zondag 18 januari 2015

Vitamienen voor lichaam en geest

Een koude zonnige dag was het gisteren.
En gelukkig was mijn fototoestel mee op stap,
zo kunnen we er vandaag opnieuw van genieten ...
want het is niet veel soeps buiten.

Dus maken we het ons gezellig,
lekker veel kaarsjes aansteken,
niet naar buiten kijken
en genieten van de foto's
van de dag van gisteren.

De morgenstond heeft goud in de mond! De mooiste foto's maak ik vaak onderweg ...
hoe vaak zet ik niet mijn auto aan de kant, of draai terug van waar ik kom ...
om dan zulke mooie taferelen vast te leggen.

Altijd fijn een student aan zee te hebben ... :-)
Ik stond weer met mijn mond open te kijken naar de enorme kleurschakeringen
die de wolken en zee te bieden hadden
(niet altijd evident met winderig weer en rondvliegend zand ...)
's Morgens kreeg ik
dit kadootje van mijn auto ...
en zong spontaan 'Let it go' uit
de Disneyfilm 'Frozen'.



En ik geniet nog na,
van een hele fijne avond
in hartje Bonheiden.
Daar komt elke week
een gezellig haak- en breiclubke
bij elkaar bij Wol en Zo.
En donderdag mocht ik er bij zijn.
Mijn roots liggen heel kortbij
(ik ben trouwens geboren in Bonheiden!)
dus ik kon later gaan slapen bij mijn ouders)
Ik maakte kennis met
(enfin "kennis", het was eerder een
"hééé dat is lang geleden", zo vertrouwd voelde het aan)
Kris (Onlie Mie)
Katrientje (Katrientje Vanalles)
Daniëlle (Danjel's poppenblog)
Kristel (Wol en Zo)
Veerle (Crealiesje)
en nog 1 andere fijne niet-blog-dame.
En opnieuw werd het bewezen ...
bloggen is zàààààlig!
Stuk voor stuk toffe madammen!
Merci meiden voor de leuke avond!

Kris en Kristel waren fotograaf van dienst
  En zoals jullie allen ondertussen wel weten
koop ik sinds juli 2014 geen draad en stofjes meer ...
tot nu toe is me dat ook feilloos gelukt
(ben best trots op mezelf ;-))
maar een hele fijne avond IN een breiwinkel zitten,
nee, daar was mijn staalharde karakter (kuch kuch)
niet tegen bestand.
Dus ik kocht na 6 maanden
bollekes-wollekes-onthouding
een paar bolletjes ...
dewelke? 
nog efkes wachten ...
dat is voor een ander blogbericht.

Fijne zondag!
xxx

43 opmerkingen:

  1. Wat ben ik jaloers dat jij zo kort bij het zeetje woont! Onze honden zouden daar nogal genieten ... en wij ook... De zee? Dat is puur genieten wat mij betreft! Het avondje bij Wolenzo is zeker voor herhaling vatbaar...Doen we hé...
    Foutje wel... Veerle heeft ook een blog! http://crealiesje-knutselt.blogspot.be/... :-)
    Haha ik moet lachen... je hebt je door al die wollekes laten verleiden? Daar is gewoon niet aan te weerstaan hé!
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een zaligheid om zo kort aan zee te wonen ... :-) Ja, we doen dat zeker nog over! Nee, het was echt niet te weerstaan bij Kristel. Dat was echt de kat bij de melk zetten hé :-)
      Oeps ... ik wist niet dat Veerle een blog had, bij deze aangepast en ik ben eens gaan piepen ook.

      Verwijderen
  2. Wat weer een fijne foto's Trui! Benieuwd naar je bolletjes, die je gekocht heb.

    Ik wens je een fijne knusse zondag! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig foto's Trui, je hebt er echt oog voor hoor! En jullie haak-breiclubje ziet er reuzegezellig uit, fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooie foto's weer Trui, wat kan je dit toch goed! En de clubjesavond was weer geslaagd lees ik, zelf ken ik Daniëlle al wat langer en we komen af en toe samen, Vee, Kristel, Kris en jou ken ik van de blogs, altijd leuk om die mensen live te ontmoeten. Benieuwd naar wat je gekocht hebt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, je foto's zijn weer superb! Zalig toch ook wel om een knus dagje te prutsen nu met zulk druilweer, dan staar ik naar buiten en ben blij dat ik warm - droog en gezellie binnen zit ;-)
    Ik zag al bij Kris je spicy rooie koppie!! Keigezellig lijkt me dat en ik kan me voorstellen dat je je niet kon inhouden, tis veeeel te verleidelijk ook al die kleuren en zachtheid. Wolwinkel - DE candyshop voor creatievelingen ;-) Het zal je vergeven zijn hè! :-P

    Geniet nog van je zondag! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie winterse foto's! En ohhh gezellig dat blog-groepje bij elkaar, ik zag de foto al bij Onlie Mie. Je kunt zien dat jullie het reuze naar je zin hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige winterfoto's. Zo ziet de winter er aantrekkelijk uit. En wat een gezellig clubje bij elkaar. Op zo'n plek kan het bijna niet anders of je koopt wat bolletjes. Ik ben benieuwd wat voor garen het is en wat je ervan maakt.

    Veel plezier met het garen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's weer, Gelukkig is het hier vandaag ook nog zonnig weer.
    En wat een gezellig clubje zeg!!!!!!!!! Maar ja om dat in een wolwinkel te houden................ is vragen om kopen kopen kopen hahaha.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's weer, Gelukkig is het hier vandaag ook nog zonnig weer.
    En wat een gezellig clubje zeg!!!!!!!!! Maar ja om dat in een wolwinkel te houden................ is vragen om kopen kopen kopen hahaha.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja als de kat op het spek gebonden wordt dan wordt het ook wel heeeel erg moeilijk om de verleiding te weerstaan!Ha,ha,ha....Prachtige foto's heb je weer geschoten Trui en zo'n gezellig avondje haken/kletsen met andere is altijd leuk!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's om van te genieten !
    Ben benieuwd naar je bolletjes en wat je ermee gaat doen natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw! prachtige foto's. heb je de drukke dagen overleeft? Wat ben ik blij dat je er bij was. 't was langer gezellig dan anders maar toch te kort hihi. En die foto van je auto!!!!!moooiii!!!! Geniet nog van de mooie dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel te kort, smaakt naar nog een keertje :-) Ik vond het heel fijn om te komen!

      Verwijderen
  13. Het was echt een zalige ontmoeting, precies oude vriendinnen die elkaar na een tijdje terugzien....heel raar.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vond dat ook ... alsof we elkaar al jaren kenden, gek hé

      Verwijderen
  14. Schoon foto's !!!
    Dat zal daar een plezant tetteravondje geweest zijn, bij Wol en zo ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt allemaal geweldig fijn! En mooie foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zag je al schitteren bij Kris, leuk leuk en die bollekes zijn welverdiend X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zalige foto's.
    Bollekes-wollekes, ben benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. a dat ziet er gezellig uit zo met al die dames! Wist je dat ik de laatste tijd ook aan het haken ben? Heb het jaaaaaren geleden wel eens gedaan, maar niet echt met geweldig resultaat en daardoor doorzettings vermogen. Maar eh nu gaat het best goed en ik snap helemaal hoe jij daar zo verslaafd aan kan zijn! O nog 1 rondje a nog eentje dan, alleen even dit stukje nog aaaaaargh!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooie foto's, ik word er spontaan wat blijer van!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto's. En wat leuk zeg zo'n clubje, het ziet er super gezellig uit. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zalig mooie foto's! en na 6 maanden kooppauze, had je die bolletjes dubbeldik verdiend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Reacties
    1. Vond ik ook! Als ik kon kwam ik donderdag terug :-)

      Verwijderen
  23. He!
    Eindelijk kan ik een reactie bij jou plaatsen. ik heb het eerder geprobeerd en ik kwam dan in een programma in één van jouw parallelle werelden terecht. Ik zag nog wel de commentaren hierboven allemaal maar de foto's van de mensen hierboven werden erg groot en ik ontwaarde zelfs een oudere dame met een kat op de schoot (zwart-wit-foto). Erg gek! Heb je misschien ergens een device op je blog om subliminale beelden te versturen?
    Ik kon in ieder geval niets plaatsen en wou nog zo graag zeggen dat je W O N D E R L I J K mooie foto's hebt gemaakt. Die met die mist, mega! Sprookjesachtig!
    Maar nu lukt het dus.
    Thank god for that!

    Fijne avond,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh eindelijk iemand die mijn tussenwereld ontdekt heeft! ;-) Blij dat je volgehouden hebt om je fijne reactie hier neer te tikken!

      Verwijderen
  24. Het kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben ::
    Ik zit soms ook wel eens in een parallel universe.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige natuur foto's. Je woont toch echt wel in een hele mooie streek. En wat was het een hele gezellige handwerk avond. Ja, zeker voor herhaling vatbaar. En die bollekes wol, die hebben we al gezien...;-) en het zijn er schone hoor.
    Tot de volgende...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een mooie foto's!! En wat is zo'n avond toch heerlijk, lekker met elkaar zitten en breien/haken. Die bolletjes zijn je gegund, ben benieuwd wat je ermee gaat doen. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heerlijk die foto,s,en wat gezellig zo samen met al die meiden creatief zijn,geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw!!!! Die aangevroren ruit, die natuurfoto's, die toffe creatieve bende.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige foto's, bij het kijken waande ik mezelf al in het bos en hoorde ik het ruisen van de zee!
    Bedankt dat je ons zo laat meegenieten. Enne, ik word toch wel nieuwsgierig naar die bollekes wol!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die foto's van het bos zijn zalig.. Genieten seg!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui