maandag 24 november 2014

Metamorfose

Het voordeel van Use What You Have ...
is dat je eens heel deftig gaat rommelen
in alles wat je zoal hebt.
Ik ben al wéken bezig met het uitmesten
van mijn hobbykasten, sorteren van materiaal,
labeltjes maken voor al mijn verschillende blikken dozen
met benodigheden ...
(met stukjes en beetjes hé, ik heb nog een leven daarnaast ;-))
en het uitsorteren van spulletjes die ik al mocht ontvangen
sinds ik mijn koopstop aankondigde, waarvoor dank :-)
In mijn auto zitten nog een paar dozen
stofjes van de mevrouw van de linnenzakken,
herinneren jullie haar nog?
Ze was zooo ontzettend blij
met wat ik van haar patchworkwerk maakte,
dat ik al haar voorraad stof heb gekregen.
Oké, het zijn niet de laatste nieuwe stofjes,
maar ik ben zeker dat ik hier nog leuke dingen mee kan doen.
Voorlopig dus nog gestockeerd in de koffer van mijn auto,
ik moet eerst nog verder opruimen en orde scheppen in huis :-)
Dus ben ik hier afwezig, dan ben ik in mijn vrije tijd
met mijn hoofd in mijn hobbykasten en dozen spulletjes te vinden.

Een ander voordeel is dat onafgewerkte projecten ook de nodige aandacht krijgen.
Zo werden deze bankjes, nog lang geleden gemaakt door mijn schoonvader,
- met een voorgeschiedenis als zitbankjes in de chiro toen Mr. Creatuur nog klein was,
als tweede leven gebruikt voor allerlei vuile klussen en daarna beland in de kelder -
al een hele tijd geleden afgeschuurd, geverfd en vernist.
Ik begon aan een hoesje met noppengranny's,
- hier kan je het patroontje vinden -
maar algauw liet ik dit liggen voor 1001 andere dingen.
Maar kijk ... nu is het af !



UWYH nr. 8
Gehaakt met 'Mayflower', gekocht bij mijn zus, Nona's hobbyatelier
Het gele bankje wordt gebruikt voor mijn strijkijzer op te zetten,
maar misschien krijgt het ooit ook nog een hoesje.

Bankjes werden geverfd met Perfection.
Ik had genoeg met testpotjes dus van low budget gesproken :-)
 Wat vanuit het hart komt,
kost geen moeite!
- BZN -
xx

34 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een tip! Geen plek in huis? Stop het in de koffer van je auto! ;-)
    Ik ken dat gevoel... wil hier al heel lang aan het oprommelen slaan en mijn "hobby"kamer herinrichten en opruimen... voorlopig wordt al het nieuwe gewoon gedeponeerd in de oude kamer en je kan je je voorstellen wat een rommel dat stilaan aan het worden is... ben dus heimelijk heel erg jaloers op je dat je al een eind verder op weg bent!
    Die krukjes zijn super... heel mooie kleuren en dat gehaakte hoesje maakt het helemaal af... echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha die Onliemie, geen plek in huis...:-)

      Verwijderen
  2. Wauw súper, je krukjes!!
    Haha, als ik spullen in de kofferbak van de auto opsla, rijdt mijn man gelijk langs de kringloop. Dat zou géén goed plan zijn... :-)
    Ik ga nog even het stukje lezen van je koopstop, werkt vast érg inspirerend voor mij. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De stoeltjes zijn zo mooi, vooral ook door hun geschiedenis !
    UWYH is goed voor de portemonnee en het milieu, en opruimen kan nooit kwaad hé !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon krukjes !!!
    Ik ben hier ook aan een opruimpoging bezig. Lukt niet bijster goed... Het lijkt meer op hertasten, dan op uitsorteren en nutteloze dingen wegdoen...
    Een deel in de koffer van de auto steken, ook al ooit geprobeerd... En vergeten dat het er in stak. Vervolgens boodschappen gaan doen, en daar stond ik met mijn vol karreke en niks plaats meer in de koffer ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bankjes met mooie hoesjes! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk geworden veel leuker dan iets nieuws kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. IK kan daar ook zo van genieten om oude spulletjes een nieuw leven te geven. En dat kan even goed bij iemand anders op de blog. Zoals nu, bij jou. Prachtig hoe je die krukjes hebt omgetoverd tot leuke "hebbe dingetjes".
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik blijf het mooi vinden, je UWYH project. Ik zou dat toch ook eens moeten doen. Al gaat dat op het moment eigenlijk best heel goed! De wolletjes in mijn bakken slinken snel!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonde dat het zolang is blijven liggen, de kleuren zijn zo vrolijk, echt geslaagd !
    Knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ben jij goed bezig zeg! Super leuk geworden. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dan kom je toch vanalles tegen waarvan je niet meer weet dat je het nog bezit...als je zo aan het rommelen bent in de kasten! Zou ik hier ook dringend eens moeten doen! In elk geval heb je weer supermooie bankjes! En ben ik benieuwd naar wat je nog allemaal gaat doen met de gekregen stofjes! Laat de ideetjes maar groeien en geniet er van!
    lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gave krukjes!
    Vind de kleurtjes en het hoesje geweldig.
    Zie alleen niet zo voor mij dat je het strijkijzer op zo'n lage plaats zet? Tijdens het strijken?
    Hier staat de auto ook start klaar richting kringloop met gevulde achterbak, ben in serieuze opruimstemming (hormonaal?)
    Weet niet, maar ik maak er maar even gebruik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig ! Zeker met het verhaal erbij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. aahh wat ben je goed bezig zeg,en wat een leuke bankjes,super.

    enne succes met het opruimen verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig! Ook de historiek die aan het krukje hangt, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh leuk je krukjes! Goed idee om met die testers te werken, scheelt een boel...
    Mooie collage maakte je weer :), veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Krukjes zijn heel mooi geworden en de hoes natuurlijk ook. Om meteen een goed humeur van te krijgen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. rommelen zou ik hier ook eens dringend moeten doen... maar ja, er zijn hier altijd andere dingen te doen. Soms zie ik ht zelfs niet meer zitten om nog te gaan werken, swat zal wel over gaan. Misschien een dipje omdat het snel donker is.
    Maar ik blijf wel creatief!!!
    Je bankjes zijn zo heel erg mooi!!! om jaloers op te zijn. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ha! Jouw omhaakte krukje is ook leuk geworden zeg!
    En die knutselopruimfase heb ik hier momenteel ook! Ik begon met de knutselkast van de kinderen. Daar is vooral jongste erg blij mee! Er rest mij ook nog veel... En eenmaal klaar aan de andere kant weer opnieuw beginnen vrees ik?!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ken dat maar al te goed. Ik wil er altijd aan beginnen om op te ruimen en dan heb ik natuurlijk geen zin. Want ja ik knutsel liever........

    BeantwoordenVerwijderen
  21. UWYH staat op mijn lijst van things-to-do maar helaas kom ik doorheen mijn ronde van Limburg op weg naar stagescholen zoveel kringwinkels tegen en die oranje vlaggen wapperen me zo uitnodigend toe en ik zit dan meestal ook nog met een springuur dat moet worden opgevuld worden en voilà daar gaan dan de mooie voornemens!

    Heerlijke krukjes gemaakt, wat een schitterende kleuren en wat past die wol goed daarbij. Heel erg leuk. De foto's zijn ook prachtig zo met het herfstbladerengeel ter kleurassociatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Watleuk geworden!! En er gaat niks boven lekker de boel uitmesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt er leuke krukjes van gemaakt!
    Nog veel succes met het opruimen en het afwerken van projecties.
    En na het opruimen zal er wellicht terug plaats zijn voor nieuwe stofjes, wollen,... ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi! En zo fijn als je iets kunt hergebruiken, beter dan nieuw. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Superleuk zijn ze geworden! Mooie fotocompositie ook zo vrolijke kleurtjes allemaal. En wat lief van die mevrouw dat ze je haar stofjes gaf, ze zal heel blij zijn dat er iemand wel waardeert wat ze maakte of had ;-)
    Goh, je moet toch wel heeeel veel spullen hebben dat je ze niet meer kwijt kan, winkeltje beginnen een optie misschien? Online-sales zijn blijkbaar hot ;-)
    Succes met opruimen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie bankjes! Ze passen perfect in dat herfstdecor.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je bent ontzettend goed bezig hoor Trui! Ik zou ook eens moeten rondkijken hier, ik heb beslist nog dingen liggen die ik kan missen (waarvan ik het bestaan niet meer weet zelfs denk ik) en waar jij zeker nog wat mee zou kunnen doen. Die bankjes heb je in ieder geval een heel mooi nieuw leven gegeven! Nog veel opruimplezier.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi opgekalefaterd ! Mooie kleuren en zacht aan de poep en warm dat wolletje.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui