zondag 2 november 2014

100 Happy Days

Can you be happy
for 100 days in a row?


Deze vraag word je gesteld wanneer je
op de website komt van

Ik vond dit best eentje om over na te denken ...
En net nu vind ik
het een hele goede oefening
om te doen ...

de gewone dingen des levens zien,
genieten van de mooie
en kleine dingen om ons heen ...

in een periode van 
deadlines najagen op het werk,
aanpassen aan de verandering
van gezinssamenstelling
tijdens de week,
journaals waar amper nog
goed nieuws te melden valt,
nieuwsberichten vol oorlog,
geweld, verdriet,
besparingen ...

En dus drukte ik op de knop
en doe ik mee
aan 100HappyTruiDays

Ondertussen ben ik al over de helft,
genieten jullie mee van
dag 1 t.e.m. 50 ..?

1. Lief berichtje van mijn 18-jarige dochter onder mijn hoofdkussen
2. Werken met een schoon muziekske op mijn hoofd
3. Pannenkoekenontbijt
4. Boeken kiezen in de bieb
5. Haken op de trein
6. Genieten met de creatieve vriendinnen van onze wekelijkse rendez-vous
7. Me laten opvrolijken door Youp in het zonnetje op de hangmat
8. Bezoekje aan mijn ouders in mijn hometown Werchter (foto containers op weide Rock Werchter)
9. Mijn creatieve kroost
10. Ochtendwandeling

11. Mijn favoriete seizoen in aantocht
12. Overheerlijke mosselen eten in fijn gezelschap
13. Funny
14. We maken een kringetje ... :-)
15. Met mijn neus in de wind en hoofd in het ochtendzonnetje uitwaaien op het strand van Oostende.
Zoonlief voor zijn 3de jaar Industrieel IR geïnstalleerd op zijn peda aan zee.
Mama blijft achter met mixed emotions: trots, weemoed maar vooral happy dat hij zo goed zijn weg
vindt in het 'volwassen' worden
16. Namiddagje Lissewege met mijn ventje
17. In het zeteltje met mijn breiwerk en een goede film na 3 manden strijk
18. Dubbel en dik genieten van mijn grote meid die haar laatste dagen
thuis is voor ze naar haar kersverse 'kot' vertrekt, nieuwe grote stap
19. Happy... omdat ik Merula blij heb kunnen maken vandaag met poppenkastpoppen
20. Samen met dochterlief fietstochtje gemaakt ... genieten!

21. Thankful
22. Na vertrek van dochterlief happy momentje gezocht in de tuin, even verstand op nul en breien
23. Jaaa, de herfst komt er nu echt aan ...
24. Een frietjestoost op het begin van het academiejaar. Ze is geïnstalleerd ...
25. Knap staaltje renoveren
26. Ik won vandaag 2 tickets voor 'Willem Vermandere'
27. Hartjes haken
28. Alvast een lekker taartje gegeten met mijn collega
29. Jarig ... heel blij met de vele lieve wensen die ik kreeg
30. Héél blij met mijn e-reader, gekregen van mijn ventje en kids voor mijn verjaardag
31. Op logé in my hometown ... nostalgie! Vanmorgen fijn fietstochtje gemaakt en genoten van het zicht
32. Herfstkleuren
33. Blij met al mijn verjaardags- en oppeppost! Bedankt allemaal!
34. Gehaakte hartjes worden lavendelhartjes ... haken, één van de beste ontstressers
35. Nog meer fijne verjaardagspost
36. Fullhouse for the weekend! My kids are home again!
37. Vooral veel ruiten gekuist vandaag ... niet echt een foto waard maar wel blij met het resultaat.
Dan maar een foto van mijn ventje, want samen met hem ben ik nog altijd happy
38. Met de fiets naar het zangkoor en dan alles eraf zingen, vandaag op z'n Afrikaans ...
39. Happy wanneer ik dochter- of zoonlief weer even aan de lijn had
40. Blij toen de trein passeerde langs Jitske's peda in Gent en zij uit het raam
op de 14de verdieping hing te zwaaien ... en mijn enthousiast zwaaien werd stiekem
vastgelegd door mijn collega :-)

41. Happy is ... elke vrije minuut een stukje breien ... die trui moet nu echt af!
42. Blij met mijn gekregen '365letsspreadsomelove' hartjesswap. Bedankt Ageeth!
43. Met dochterlief, Anja en Nikita ontzettend genoten van de beste musical ever in London: Les Misérables
44. Go with the flow vandaag ...
45. Nostalgie! Na 27 jaar sta ik aan het huis van mijn oma en opa.
Het pieppoortje is er nog steeds ... slik, wat een hoop herinneringen!
46. Gezellig bij dochter op kot ravioli eten en glaasje drinken
47. Het was weer tof op onze hobby-kletsnamiddag
48. Even uitwaaien ...
49. Lichtfront
50. Er werd vandaag genoten van het mooie weer ...


Ik word happy van mijn eigen overzicht :-)
Vwala ... het werkt!
Heb je ook zin in een klein beetje bewust geluk elke dag?
Kijk dan gauw op www.100happydays.com

Alvast fijne nieuwe week!
xx

28 opmerkingen:

  1. oh Trui, hoe heerlijk, dat doet nu eens echt goed sé, ik word er zowaar happy van !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keileuk! En wat nog toffer is... telkens je terugblikt word je nog "heppiejer" van de voorbij happymomenten! Ik ga er toch eens over nadenken om daar ook niet aan mee te doen! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen!! Op een mindere dag zoek je dan iets wat je eigenlijk toch blij maakt en zo is die mindere dag 'minder' minder :-)

      Verwijderen
  3. Zelfs wij worden blij en happy van je mooie foto's, genieten! Bedankt voor al het moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie ze elke dag voorbijkomen op IG, uw "heppie-fotookes", en weet ge wat ? Dat werkt :-) !
    Maar waarom 100 dagen vraag ik mij af, waarom geen 365 ? Ik ben nog liever een heel jaar heppie ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat de site het maar over 100 dagen heeft ... maar ik ben van plan om verder te doen, werkt echt! :-)

      Verwijderen
  5. Ik ben op 31 en geniet ook met jou mee, zalig!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo fijn dat we met jou mogen meegenieten. Tof om dat hier eens allemaal op een rijtje te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie verzameling. Het werkt inderdaad. Ne mens concentreert zich op de vrolijkmakende zaken.

    Van de andere kant, heel eerlijk.... als ze me vragen elke dag iets te posten waarvan ik baal, dan lukt me dat ook, hoor, (maar daarin is geen mens geïnteresseerd) zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. We moeten de 'downs" samen met de 'ups' nemen natuurlijk.

    Maar maakt niet uit: jouw foto's zijn ALTIJD weer enorm super, mooie invalhoeken, prachtig licht, originele ideeën, kortom een lust om naar te kijken. Ik ben telkens blij wanneer er iets van jou op IG binnenkomt. Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!!! Blije momenten én fotografische pareltjes, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En er komen er nog 50! Wat een rijk leven en wat een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk overzicht, "happy moments" om te koesteren.
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja dit zijn hele goeie dingen voor een mens,mooie momentjes mooi uitgelicht

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yes seen on your Insta...maar niet wetende dat het een challenge is....Mmmm,ik word hier van jou afbeeldingen nu met die achterliggende gedachten ook helemaal happy van....misschien moet ik het ook eens gaan overdenken!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat geweldig mooi om zo stil te staan bij de fijne dingen...
    Super gedaan! Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag lieverd op mijn telefoonschermpje is dit bijna niet te doen maar ik kan me er wel heel veel bij voorstellen hoe happy je kunt worden van vele kleine dingen en de dingen en mensen die er toe doen.
    Ik kijk nooit journaal en lees geen krant, dit doe ik bewust want ik word er gewoonweg niet happy van. De echte grote nieuwsmomenten komen me toch wel ter ore ;). Ik zie gelukkig iedere dag het hele jaar door en jaar in en uit de happy momenten in mijn leven. Ben niet voor niets door een oude buuf van me als miss positive benoemd. Enjoy all those next happy moments! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, ik word er gewoon zelf helemaal warm van, van jouw happy-momenten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben nu het boekje "Zielsgelukkig" aan het lezen. Daar staat een tip in....zoek elke dag een stukje geluk op in kleine dingen. En dan lees ik jou blog en zie....dat maakt mij nu zielsgelukkig. Ik leg de momenten niet vast op de foto, maar tracht het toch te doen in gedachten.
    Bedankt dat jij ze wel op de foto hebt verzilverd en ons hebt laten mee genieten.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goed idee om op deze manier stil te staan bij blije momenten. Leuk dat je het met ons deelt. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben net klaar met 99 dagen zonder Facebook!
    Het is mij prima bevallen, misschien vier keer gekeken en dan specifiek alleen naar de pagina van mijn zoon.(omdat hij op vakantie was).
    Ik geloof meteen dat deze 100 happy days heel goed werken... Bedankt voor het delen van je momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi, al die fijne momenten vast te leggen! Fijn dat wij even mee mogen genieten, daar alleen al word ik blij van. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Blij dat ik al die happydays ook op IG kan volgen, kijk er iedere dag naar uit!! Zou eigenlijk verplicht moeten zijn, kijken naar iets wat je blij maakt, al is het nog zo klein of onbeduidend in andermans ogen, je kunt maar ergens blij van worden. Leuk overzicht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel heel fijn van én voor je!
    Blijven genieten zou ik zeggen :)
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk project! Op naar de volgende 50 zou ik zeggen. Leuke collages zijn het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is echt de moeite van het bekijken waard, een mens wordt er zowaar vrolijk van! En je hebt gelijk: er zijn elke dag wel kleine dingen te vinden om blij over te zijn, dat leerde ik al 20 jaar geleden na mijn borstkanker en heb ik nog meer geleerd sinds ik bij mijn huidige man ben en het ware geluk vond, dat moet je elke dag opnieuw koesteren en vasthouden, ook je gezin en meer moet dat niet zijn!
    Doe zo voort! Ik volg je!
    Grtjes en knuffel, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui