dinsdag 20 januari 2015

Handwerkzakskes

"Zus, is dat nu serieus uw handwerkzakske?"
Een fluoroos plastiekachtig "geval" ligt propvol op de tafel
best wel zielig te wezen tussen al ons mooi hobbymateriaal ...

Owkee, dat kan niet zijn hé!

Boek Zo Geknipt 2! werd erbij gehaald,
grote zus snuffelde er eens goed in
terwijl kleine zus in haar stofjes rommelde ...
(en kreeg een schone lap jeans 
en bloemetjesstof van grote zus onder haar neus geduwd)

Maar dees zus hier dacht:
"Als ik voor grote zus zo'n schoon nieuw handwerkzakske maak,
tja ... dan wil ik er ook wel eentje"

Zo gezegd, zo geknipt ...
Tipsy tasje x 2

Het vilten hartje aan mijn rits kreeg ik van Mirjam, mooi hé!
De jeanslap kreeg een simpel sierstiksel met een verloopdraadje,
fleurige ritsen erin, bijpassende paspelkes,
voor grote zus de bloemetjesstof en voor kleine zus
de binnenkant van de mislukte tas die ze toen maakte.
(olé, recyclage!)
Vanaf nu mogen onze handwerkzakskes gezien worden!

Volgens het boek moet de binnennaad ook afgewerkt worden met biaislint,
maar mijn overlock leverde ook mooi werk.
UWYH n° 15


Ons Lies maakte met de rest
van de bloemetjesstof
een schattige mANdarien's knuffel.
Weer een kindje blij ...
"No matter what anybody tells you,
words and ideas can change the world!"
John Keating - Dead Poets Society
xxx

41 opmerkingen:

  1. Die mogen zeker gezien worden, prachtig vind ik ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, past jouw haakwerk daar in? Dan ga ik dat hier 's goed in mijn achterhoofd steken, dat idee :-) Het doorstikken van de jeans is ook heel mooi, breekt lekker. Heb je dat met verschillende kleuren draad gedaan, of heb je draad die van kleur verandert zoals zelfstrepende wol?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet groot genoeg om een haakwerk in te steken maar al mijn spulletjes die in random nodig heb tijdens het handwerken passen er ruim in: schaar, naalden, latje, spelden, speldenkussentje, drieggaren, haaknaalden, balpen ... Het doorstikken heb ik met effen groene stikzijde en met een verloopdraad gedaan (ook stikzijde oranje/geel/rood).

      Verwijderen
    2. Ik was net aan't denken dat ik mijn tas een formaat groter moest maken om mijn groeiend gehaakt deken er nog in te kunnen proppen :)
      Misschien moeten we gewoon tassen maken voor alle stadia van handwerk :)

      Verwijderen
    3. Amaai, als je dan een deken voor een tweepersoonsbed aan het maken bent en je moet enkel de rand nog ... ;-)

      Verwijderen
  3. Oh wat weer een superidee, dat ziet er wel heel stoer uit zo met die jeans. Opgeruimd staat netjes in tweevoud ;-)
    Zelfgemaakte dingen hebben toch dat beetje extra, volgens mij heet dat liefde en passie.
    Superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, dan zie ik die tasjes en dan denk ik; tjemig wat maakt die Trui dat toch altijd mooi. Zo netjes strak afgewerkt en wat leuk met die voeringstofjes ook weer op de buitenkant. Het paspelrandje lekker kleurig en de stikseltjes, al die dingetjes staan volgens mij niet in het patroon. Dat is vast pure Trui-creatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het combineren vraagt vaak het meeste werk maar is wel het leukste :-)

      Verwijderen
  5. Ha, en je hebt jezelf een enerverend werkje bespaard door die biais niet te gebruiken ;)
    Schoon gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... en zeker nu ik die kleine versie gezien heb ;-)

      Verwijderen
  6. Knap gemaakt hoor! Die 'zakskes' mogen zeker gezien worden!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zien er mooi uit. Die mogen gezien worden en alles zit netjes bij elkaar. Die kat vind ik ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Die schuine rits is helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat vind ik dat toch altijd knap, van die dingen die met stofjes achter de naaimachien gemaakt worden! Was ik maar wat 'handiger'.... zucht...
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen zijn vaardigheden hé Hannah, ik heb enorme bewondering voor jouw oog voor de wereld om je heen en de prachtige manier van schrijven ... en je zelfgekleurde wol en de dingen die je daar dan mee maakt :-)

      Verwijderen
  10. Nou wat een kekke tasjes!
    Maar die poes vind ik ook wel erg lief met al die bloempjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik vind dit zo knap, dat dit uit je naaimachine komt !
    Die van mij is na 25 jaar op zolder opgeruimd.. niets voor mij
    Altijd ruzie mee LOL
    Mooi gemaakt weer Trui, ook de kat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar da schoon taske heb ik precies al eens gezien. Zou da de donderdag ni geweest zijn ;-). En in het echt is het nog veel mooier !!! Hoe lief van u om dat voor de zus ook te maken.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. erg hè, zelf altijd met sleuren rondlopen...ik maakte al wel honderd zakskes, voor vanalles, en voor iedereen, toen bekeek ik het zakske dat ik voor mijn kodak gebruik...triestig....dat bloemenstofke is wel supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet ook eens wat minder uitdelen, mijne zoon doet zijn toiletgerief in een plastieke zakske mee naar peda!! Slechte moeder ben ik :-)

      Verwijderen
  14. Heel mooie versies en die knuffel ook zo tof ! Maakte je de grote versie ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooie handwerkzakskes, hetzelfde en toch ieder een beetje anders. De knuffel is schattig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is toch ongelooflijk wat jij allemaal gemaakt krijgt, En alles ziet er zo super netjes uit.
    Petje af hoor en ook de mandarijn kat is om te knuffelen.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo handig als jij met die naaimachien bent ,zo creatief zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, wat een mooie tasjes!
    Die knuffel is trouwens ook hartveroverend ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb mezelf gisteren dat boekje cadeau gedaan! :-) En die tasjes vond ik direct tof! Mooi die van jou! Echt sjuun in dat jeansstofke en zo verloopstikzijde is ook leuk... ga ik me ook eens aanschaffen! En eerst nog wat andere werkjes afmaken die hier liggen en dan ga ik me ook eens op zulke tasjes storten!
    Mercie om te linken naar mAndarientje haar poezeknuffel... heb ik meteen gepind!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schoon kadooke dat je jezelf hebt gegeven (ik heb dat ook gedaan ;-)). Zo'n stikzijde geeft inderdaad een heel tof effect! Sjobbe heeft zijn toiletgerief al komen passen dus ik mag er nog eentje maken (de sukkelaar heeft nu een plastiek zakske, foei ikke) ... ene graag gedaan van de poezeknuffel, tis ne toffe hé.

      Verwijderen
  20. Zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De zaligste tipsy tasjes die ik al zag ! Zo schoon in dat jeansstofje en zo tof met die kleurige rits- stiksel- en paspelaccenten ! Wat leuk ook, die poezenknuffel, hihi ! Lekker fleurig !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui