vrijdag 7 november 2014

Terugblik

Oké ...
dagen zoals vandaag zijn ook herfst.
Miezerig, winderig, koud ...

Ik klik gauw op mijn mapje
foto's van een zonnige herfstdag
vorig weekend ...
en blik terug
op een leuke wandeling,
wederom in de westhoek
met mijn kameraad,
ja zo heb ik de herfst liever ...

Genieten jullie mee?

We gingen naar Hill 60 ...
Dit is een heuvel even buiten  Zillebeke, waar fel werd gestreden tijdens de Eerste Wereldoorlog.
Hill 60 is gekend voor de vele tunnels die door de Britten hier gegraven werden
en zo 6 mijnen onder de Duitse positie konden leggen.
De heuvel bestaat uit de ene krater na de andere, maar bovenstaande is wel de allergrootste.
Vele soldaten vonden ook hier de dood en er heerst dan ook een serene stilte ...
 

Zoveel natuurpracht en stilte
op een plaats waar het 100 jaar geleden een ware hel was ...
het blijft moeilijk te bevatten.


We gingen ook weer op zoek naar oorlogsresten met de metaaldetector op een afgereden maïsveld,
vlak bij een Schots gedenkteken.
We hadden net het geluk dat er een autobus echte Schotten langskwamen
om hun gesneuvelde soldaten te herdenken.
Inclusief doedelzakspeler...
Toen ik vroeg of hij even op de foto wilde,
kreeg ik spontaan een muzikale begeleiding ...
kippenvel!
PS. ik ben best creatief bezig hoor,
maar nog niet om te tonen :-)
Ik ben mijn trui in elkaar aan het naaien
en ook 2 Jackie's liggen er
op en rond mijn naaimachine,
een andere trui is voorbij de helft van het voorpand,
er staat een vossensjaal op de naalden,
mijn hoesje voor het bankje is bijna afgehaakt,
...

enfin,
genoeg,
maar nog niks om te tonen :-)
...
word vervolgd!

FIJN WEEKEND!
xxx

Iedere minuut die je boos bent
verlies je 60 seconden geluk!
- BZN -



18 opmerkingen:

  1. ooh, wauw prachtige foto's. En een metaaldetector? heb jij dat? super leuk!!!! Als kind droomde ik er van om zo'n ding te hebben en dan het strand af te zoeken hihi. Je bent echt met veel tegelijk bezig. Alles zal ineens af zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en wat een koestermoment met de schot en zijn doedelzak, mooooi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon herfstfoto's !!
    Ik ben wel nieuwsgierig om al uw werkskes te zien ! Een vossensjaal ?? Maak die maar snel af, dat we foto's kunnen zien !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's! Heel veel plezier met het werken aan je projecten. Wordt vast mooi! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind alle foto' tegen de zon in erg mooi
    en ook die boven het treinspoor
    en natuurlijk de doedelzakman

    ik twijfel niet eraan dat je heel veel projecten hebt lopen
    (we kijken nieuwsgierig uit naar de resultaten)

    prettig en ontspannen weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie natuurfoto's.
    Nog veel breiplezier en een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's !!!! En euh...heb je iets gevonden met je metaaldetector? (buiten die Schotse meneer ;-) )
    Allé binnenkort een blogje vol met je afgewerkte creaties.
    Fijn weekend
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzonder is dat toch, dat je het gewoon voelt als je op zo'n plek bent waar de oorlog in alle hevigheid heeft gewoed. Ook je foto's geven dat gevoel van verstilling weer. Heel mooi!
    En dat kippenvel bij de Schotse doedelzak kan ik me op zo'n dag goed voorstellen.
    Wel een beetje jammer dat je ons nog niets kunt laten zien Trui ;-)))!
    Maar ja, dan moeten we nog maar even geduld hebben en jij stevig door werken :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's. Dat van die 60 seconden zal ik proberen te onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi.... Bijzondere plekjes op een bijzondere manier vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is bijzonder de Schotten en doedelzakmuziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, zulke dagen zijn natuurlijk veel fijner en jullie maakten er weer een superdag van!
    Benieuwd naar al je lopende projectjes, zo heb ik er hier ook heel veel momenteel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ontroerend mooi! Merci!
    Ik heb ook genoten!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jee, wat een bijzondere plek... En zo mooi van die Schotten; dat kippenvel kan ik me levendig voorstellen! Een heel unieke ervaring....
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is inderdaad niet te vatten wat het allemaal was, 100 jaar geleden.
    Kan me voorstellen dat het instant kippevel was.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Indrukwekkend hoor, daar wordt je heel stil van als je het verhaal erachter kent. Een geluk ze hebben het allemaal goed in de hemel! Ze zijn Thuis <3. Voor de achterblijvers is het altijd het moeilijkste dat hun man, hun zoon, hun vader is gesneuveld. Dankjewel om dit te delen. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lijkt me zeker een indrukwekkende plek, om even bij stil te staan en op je in te laten werken. En wat een bijzondere foto's heb je weer gemaakt. Dank voor het meegenieten! x

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui