dinsdag 21 oktober 2014

Linnenzak voor kotstudenten

Is dit hier nog wel een
creatieve blog?
Dat vraag ik me soms zelf ook wel af :-)
Maar jaaaa ... EINDELIJK
kan ik jullie nog eens iets
tonen dat vanonder mijn naaimachientje kwam.
Door het vele werk en drukke weekends
ben ik vaak te moe om mij 's avonds
nog aan mijn naaimachien te zetten.
Haakwerkje, breiwerk of leesboek zijn
dan veel populairder,
daar ben ik tenslotte binnen de 30 seconden zoet mee.
Wel ten voordele van mijn trui die bijna klaar is ...
nog een klein stukje mouw en ik kan hem in elkaar flansen ...
word vervolgd dus!

Maar zondag kon ik me dan toch
met een zucht van tevredenheid
nog eens achter mijn geliefde machientje zetten.

Ik maakte 2 linnenzakken voor mijn kotstudenten.
Niet direct het hoogstnoodzakelijkste dat ze nodig hebben
maar het heeft een reden ...

Een tijdje terug gaf mijn zus me
een grote zak stofjes.
Zij werkt als vrijwilligster met
bejaarden en zorgt dat ze samen
een creatieve namiddag kunnen beleven.
Eén van die dames bezorgde haar die zak stofjes voor mij.
Heel lief, dus ik vol enthousiasme alle lapjes bekeken.
Blijkt er daar een halve lappendeken in te zitten,
of toch wat een lappendeken moet worden.
Allemaal patchworkvierkanten ...
Voor alle zekerheid toch maar even gecheckt bij mijn zus
of dit geen misverstand was.
Bleek dat die mevrouw voor één van haar kleinkinderen
een lappendeken aan het maken was,
maar deze viel niet in de smaak ...
ze stopte dan maar alle lappen in de zak en zo
belandden ze bij mij op de naaitafel.

Héél jammer vond ik dit,
zeker voor die creatieve madam.
Dus ik maakte er linnenzakken mee
voor mijn kinderen,
zo is al haar werk dan toch niet voor niks geweest ...
Het patchworkwerk is dus niet van mijn hand,
maar ik maakte er wel deze leuke zakken mee. 

UWYH n° 6
 De was wordt hier
in het vervolg
vrolijk afgeleverd :-)

De grootste wijsheid
is vriendelijkheid!
- BZN -
xxx

26 opmerkingen:

  1. Amai!
    In mijne tijd op kot, moest ik mijne was in ne lelijke plastieke zak mee naar huis sleuren ;-)))
    Luxestudentjes, daar bij u thuis ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben juist even naar je trui gaan kijken, amai zeg, al van mei eraan bezig, jij zal wel blij zijn dat hij eindelijk het einde nadert en net op tijd, want met deze dagen kan je hem verdragen. Het oranje staat je vast heel goed, kleurt mooi en is perfect herfstig.

    De linnenzakken zijn heel erg vrolijk, en ik vind het zelf ook altijd leuk als iets al half in elkaar is genaaid en je gewoon moet "vervolgen", dan lijkt het veel sneller te gaan.
    Wat jammer voor de mevrouw van de lappendeken, en ondankbaar van diegenen die het gingen krijgen.
    Ik vind dat je maar eens bij de mevrouw moet langsgaan om te showen dat haar werk uiteindelijk niet tevergeefs is geweest. Ze zal nog heel fier zijn.

    Een heel prettige avond nog,
    ik ga nu een poging doen om mijn instagram weer aan de praat te krijgen, sinds gisterenavond doet hij helemaal niets meer. Ik krijg alleen de balk bovenaan met de icoontjes, maar niets klikt er nog open. (en net nu ik begin eraan verslaafd te geraken)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mazzel hebben die kinderen van jou! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super dat de halve lappendeken gered werd !
    Ge moet dat inderdaad zoals Brigitte zegt laten weten aan die mevrouw, die gaat daar deugd van hebben !!!!! ('k heb er zelf deugd van en ik ervaar het louter virtueel, dus in't echy moet dat toch fantastisch zijn!)
    Breien duurt lang maar het is tof om zo 'iets' liggen te hebben waar dat ge altijd tussendoor een paar priemekes kunt aan verder doen hé !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nu eens echt heel leuk dat het een tweede leven heeft gekregen. Of hoe moet ik het zeggen want het was nog niet aan een eerst leven begonnen hé. Moet je zeker aan de gulle gever laten zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige zak, en dat is een geluk hebben dat er zo een lappendeken bij zat.
    ik ken het maar al te goed, ik maak ook lange dagen en dan werk ik en volg ik nog een opleiding er naast. uiteraard is het zo dat je dan geen tijd heb om creatief bezig te zijn.
    maar dat komt wel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk dat patchwork en wat een sjieke zakken heb je gemaakt helelmaal top hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fantastisch!!! En ook fijn voor je voorgangster x Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet sinds kort dat een lappendeken Enorm :-) veel werk is kan daarom invoelen hoe tof het is dat je het werk hebt voorgezet. Goed gedaan!
    Wat een leuk idee, zo'n waszak...veel leuker dan een plastic zak, mocht er ooit een Duckie op kamers gaan ga ik er zeker eentje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had vroeger de was in papieren zakken van Albert Heijn - daar kon lekker veel in ( wel netjes vouwen ;)) - en dan hard rennen om de trein naar Friesland te halen! Altijd goed opletten, dat de zak niet scheurde. Had ik toen maar zo'n mooie wasbak gehad...

    Zeker aan de mevrouw laten zien, wat zal ze dat leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze ook heel heel mooi ! Wat is dat toch met mij dat ik aan zakken en tassen niet goed durf beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap met die patchwork erbij!
    Misschien moet je eens een donderdag mee komen breien dan is die trui zo af! ....Of net niet door al het geklets! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zal die mevrouw blij zijn als ze dit hoort of ziet, haar werk is niet voor niets geweest.
    Je hebt er mooie linnenzakken mee gemaakt.
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie zakken heb je gemaakt. Je kinderen boffen maar met zo'n handige en praktische moeder. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo tof, van jou en voor de kinderen én voor die oma!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn voor de mevrouw van de patchworklapjes dat er nu iemand wel blij mee is. Want ik vind dat wel een beetje een sneu verhaal hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zullen de was met groot plezier afleveren (doen ze dat niet altijd?) maar met deze zakken zal het zeker voor jou een plezier zijn om hun was te doen ;)
    Op deze manier worden de stofjes nog goed gebruikt i.p.v. in de vuilzak of zo.
    Wel jammer dat die dame heel veel werk er in gestoken heeft en dat ze het niet mooi vonden. Jij hebt haar een beetje gelukkig gemaakt door ze te gebruiken.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ahhh, wat jammer dat zo'n kleinkind dat dan niet wil (beetje ondankbaar zelfs, zonder iemand voor het hoofd te willen stoten) .... Ik hoop dat ze ziet wat voor gaafs jij er van maakte! Toch weer goed terecht gekomen in jouw handen dus :-)

    Fijne avond!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig heb je de lappendeken geadopteerd en er weer iets moois en nuttig van gemaakt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je er weer wat moois van gemaakt Trui.... Jouw kinders lopen er sjiek bij straks met hun was!
    ( Ik moest de titel wel even vaker lezen voordat ik pas zag dat er geen 'kots' stond...sorry...)
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die mevrouw zal wel heel blij zijn als ze hoort dat al haar werk toch iemand blij heeft gemaakt, eigenlijk 3 mensen :-) Leuke zakken zijn het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zou u graag de sunshine award geven, berichtje hierover hier http://hoemmelke.blogspot.be/2014/10/sun-shine-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh zo jammer voor die vrouw, maar de lappen hebben dan toch nog een mooi tweede leven gekregen. ;-)
    Ze zijn in goede handen terechtgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag Trui,
    Ik lees jouw blogberichtjes wel op tijd maar het reageren heeft altijd wat vertraging omdat ik dat enkel in een andere browser op jouw blogje kan. Hoe dat komt weet ik ook niet. Je hebt die lapjesdeken toch nog een toffe nuttige bestemming gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Amai, wat een mooie recyclage van die lappen ! En vrolijk op de koop toe ! Laat die was maar komen !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui