donderdag 8 januari 2015

Nagenieten

De vakantie is achter de rug ...
Alles gaat weer zijn normale gangetje,
het deed pijn om weer te herbeginnen
(maar ik heb er voor gezorgd dat ik weer
hele fijne vooruitzichten heb volgende week!).
Het was lang geleden dat ik nog eens 12 dagen vakantie had,
mijn was en strijk zijn helemaal bij
maar er werd ook veel creatiefs gedaan,
spelletjes gespeeld op kerstavond,
gezellig samengezeten met familie op Kerstdag
(en hééél lekker gegeten dankzij mijn privé-kok ;-)),
met vrienden oudjaar gevierd...

en bovenal,
heeeeeel erg genoten van
"mijn zus op vakantie bij haar kleine zus" (ikke dus :-)).

Eigenlijk vond ik het echt 12 superfijne dagen,
ongedwongen en onbezorgd en vooral héééél ontspannend! ...
dat mag ook eens hé :-)

Om het jaar in schoonheid af te sluiten
(klinkt toch mooi hé ;-))
gingen zus en zus
op oudjaarsdag naar Nieuwpoort,
mosselen met friet eten,
en een frisse neus halen.
We hebben genoten!


Ons warmen aan versgemaakte pompoensoep door mijn ventje ... Mmmm!



En ondertussen zijn we in de examenperiode beland ...
Voor Sjobbe zijn derde jaar op rij,
Jitske voor de allereerste keer.
Ze zitten allebei op kot voor een hele maand ...
Mijn ijverige studenten
zijn goed bezig
(denk ik, hoop ik :-) ja, ik weet het wel zeker :-))
maar een kaarsje meer branden kan nooit geen kwaad hé!
Dat is ook het enige dat ik kan doen ...
mee zenuwpezen, luisteren,
proper ondergoed gaan brengen,
moed proberen in te fluisteren,
eens samen frietje gaan eten
of een wandelingske doen ...
en kaarsjes branden :-)

Dus tijd om extra kaarsjes te maken ...
en dedju ... ook dat vond ik weer plezant :-)
Ik had wel een goede helper!

UWYH n° 13
 Volgens deze tutorial is het echt een fluitje van een cent,
(alleen zorgen dat het bodempje echt niet te dik is,
en dat het zeker helemaal gestold is alvorens het
WC-rolletje verder te vullen met kaarsvet).
Eerst poging is zeker en vast geslaagd!

Dus wie geen blijf weet met zijn kaarsrestjes ... :-)

Levenskunst:
goedkoop gelukkig zijn!
- BZN -

29 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk toch zo'n 12 dagen om lekker bij te komen, en heerlijk zo met je grote zus op bezoek. Toitoitoi voor de grote kids!
    Wij zijn deze vakantie heerlijk lui geweest, maar jullie hebben zo te zien ook nog leuke dingen ondernomen. Geniet nog lekker na lieverd. Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend je kaarsen!!!! Als je die aansteekt kunnen de examens alleen nog maar goed zijn... (tenminste als er terwijl ook nog geblokt wordt!) ;-) en die tutorial is geweldig. Dankjewel voor het delen. Ik heb die meteen gepind! Zalig aan zee met je zus... zalig de zee en zalig een zus... 2 dingen die ik hier moet missen! Dat was duidelijk genieten!
    Kom net van bij Wolenzo! Tot volgende donderdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meer moet dat niet zijn, zo zalig genieten. Voor de twee studenten toi, toi. Ik zit er hier ook met eentje die aan het blokken is (allé dat hoop ik toch) ' t Is toch een beetje stressen hé. Maar als ik die kaarsjes zie komt dat wel in orde.
    Tot volgende week.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lekker dat je 12 dagen zo hebt kunnen genieten, ik ook! Even de accu weer opladen he! En sterkte met de examenperiode, daar zit ik (nu nog even niet) in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je een leuke eindejaarsperiode had. Ook ik had sinds lang nog eens verlof tijdens deze periode en heb ook genoten. Fijn ook dat je een leuke tijd had met jouw zus.
    Veel succes aan de studenten !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En je grote, rollende zus geniet nog steeds na van onze deugddoende vakantie. Het was heeeeel lang geleden om eens onbezorgd te kunnen genieten van je dag. Dank je wel zus voor 12 prachtige dagen en je mooi zakje voor mijn handwerkgerief. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, mooie luchten ! Fijn dat je zo'n 12 ontspannende daagjes had ! Dart kan een mens inderdaad enorm deugd doen.
    Veel succes aan jouw studentjes ! Met die leuke kaarsjes lukt het vast !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik heb al heel veel kaarsresten bewaard, van die dikke, die nooit helemaal opbranden. Ik kon alleen maar steeds niet bedenken waarin ik ze ging gieten, haha, geniaal, wc rolletjes :)

    Klinkt als heerlijke dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het genieten spat er gewoon af :-)
    Zolang je dat kunt, komt alles goed
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ow dat klinkt als genieten zeg ! En die kaarsjes, toppie die wc rolletjes nooit bij nagedacht haha. Ik vind het wel altijd geklieder :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig blog bericht, Heerlijk en ontspannen, en met prachtige foto's. Dank je wel dat ik weer even heerlijk kon kijken bi je.

    groejtes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh heerlijk Trui! Wij hadden op die manier ook een paar van die ongedwongen dagen. Lekker niets doen, een spelletje op zijn tijd of een boek lezen. Kortom, genieten! Je foto's zijn, net als altijd, prachtig! De kaarsjes zijn erg leuk geworden. Op deze manier had ik het nog niet gezien, in een wcrolletje. Echt leuk!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent het jaar alvast mooi begonnen! Fijne foto's weer!!!

    Beste wensjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk met zusje lief op stap.....
    Dat van die kaarsen lijkt mij ook leuk, ik ga restjes verzamelen !
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja dat klinkt fijn en van die kaarsen ja dat deed ik ook altijd kan ik wel weer eens doen ,sterkte met de kinders en examen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik kijk ook uit naar volgende week!! en zeg ZOTJES !!!! wij zaten met oudjaar in middelkerke, vlak ernaast dus!!!! we hadden elkaar kunnen tegenkomen begot !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zag er prima uit in Nieuwpoort!
    Heerlijk dat je een fijne vakantie hebt gehad, samen met mensen die je liefhebt.
    Succes voor de studenten! (en ook voor moeders die kennelijk minstens net zo gespannen is ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's, kleurrijke zussen en prachtige kaarsen!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke tijd heb je achter de rug seg!
    Die kaarsrestjes verzamel ik helaas zelf, want ik maak mijn kaarsen ook zelf. Die tutorial kende ik wel nog niet. Dat met dat vrieselement is goed gevonden! Zo'n project is goed om al die bijgehouden wc rolletjes eens op te gebruiken. Ik moet me er binnenkort ook nog eens achter zetten. Je doet me zin krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto's van een fijne tijd!
    De kaarsen zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. super tof hé kaarsjes maken. Doen we hier ook met de restjes. Maar wiekjes haken deed ik nog nooit. Ik kocht ze altijd, nu zal ik ze ook eens zelf haken hihi. En jammer hebben we juist een volle curver doos oude kaarsen naar de Chiro gedaan. Ik bekijk wat ik tegen volgende donderdag misschien nog kan geven aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijk hartverwarmend blogbericht, prachtige plaatjes van mooie dingen en mensen. Jammer dat de tijd zo snel vloog voor jullie!!
    Heel veel succes voor Sjobbe en Jitske en voor jou meezenuwpezerige/goed-zorgende mama ;-)
    Je kaarsen zijn alvast geweldig!! (Jij kunt ook echt alles!! :-P )

    Groetjes en een fijn weekend! xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt van je vrije dagen genoten en da's goed! Op alle mogelijker manieren en met mensen om je heen die je nauw aan het hart liggen, daar kik je weer van op. Helaas gaat het altijd te snel voorbij.
    Je kaarsjes zien er super uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo jij kan er weer helemaal tegen. Succes voor de studenten!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui