dinsdag 27 januari 2015

Flower Power

Ik was op 'stik'dreef
daar in de Kerstvakantie ...

Use What You Have ...
dus ik diepte een heel toffe dikke tricot uit de voorraad.
Deze kocht ik begin vorig jaar bij mijn zus
en wist exact welk kleedje ik er ging mee maken.
Dagen werden weken,
weken werden maanden ...
tot ik er dan toch
in de vakantie,
eindelijk de schaar in zette.

Ons Lies was zo lief om alle patroondelen
te knippen en te plakken,
en toen begon het gepuzzel op de stof.
Allemaal goed gelukt
(hoewel ik blijkbaar in de andere richting had moeten werken,
maar geen kat dat dat ziet ... denk ik,
of ik hou me in elk geval van den domme)
maar daar stond ik dan weer met mijn 'taille unique' ... 
wisselend tussen drie verschillende maten.
Dus ik knipte de grootste maat en
driegde het hele geval in elkaar.
Gelukkig heb ik dan van die vriendinnen
die wel verstand hebben van snit en naad,
dus het hele kleed werd geshowd 
en ondertussen hier verbreed,
daar versmald,
rugnaadjes ingespeld,
en ik kon aan het naaien,
alléé, eigenlijk werd het bijna helemaal
in elkaar gezet met de overlock.

Ook de fotoreportage werd een Use What You Have.
Ik had tijd, zon en een partner in crime nodig,
maar telkens had ik toch wel iets tekort.
Dus uiteindelijk werd het zon en tijd,
en do-it-yourself ...
Het is te zien ;-)

"De aandachtige kijker" herkent vast de retrojurk van Ienemiene :-)
UWYH n° 16.

Katrientje maakte een heel tof speldenetui
dat ik kreeg op onze geslaagde blog-hobby-avond ... knap hé!
 
"The earth has music for those who listen"
- Shakespeare -
xxx

41 opmerkingen:

  1. Een supertof kleed! Ook in 't echt! Ik kan het getuigen! En dat van die verkeerde richting? ... Niet gezien! stttt... want anders gaan we daar op letten en dan zien we het heel misschien toch! ;-)
    Leuk stofke ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geslaagd je jurk! En alweer met die mooie paspels!!! Maakt het helemaal af!!
    En over stofrichting enzo ; niemand kijkt zo precies naar iets als jijzelf!! Echt niet!! Mijn moeder zei altijd: "een hardloper ziet het niet en een zachtloper heeft er geen erg in" :-))))).
    En of ik nou hard- of zachtloper ben, ik zie niets verkeerds, alleen een "supertof kleed"!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zus, het is nog even mooi dan toen ik het zag in mijn vakantie bij jou. Doe zo verder, zou ik zeggen. Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gemaakt en leuke selfies. :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keischoon ! 'in't echt nog schoner, en gedragen met flair !
    'k zal mij toch eens een overlock moeten aanschaffen....
    Dit patroon is ook voor mij geschikt, mits 'verlengingen' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. -grijns- Aangename kennismaking, mevrouw taille unique -dat is hier ook het geval zulle, die verschillende maten ;)-. Het leverde je toch maar een plezant jurkje op! En die shoot, wel, ik twijfel eraan of het er even plezant zou uitgezien hebben met een man/vrouw extra ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw gaaf en past mooi bij je flitsende kapsel!! Dat van die verschillende maten herken ik. In mijn geval: Een grote maat knippen en er van boven in verzuipen, een kleinere maat van onder te krap. Zit ik ook nog eens met mijn beenlengte... Inmiddels heb ik geleerd om 2 maten te combineren. En nu al zó lang niet meer genaaid dat ik mij afvraag of ik 't nog wel kan. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het kleedje in 't echt mogen bewonderen. Helemaal uw ding en kei schoon.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi kleedje en stof, past perfect.
    De speldenetui is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer knap gedaan Trui, En wat een leuke stof..Staat je prachtig.
    En het naalden mapje dat je hebt gekregen is ook super leuk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt super leuk,leuke stof,leuke jurk,leuke foto,s,leuke vrouw,het staat super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! Knap hoor als je zoiets zelf kunt maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Staat je prachtig. Mooi gemaakt en leuk om zo heb je mooi gebruikt wat je al hebt.
    Het speldenkussen van Katrientje is echt tof. Zo'n mooi speldenkussen had ik nog niet eerder gezien. Leuk idee om de hartjesvorm en het klavertje vier in het speldenkussen te verwerken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel erg mooi kleedje. heb het in het echt mogen zien en bewonderde het al.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beide zijn geweldig! En jij ook, zo stralend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, dat wil ik ook; op stikdreef zijn! Eerst een nieuwe naaimachine voor mijn verjaardag en dat is op zich al een klusje.
    Ik vind je jurk fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben al een beetje niet meer in stikdreef helaas. Je maakte een hele toffe jurk en dat speldenkussentje is supermooi, echt knap gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hartstikke leuk! Mooi stofje ook. Grappig, ik lees tricot en ik denk: effen. Wat een verrassing om dan zo'n lief en vrolijk bloemetjesjurkje te zien! :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel tof kleedje, jij hebt er goed vanaf gebracht, Trui! Bedankt voor je bemoedigende reactie op mijn jurkblogje.! Een tip van mij: jij kan jouw hond misschien leren om foto s te nemen?...terwijl ik die van mij aanleer om kleermaker te worden, hahahaha;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige jurk weer Trui!En hij staat je weer fantastisch!Wat heerlijk als je zo je eigen kleding heerlijk passend op maat kan maken....veel leuker als een kleding stuk in jou maat terug te moeten hangen in een rek in de winkel omdat je het zo mooi vind...het je maat wel is maar toch niet helemaal mooi naar je zin zit!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe hebt ge het weer voor elkaar gekregen!!!
    Prachtig stofke en wat een kleurrijk geheel. Haha, taille unique, die moet ik onthouden.
    En dan nog zo een geslaagde selfies...ik doe het je niet na
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Taille Unique! Goed bedacht! Leuk mapje ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het resultaat mag er zijn. Van taille unique naar pièce unique ! Heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig kleedje! <3 het stofje!
    Veel plezier met je speldenetui, die is echt heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooh wat knap en mooi! En het jurkje ook natuurlijk :-)!!!
    Ik wou dat ik dat kon, dan past het tenminste precies...
    Liefs, Mirjam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Woehoeee, abracadabra met stofjes en je krijgt een prachtig resultaat. Een blij, stralend koppie met een superleuk jurkje!! Staat je heel erg goed toffe tante! x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. patroontje heb ik hier ook liggen voor als ik eens tijd heb, ooit komt het er wel van, maar andere projectjes eerst. leuke combi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi stofje, mooi jurkje, en een geslaagde fotoshoot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk!
    Nu ik u versie zie begin ik toch te twijfelen of ik het stofje niet had moeten verknippen om een jurk te maken ;-)
    Ik had de katoenen versie en ging er in eerste instantie een mama en dochterjurk van maken, maar begon na een tijd ineens te twijfelen door de drukte en het roos ;-)
    En het resultaat zijn dus de leeskussens geworden die je al hebt gezien en heb nog een klein stukje over waar ik hopelijk nog een rokje van kan maken voor ons trezebees.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een superleuk 'kleedje' :-) ...een echt Trui kleedje...vrolijk!! Staat je heel goed, mag trots zijn op je zelf!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Knap gedaan zeg, stralende meid ! Dat kleedje staat je geweldig ! En die fotoshoot is heel leuk geworden !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui