zaterdag 15 november 2014

Onder moeders paraplu ...

Onder moeders paraplu,
liepen eens twee kindjes,
Féetje en ons Monaatje,
dat waren dikke vriendjes.
En ze waren ook nog eens extra blij
want ze hadden er een nieuw jasje bij.
Onder moeders paraplu
onder moeders paraplu!

Patroon: Jackie van IeneMiene

Ook hier werden 2 Jackie-jasjes gemaakt.
Ik trok samen met de meiden
naar de stoffenwinkel en liet ze
volledig zelf kiezen ...
en ja, the girls hebben smaak!
(deze jasjes vallen buiten mijn UWYH,
ik heb ze niet zelf betaald :-))

Het werk kon beginnen ...
en je mag gerust zijn:
voor 2 jassen
patroondelen knippen en plakken,
dikke gewassen wol en
gewatteerde voering
knippen en bewerken
had ik een wasmand vol onderdelen :-).
Maar de handleiding
is zo deskundig uitgelegd
dat het echt heel makkelijk
gaat om de jasjes in elkaar te steken.

We lieten ons niet tegenhouden
door het slechte weer
en gingen met de nieuwe, warme jasjes op pad ...


Eendjes werden gevoerd
en toen ze genoeg hadden, 
kreeg pony de rest ...


... allée of toch bijna de rest ...

De details ...



Hier en daar zit er misschien
wel een scheve naad,
beetje teveel uitgerekte stof,
een foutje hier en daar,
Fé's binnenstof leek wel plastiek
dat verwerkt moest worden,
 en de knoopsgaten
die waren 'hell' !!

... maar sinds kort
ben ik mee van de partij
als er om de 14 dagen
naarstig genaaid,
gebabbeld en tips doorgegeven
worden ten huize Khadetjes.

Dus dankzijde morele steun
en aanmoedigingen van
Sarah en Els
en dankzij Sarah die mijn ogen opende
voor de uitvinding 'stikvlies'
(bestaat vast al lang maar voor mij
tot nu toe onbekend dus onbemind,
maar nu mijn beste vriend)
hebben onze meiden jassen
met knoopsgaten:
héééééél traag gestikt,
met ingehouden adem
door die dikke lagen stof!

... en deze 2 blije gezichtjes,
ja die maken dat alle frustraties
weer snel vergeten zijn :-)


Wees jezelf!
Een origineel is altijd
meer waard dan een kopie!
- BZN -

Fijn weekend!

39 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Leuke details. Die meiden hebben inderdaad smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe dan ook, ik vind het knap!
    heel mooie jasjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, mooi resultaat ! Ik doe het jou niet na hoor. Je mag fier zijn en tof dat de meiden er zo blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zei elders al ergens wat mooi! Maar deze tekst en bijbehorende vrolijke foto's met die 2 blije snoetjes maken het helemaal om te stralen, zit hier met een smile te genieten :-)
    En ja, als je alles moet opvoeren aan de beestjes heb je zelf niks meer, logisch dat ze zelf ook honger kregen, #SlimmeMeidenMetSmaak qua stofkeuze maar ook al etend ;-)
    Petje af weer voor je kunstwerken!
    Geniet van het weekend ... X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ze zijn prachtig !
    De bokes voor de vogeltjes zelf opeten, dat deed ik vroeger ook !!!!! Smelt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, wat een prachtige jassen! Zo mooi gemaakt en dan die kleuren.....wow! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwie, wat een geweldig mooie jassen!!! Applaus!!! Mèn, wat zijn die goed gelukt...
    Zo'n leuke fotosessie met die lieve meiden, schitterende koppies...
    Fijn weekend verder, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whoooooohoeoeoeoeoe die zijn leuk evenals die blije "bekkies" fantiestas!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat !! Amai, ik doe het u niet na, zomaar efkes twee stuks...
    En zo schoon, die eerste foto :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die hebben een moois smaak. Prachtig gemaakt. Ik herken de hoeveelheid aan patroondelen. Ik werd er lastig van. Maar het is inderdaad goed in elkaar te steken. Binnenkort volgt hier nog zo'n jasje. De mouwen zijn heel mooi!!! en de knoopsgaten is altijd een beetje "oef" als het gedaan is hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee mooie dames in prachtige jas, dat heb je weer goed gefixed, Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastisch trui erg mooi en apart en ik weet als geen ander wat een klus dit is heb alle kleding voor mijn kinderen altijd zelfgemaakt ook winterjassen enz ,mooi stof keuze leuke patronen,je kan trots zijn ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze staan er beeldig mee, 2 meisjes in het park met mooie jasjes.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb hier en daar niks verkeerd gezien hoor. Ik zie alleen maar twee prachtige jassen, gedragen door twee prachtige meiden !!! Ferm goe gedaan.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie dames, mooie jassen!
    Wat een karwei (en geduld en doorzettingsvermogen). Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt super! Die scheve naden zie ik toch niet hoor! Ik vind dit patroon echt heel leuk, maar zou er niet zelf aan durven beginnen. En weer een mooie spreuk om af te sluiten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een blije kopjes! Maar ik zou zelf ook zo stralen als ik zo'n mooie jas had. heel knap gedaan en super leuke modellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig die jassen en geweldig mooie details! Super dat je bij Khadetje mag gaan naaien... gelukzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zijn prachtig geworden!! En oooo, leuk, die om-de-14-dagen naaipartijtjes..!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow... Toppie hoor, zo 2 mooie jassen!!!!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow dat zijn prachtige jassen geworden! Chapeau hoor voor je doorzettingsvermogen en oh geweldig al die leuke details! Love them <3 en kan me voorstellen dat de meiden er ook reuzeblij mee zijn. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Om trots op te zijn. Je meiden en hun prachtige jassen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig!! Die details zijn geweldig, net als de matroshkavoering. En ja, die knoopsgaten.... Volgens mijn mams zijn die normaal all HELL, laatst staan bij zo'n dikke stof. Maar............Af! Knap gedaan, hoor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, Trui! Dat zijn echt plaatjes, die mooie jasjes!!! Zeker weten dat deze twee lieve meisje daar niet anders dan blij mee kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat stralen ze, met hun prachtige jassen!
    Mooi! Maar dat wist je al ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Amai Trui grote bewondering zulle, zo'n chique jaskes, daar durf ik echt nie aan te beginnen! En dan nog in zo'n dikke stof MET dikke voering en knoopsgaten, strikjes op de mouwen en paspels erbij, ik durf er nie aan denken. Maar jou is het gelukt dus en hoe! Dikke proficiat, maar de glimlach van je girls zegt genoeg denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo knap Trui. Ze zijn prachtig geworden, mag je heel trots op zijn. Fijn dat de meisjes zo stralen!

    Veel liefs Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Knap werk en wat heb je er een geweldige foto-sessie van gemaakt!! Heerlijk, die blije snoetjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. WOW!!!!! Wat een werk en wat heb je dat mooi gemaakt!! Met al die ronde naden met paspelbiesjes!!!! De meiden mogen terecht heel blij zijn met hun nieuwe jassen. (Wat is dat zweten hè, als je naaimachine door al die dikke lagen moet, BRRRRRR).
    Chapeau!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super! Oh wat wil ik dat graag kunnen. :-) Veel plezier in de naaiclub!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De meiden hebben geluk, met hun jassen en het meest van met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. WOW wat knap gemaakt en wat staat het ze mooi !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui