donderdag 22 januari 2015

Doodgewone dingen

Al een tijdje volg ik het blog van Kelly, heel inspirerend en allesomvattend.
Zij deelde haar doodgewone dingen, doodgewone dingen die je hart doen zingen ...



Hier volgen de mijne (of toch die waar ik direct op denk :-)):
  • na een warme douche buiten gaan staan met mijn armen open en diep inademen,
  • die 5 minuten voor ik in slaap val met mijn boek,
  • tussen proper gewassen lakens kruipen,
  • op de fiets een praatje maken met de koeien die mijn pad kruisen,
  • het perfect passend stofje of wolletje vinden uit mijn voorraad,
  • een mooi gekleurde avondlucht,
  • die gestolen minuten ME-time met mijn haakwerkje,
  • dochter van bijna 19 die me nog steeds 'mamaatje' noemt,
  • aan tafel als iedereen thuis is,
  • een kort dutje na het eten met min lief,
  • de geur van pasgedrukte boeken,
  • rondhangen in de bibliotheek, 
  • mijn breinaalden horen tikken,
  • ne chocotoff,
  • zingen in de auto, 
  • onverwachtse post in de bus,
  • die veelbetekenende blik naar elkaar,
  • stiekem liefdesbriefjes krijgen van en verstoppen in min liefs' zak, brooddoos, ...
  • die spreuk die net weer van toepassing is,
  • de zee, het bos, de natuur!

Alleen het lijstje maken al, maakt je blij,
zeker ook eens doen!
xxx

37 opmerkingen:

  1. ja inderdaad, 't zijn de kleine dingen die het 'em doen
    mijn collega'tjes weten dat ook al, als zij een meeting met broodjeslunch hebben gehad (zonder me) vind ik nadien meestal een chocotoff op m'n desk :)
    zo lief
    die propere lakens was ik in mijn lijstje vergeten
    of geuren die me aan vroeger doen denken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke lijst, met doodgewone dingen, Tel al je zegeningen één voor 'één en je ziet hoe gelukkig we eigenlijk mogen zijn.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke lijst, met doodgewone dingen, Tel al je zegeningen één voor 'één en je ziet hoe gelukkig we eigenlijk mogen zijn.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een fijne lijst die ook wel dingen bevat waar ik heel blij van wordt. Heerlijk die kleine dingen dier er echt toe doen. Ik vind het ook fijn als de jongste mijn hand pakt terwijl we boodschappen aan het doen zijn, want 10 is toch best een leeftijd van stoer ;-). Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig! Mooi en fijn én inspirerend, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!!! Dat zijn allemaal hele fijne dingen!

    Geniet ervan Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig Trui! Heel veel van jouw lijst zouden er bij mij ook op komen :-)
    Een van de katten die op schoot komt kruipen zou ik dan ook nog doen... En het geluid van een zingende merel op een zomeravond... Enne... oh, ik heb zo een hele waslijst geloof ik!
    Dankjewel voor deze fijne blog! Liefs, Mirjam xx en x ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) mijn lijstje in mijn hoofd is ondertussen ook een hele waslijst, zingende merel mag er zeker en vast ook op, en die drie roodborstjes die hier rondtrippelen, mijn lieve Zizietje ... :-)

      Verwijderen
  8. Zo in heet lijstje zijn al die gewone dingen die je blij maken toch best bijzondere momentjes. Goed om eens bij al die momentjes bewust stil te staan. Dan geniet je er misschien nog meer van als die momentjes zich voordoen.

    Geniet lekker verder, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk lijstje zo, gewoon leuke geniet momentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die lakens !!!!!dat is er bij mij ook ene......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ... door je dochter zelfgemaakte appelmoes?!
    Zo zijn doodgewone dingen toch eigenlijk ook weer heel erg bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik dacht direct aan het liedje, de doodgewone dingen, die brengen mij aan het zingen.... Van jou lijstje ga ik ook zingen...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doodgewone dingen, gratis en voor niets.
    Wat een rijkdom hé, om daar van te kunnen genieten.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super leuk idee! Dat zijn allemaal hele fijne dingen! Erg leuk om te lezen. Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastisch... ik word mee blij met ze te lezen!
    Ik maak ook een lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een fijn lijstje. Ik zie er zeker een flink aantal dingen tussen zitten waar ik me helemaal in kan vinden. Dat is vast mijn begin. En ik kan er vast nog wel een paar bedenken.
    Wat een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel overeenkomsten met jou, als ik zelf aan zo' n lijstje begin, zit ik hier morgen nog.
    Ook even bij Kelly gaan kijken, voel het meest affiniteit met: "het perfecte badschuim vinden dat en lekker ruikt en net genoeg schuimt. Als ik mezelf liet gaan kocht ik elke week vijf flessen badschuim." bij mij komt daar nog LUSH-zeep bovenop. Zot van geuren overal in kasten liggen geurzakken en zeepjes waaraan ik regelmatig snuif.
    De koeienfoto zie ik erg graag; Ik praat ook met ze, maar vaak kijken ze zo schichtig uit hun ogen als ze mij zien en staan ze op het punt om weg te lopen (schapen ook), geef mij maar een paard.
    Die twee van hier achter kennen me al en komen afgelopen als ze me zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan er ondertussen nog 2x zo'n lijst aan toevoegen, aja dat moest er nog bij en dat moest er nog bij :-) Wat vertel je eigenlijk aan die koeien en die schapen?? ;-)

      Verwijderen
  18. Wat een heerlijk lijstje!! Het zijn vaak de kleine dingen die 't um doen waardoor je beseft wat een bevoorrechte mensen we zijn (helemaal als je naar het journaal hebt gekeken). Goed om daar regelmatig bij stil te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi lijstje, ik las er net ook een op een ander blog, leuk om te lezen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. er is toch zoveel moois om even te kunnen van genieten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. yes, heerlijk inspirerend! Iets voor de notoire/chronische zeurpieten om eens te laten lezen!
    Heel veel weer wat overeen komt, het zou eens niet zijn ;-)
    Mmm, die chocotoff springt er uit, maar altijd een beetje huiverig sinds schoonzus haar kroon in zo'n ding bleef hangen LOL, ook daar word ik dan wel weer vrolijk van trouwens (zolang het maar geen pijn doet dan - zo sadistisch ben ik nou ook weer niet :-P )

    Geniet van je weekend (ik val in herhaling ;-)) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit nu met een heel chocotoff-verhaal in mijn hoofd ... :-)

      Verwijderen
  22. Inderdaad de kleine dingen, dat is wat belangrijk is in het leven. Ik zit momenteel in een periode dat ik me dit elke dag heel goed realiseer en er erg dankbaar voor ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zaligheidje in de propere lakens kruipen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Inderdaad, die doodgewone fijne dingen die we dikwijls over het hoofd zien en eigenlijk zorgen dat we toch een fijn leventje hebben en die toch wel heel belangrijk zijn om je goed te voelen in je vel!
    Ik zag het nogal op blogs en ga er zeker ook eens een lijstje over maken!
    Grtjes, en geniet ervan!, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een mooi lijstje! Veel herkenbare dingen... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. We moeten eigenlijk eens wat meer stilstaan met de 'doodgewone dingen' in ons leven want inderdaad die maken ons blij.
    Mooi lijstje!
    Enjoy!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk, zo'n lijst maken, doet je de doodgewone dingen weer bijzonder waarderen. Mooie lijst heb jij! Ik ga er ook es over denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn dat jullie ook gewone-dingen-genieters zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui