woensdag 14 januari 2015

Bère-coole trui

Lang heeft het kind moeten wachten,
héél lang ...
(correctie: kind is ondertussen jongedame van 13)
... af en toe kon ze eens met haar hand
over haar favoriete print strijken
maar verder dan dat kwamen we niet.

Eerst ging het zo'n rokje worden,
later gingen we voor zo'n hoodie gaan ...

maar uiteindelijk,
door de jongedame-allures
is het een 'bère-coole' stijlvolle trui geworden.

We kozen voor de beschrijving van de trui
met knopen op schouders (maar dan zonder knopen :-))
uit Stof voor durf-het-zelvers 2,
maar Trui zou Trui niet zijn
dat ze weer de perfectioniste wilde uithangen
dus ze maakte de trui volledig omkeerbaar ...
(gezien in het boek: de omkeerbare trui)
ja ... met het nodige lostornen
en ja ... zelfs met het nodige gevloek en verwensing van
"waarom oh waarom
kunde gij nu nie normaal doen?"

Maar hé,
ons juffrouw haar trui is dus wel
perfect omkeerbaar, geen naadje te zien
en nog een "fafoeleke" aan de kraag en de boord
(ook gezien in het boek: trui met rolkraag)

Wij zagen ook de film 'Titanic' :-)

UWYH n° 14

... tot beider tevredenheid :-)

xxx

48 opmerkingen:

  1. Wow, wat gaaf! Echt knap gemaakt! En een knap model ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trui, wat knap!! Echt geweldig, ik zou ook zelf wel zo'n Trui willen maken (als jij dan even voordoet hoe ik dat volledig omkeerbaar moet maken, want pfff, dat zie ik niet zitten hoor!)
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooooi zeg!! En knap, dat ook!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai!!!!!! dat is dus super knap gedaan hé. Ik zie die trui echt heel graag. Hele mooie combinatie. zowel de ene als de andere kant. twee in één, KNAP! tot morgen ikkijkuit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt! Twee truien in een en knappe details.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie details allemaal! Truien, daar moet ik ook weer eens aan....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supergoed van je!! Echt een hele mooie trui geworden Trui!!! Wat zeg ik; 2 hele mooie truien!!!
    En lachen, dat gemopper op jezelf omdat je het natuurlijk weer mooier dan mooi wilt maken :-))))).
    Nee, niet gaan voor de simpele versie, oh neee. Maar zeker weten dat dat is gelukt!! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, dat is echt een gave trui! Helemaal knap gedaan!
    En wat wordt je dochter al groot, met recht een jonge dame (en wel een heel mooie!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super goed gelukt zeg... En wat een prachtige dame!!
    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Trui, wat een mooie trui! Je doet je naam eer aan. :-) Super knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, heel mooi ! Dat hebt ge weer knap voor mekaar Trui !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe krijg je het toch voor elkaar haha
    Mooi mooi mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Manmanman! Gij zijt ne krak! Dat is wat anders dan zelf waspoeder maken! ;-)
    Echt superschoon... ook het stofke! Keihip!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar Trui jong,
    je moet een winkeltje beginnen!
    dit is absolute top! Ziet eruit alsof er HEEL VEEL tijd is ingekropen (en lijkt me echt een 'geduld'werk, niet?

    Je dochter is groot geworden, zeg! Mooi meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héél veel geduldwerk en tijd :-) dus het winkeltje is niet zo'n goed idee, ik zou alleen maar verlies draaien (tenzij ik er niet moet van leven, dan zou ik het wel overwegen).

      Verwijderen
  15. Amai - omkeerbaar ?!? Ik zou nog nie kunnen bedenken hoe ik alle naden onzichtbaar zou kunnen maken, laat staan het in 't echt uitvoeren !! Super sjiek !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Echt een prachtige trui is het geworden. Wat ben jij toch knap met de naaimachine Trui! Ik zou er haast jaloers van worden!!! Je meisje kan trots zijn!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, wat een super prachtige trui. Hij staat je dochter geweldig. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De print alleen al bezorgt mij rillingen... maar als ik verder kijk, zie ik een contente tiener -wat moeilijk lijkt me dat in combinatie met zelfmaak-, een héél mooie trui -omkeerbaar begot!!- en krijg ik een warm gevoel vanbinnen en een kamerbrede glimlach op mijn gezicht. Schoon werk, zou ik zo zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw super goed gedaan Trui en dat fafoeleke?? maakt hem helemaal af;-)) groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kei-chique, je dochter staat er heel mooi mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooooo !!! En omkeerbaar ook nog eens ! Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Da hebde weer fijn gefikst Trui! Hoe blijf je het doen, ik verbaas me elke keer weer over hoe goed jij wel kleding kan naaien, ik kan van jou nog het een en ander leren lijkt me. En dan kies je ook nog voor een omkeerbare trui, hoe kom je erop! Ik krijg nog niet eens een gewone gemaakt!
    Knap werk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super! Dus heeft ze iets gemorst en maakt het een klein vlekje, dan hoeft de trui niet meteen in de was! #goed-idee-omkeerbare-trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is niet knap maar super knap! Mega bère coole mama! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Maar Trui wat ben je toch super handig, Kan me voorstellen dat de Jongedame :) er blij mee is, Ze ziet er prachtig uit in de mooie trui. (wat wordt ze al weer groot he!!!)

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh trui wat ben je daar toch goed in ...bravo!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. How joh, KEISJIEK!
    Ik vind dat nu is echt heel erg geslaagd, daar zal ze nog veel geniet van hebben. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die is BERE leuk zeg, chapeau!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ni alleen de trui is kei cool, de dochter mag ook gezien worden. Hoe ge het in elkaar hebt gestoken is mij nog een raadsel, maar het eindresultaat is prachtig !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  30. die is echt heeeeeel mooi en wat een mooie meid ook,je kunt zien dat ze er blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jeej, nee jij kunt niet normaal doen, daarom ziet het er wel altijd supermooi en precies uit!! ;-)
    Wat een gave trui en past perfect op zo'n knap model ook!
    Petje af weer voor je KunstWerk! Misschien dat je in je "vrije tijd" nog wat naailessen zou kunnen geven ;-) *Grinnikt al bij voorbaat om je gezicht als je "vrije tijd" leest* ;-)

    Fijn weekend en geniet van alles en iedereen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een perfect omkeerbare sweater!
    Hooooo, vlug de foto's van het scherm halen hier, of ik mag er ook één maken ;-)
    Alle gekheid... zalige sweater voor de jongedame!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui