richten ...
deze pannenlappen haakte ze uit Mollie makes haken
met restjes katoen en één grote bol ecru katoen dat ik ooit
op een rommelmarkt op de kop tikte voor 1 euro.
Fijn gevoel te weten dat de haakmicrobe is overgeslagen ...

De waterlelies in de tuin bij mijn ouders ... prachtig hé!
We kwamen opnieuw samen met de familie
voor een tweede dag 'ouderlijk huis' opknappen ...
hier kan je er meer over lezen.
We hadden weer een hele fijne dag!
In september komen we nog een laatste keer samen om het hele huis opnieuw te witten,
en dan is het weer als nieuw :-)
Toen ik dit blogberichtje bij Minimoek las, herkende ik onmiddellijk het haasje op de foto.
Ze vertelde van een borduurwerkje waar haar oma nog aan begonnen was
maar nooit afgemaakt heeft.
Ik herkende het haasje omdat ik het volledige borduurwerk maakte als jong meisje
volgens een patroon uit de Ariadne uit de jaren '80.
Het was heel leuk het haasje tegen te komen en
aan Linda te kunnen vertellen wat haar oma aan het maken was.

Bij Life is like a Pie won ik deze leuke give-away ... hij kwam al veel van pas.
Linksonder zie je mijn gekleurde arm ...
van links naar rechts:
1ste links is een armbandje van kralen dat ik kreeg van Els
tezamen met een troostpakketje omdat we natte voetjes kregen wegens wateroverlast,
bandje 2 en 4 zijn creaties van Jitske
en bandje 3 kreeg ik van Merula tijdens onze leuke ontmoeting van hierboven.
Merci allemaal! x

Vlinder spotten in eigen tuin ...
en hiervoor lang op je buik liggen wachten op het perfecte moment :-)
 Mijn kleine gelukjes kan je ook terugvinden op Instagram ...
een fijne manier om 'instant' wat te delen met elkaar.

Ik ga even offline,
wie mij al langer volgt, weet dat het nu op werkgebied
een hele drukke periode is ...
maar gelukkig gaan we ook nog een weekje op vakantie naar Tsjechië.
Even offline,
tijd om veel te werken,
dus in de tijd dat er overblijft,
ga ik de laptop even links laten liggen ...
tot binnen een paar weekjes ...


 xxx
PS: Yep, mijn blogberichtje heeft geholpen ... :-)

Update (na een kalmerende nachtrust ;-))
De colère is over,
ik haalde het weer uit de vuilbak,
kan er vast nog iets anders mee maken,
maar voorlopig toch héél ver in een hoekje stoppen ...

32 opmerkingen:

  1. hahah ik heb een hele zak vol met mislukkingen.. eentje zelfs waarvan het voorpand zeker 2 maten groter geknipt is dan het achterpand.. ik hoop steeds dat ik 2 maten afval, zodat ik het voorpand ook op die maat kan knippen!!..en een achterkant tegen de voorkant genaaid.. en geen zin alles weer los te tornen..enzenz maar weggooien nee datdoe ik neit.. in uiterste nood kan ik er altijd nog iets kleins van maken ( vietrkantjes voor een quilt, babyrokje of gebruiken voor die leuke geurzakjes die je hier laat zien of iets dergelijks!) en wat een schattig borduurwerkje is dat zeg, al die leuke konijntjes voor een bakkerij!
    enne.. dei pannenlappen zien er professioneel gehaakt uit!!! dat haakvirus heb je prima doorgegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na lekker geslapen te hebben, heb ik het ook weer uit de vuilbak geplukt, maar het zal nog even duren voor ik er wat anders mee ga doen denk ik :-)

      Verwijderen
  2. Jaaaaa, welke handwerkster heeft het niet meegemaakt :-). Gelukkig was het iets wat je genaaid had en niet een brei- of haaksel. Daarin zitten nog veeeel meer uren werk.
    Wel heb je een hele goede oplossing om het chagrijn kwijt te raken gevonden. Als je al die mooie dingen naast elkaar zet en ziet wordt je inderdaad al vrolijk.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Wat een nachtje slapen al niet doet met een mens hé :-) Gelukkig werd je terug vrolijk na je blogberichtje.

    Mooie foto"s heb je laten zien.

    Ah ja, inderdaad in de zomer verdiwjjnt ons miss creatuurtje altijd even. Sterkte met de drukte rond het werk.

    En je dochter heeft mooi gehaakt seg, geen oneffenheden ofzo hé; knap hoor!!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar meisje toch :-)
    Ach, dat gevoel kennen we allemaal wel eens zunne... Maar na al die fotookes kan het niet anders dan dat je je beter voelt, en een nachtje slaap helpt ook altijd :-)
    En moest het gevoel vandaag terug de kop opsteken, begin dan toch nog maar met wat dingen rond te smijten. Werkt nog altijd therapeutisch (bij mij toch haha)...
    Geniet in elk geval maar goed van dat weekje vakantie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij een heerlijk blogje om de dag mee te starten, thnxx fijn dat jij ook weer happy bent. Suc6 met je bergen werk en vooral genieten in Tsjechië gaan jullie met het huis op wielen?? Liefs en een mega dikke knuffel van Bep, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi,hi is toch ook heerlijk om er eens de pest in te hebben en dan zo'n heerlijk blogje te schrijven. Ga maar lekker genieten op vakantie en wie weet kom je terug met heel veel nieuwe ideetjes. En leuk dat jij ook zo'n kleine minime had, inderdaad iets om trots op te zijn, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het voordeel van een goei coleire is dat je dan keiveel calorieën verbrandt !
    Hier liggen ook mismaaksels in verre hoekskes weggestopt om ooit weer op te vissen zenne...
    Jitske haar kot gaat mooi worden, tof als de kinderen het handwerkvirus ook te pakken krijgen hé.
    Ik vind de schoenenfoto super ! (ik ben zot van schoenen) vooral de groenekes zijn prachtig !
    Relaxen op vakantie, en goed werken als het nodig is.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een nachtje slapen doet wonderen! Wat een enig borduurwerkje, koesteren!! Tot gauw en rustig aan he?! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk dat borduur,en ja soms moet je inderdaad de leuke momenten extra benutten en naar voren halen helpt altijd ,fijne dagen en werk lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik sta toevallig nu ook op het punt om een blogberichtje over allerlei "mislukkingen" te schrijven, je bent niet de enige ;-)
    Leuk die zakjes met lavendel (jammer dat ik ze niet door het scherm kan ruiken ;-) )
    Super dat je Jitske hebt aangestoken met het haakvirus, ze heeft mooie creaties gemaakt!
    Fijne vakantie, geniet ervan en van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, mislukkingen hebben we allemaal al wel eens voor denk ik, heel herkenbaar Trui, ik zeker nu met mijn spalk moet ook regelmatig uittrekken weer, maar ja. En dat je dan alles liefst heel ver weg gooit begrijp ik best, ook ik doe dat dan al wel eens :-) Leuk dat Jitske nu ook de haakpen vastneemt, stiekem hoop ik dat mijn kleindochter dit virus ook erft van mij. En die lavendelzakjes zijn supertof alweer, ook de cadeautjes die je kreeg zijn toch altijd leuk en opbeurend. Gelukkig was je de volgende dag al in een betere mood. Geniet van je vakantie en probeer toch op tijd je te ontstressen met je drukke job nu.
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne vakantie vol klein (en groot) moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wens je een zalig deugddoende vakantie toe met heel veel kleine gelukjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige blog heb je hier!
    Ik struin hier al een poosje rond, maar raak niet uitgekeken.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. amaai, ik ken dat echt wel. en dan sta ik daar met tranen, maar het komt wel goed (al is het maar als stofje voor aan ander projectje.) Mooie geurzakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig wel heel veel kleine gelukjes!
    Wat gezellig ook dat Janina, Rosalie en Merula naar Brugge zijn gekomen :-)
    Veel succes met de drukte, neem op tijd je rust hoor! Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, da's flink balen zeg!! Gelukkig blijven er genoeg kleine geluksmomentjes over en ja, een nachtje slapen kan wonderen verrichten voor je humeur!
    Geniet van de vakantie en neem op tijd je rust tijdens het werken zodat het gips dit keer achterwege kan blijven!!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihihi, ja ik krijg ook de smoor in als iets niet wil wat ik wil ;-)
    Maar voor de rest heb je weer echte genietmomentjes verzameld!!
    Druk baasje ben je toch ook, maar vergeet niet tussendoor even te genieten ;-)
    En alvast een megafijne vakantie!
    Maar ik zie je vast nog wel op IG voorbij komen, dat is lekker snelle communicatie zonder laptop/pc inloggedoe ;-)

    Toedeloeeee X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh balen... Maar gelukkig dat het weer uit de prullenbak opgediept is, er komt vast wat anders moois uit je handen! Ik word in elk geval blij van al het moois wat er hier te bekijken valt. Succes met alle drukte en tot blogs!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Enne, geniet van je vakantie natuurlijk! ;-)

      Verwijderen
  20. Altijd weer fijn om jou blog te lezen ...
    Heel veel succes voor de komende tijd !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Is de knop al om?
    Van de ene op de andere dag...voel je je weer kiplekker?
    Yep, dan heb jij wat ik ook had :-)
    Hier schijnt de zon ook weer.
    Liefs Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoera voor de kleine gelukjes! sterkte en succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar goed dat je jezelf zo kan oppeppen! ( huh? Wat een raar woord eigenlijk....)
    Alvast een hele fijne vakantie lieve meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een beetje te laat denk ik? Maar toch nog een fijne vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dan moet ik ook zo ineens denken aan een paar hoekjes waar ook nog wat misbaksels in weggefrommeld liggen … om er ooit misschien toch nog iets mee te doen.
    Maar zoveel gelukjes verzachten gelukkig de frustratie ! Hoe fijn allemaal !
    Leuke pannenlappen van Jitske en vooral leuk dat je de haakkriebel kan doorgeven. Dat zal allicht naar meer smaken.
    Die geurzakjes zijn enig. Waar vind je die kralen met gaten die groot genoeg zijn voor dikker koord ? Daar zoek ik mij soms rot naar. Heb al gedacht er misschien zelf eens in fimo te maken.
    Ik zit hier vol bewondering te kijken naar jouw borduurwerkje met die haasjes. Suuuuper !
    En zoveel toffe cadeautjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ook ik wil je nog een fijne vakantie toe wensen,geniet ervan en neem zeker je rustmoment die je zo verdiend

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Trui,

    nu ik hier zo terug kom aanwaaien, besef ik dat het weer veel te lang is geleden! Wat geniet ik van je leuke schrijfsels met knipoog, je waanzinnige foto's, en de fijne creatieve dingen die je uit je hoed tovert. Geniet met volle teugen van je vakantie / het werken / je blogpauze ...

    Veel liefs!
    Eef

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui