dinsdag 3 februari 2015

Overtuigd

En we blijven in de hoesjessfeer ... :-)

Voor mijn verjaardag kreeg ik van min lief en mijn kroost
een e-reader kadoo.
Een fervent boekenverslinder als ik
heeft wel altijd een boek onder de arm, in de handtas,
in de auto, naast het bed, op het toilet ...
en liefst nog hele dikke boeken ook.

Maar deze boekenliefhebster
van de echte papieren versie
(niets fijner dan snuffelen aan boeken
in de bib, in de winkel, ...)
was nogal sceptisch tegenover
de moderne tegenhanger van het boek.

Leest dat wel even lekker?
hoe vaak moet ik hem opladen?
stel je voor dat ik midden in een verhaal
geen beeld meer heb ...?

En ik moet bekennen,
ik kan echt niet zonder een boek de bib uitlopen ...
en aangezien ik telkens mijn boeken moet binnendoen,
mja, kom ik dus ook telkens met minstens één boek weer buiten.

Dus de e-reader werd in eerste instantie gebruikt
om blogs op een later tijdstip te lezen,
(je kan wel niet reageren vanop zo'n ding)
om haakpatroontjes op te slaan,
en er werden zelfs al een paar boeken opgezet.

Maar de achterdocht bleef groot,
de liefde voor het papieren boek nog groter,
de wilskracht om zonder boek uit de bib te komen te klein ...

Maar nu is het tij gekeerd ...
Ik maakte een mooi hoesje voor mijn e-reader,
zo kan hij handig en stijlvol mee in de handtas.
Het lukte me om zonder fictieboek uit de bib te geraken
(moeilijk zéééér moeilijk dus werd er een aanval gedaan
op de handwerkboeken, oorlogsdagboeken en boeken
voor de innerlijke geest zodat ik toch echt niet
met lege handen buiten moest wandelen)
en ik ben nu mijn eerste echte thriller
 in e-readerformaat aan het lezen.
En ik geef het toe ...
handig, licht,
lichtgevend (er zit een ingebouwd lampje in 
dus mijn nachtlampje moet niet meer in
mister Creatuur zijn ogen schijnen),
en ik kan me echt ook verliezen in het verhaal,
zonder dat ik mijn blad moet omdraaien ...

Gehaakt met Catania-katoen, volgens eigen model.
Handig bij het wachten op de trein dus zo'n e-reader :-)
UWYH n° 18
Welkom in mijn leeswereld,
e-reader van mij,
maar de papieren versie,
blijft mijn allergrootste favoriet!
 
Voor een fijne vriendin maakte ik nog eens een geurzakje met lavendel,
deze keer met sobere kleurtjes maar ik vind het ook heel mooi zo.
UWYH n° 19
If live offers you lemons,
make lemonade

- Iemands wijze oma -
xx

54 opmerkingen:

  1. Met zo'n schoon hoesje, moet je wel heel veel leesplezier hebben!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het knap van je, dat je je hebt laten overtuigen. Ik ben nog niet zo ver. Ik vind boeken ook gewoon mooi.......... Ze staan hier in de kast gelezen te zijn en daar kan ik echt van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens, naar handigheid heb ik me laten overtuigen, maar mijn hart blijft kloppen voor de echte papieren boeken, die zal ik ook nog blijven lezen hoor. Maar daar kan ik zo geen hoes voor maken :-)

      Verwijderen
  3. Prachtige hoes !!!
    Hier vooralsnog papieren boeken :-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die papieren versies blijven favoriet hoor, niks kan er op tegen de geur van een boek uit de bib :-) dank je wel!

      Verwijderen
  4. Wat een mooie hoes!
    Ik wens je heel veel plezier met je reader en hoes, gemak dient de mens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke hoes, ik als fervent boekenlezer is ook overhaald, ik heb me ook zo'n e-reader aangeschaft en het is super handig voor in de handtas, geen ongewilde ezelsoren meer en dergelijke, maar ik blijf ook mooi en braaf echte tastbare boeken bijkopen voor in mijn collectie hoor, het ene sluit het andere niet uit ^^

    groetjes

    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een e-reader kan niet op tegen een mooie boekencollectie in de kast, die heb ik gelukkig ook nog en blijf ik koesteren. Het ene sluit inderdaad het andere niet uit.

      Verwijderen
  6. Ja, hier ligt ook een e-reader en ik beken...soms heb ik liever de papieren versie. Maar het is handig om mee te nemen. Zeker als je graag zo van die dikke kluf klaffers (ja een uitdrukking van bij ons) leest. Het hoesje is een schatje, maar das het vrouwke ook hé. :-)
    Dikke knuf
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, wij zeggen hier dikke kloeffers :-) Echte boeken blijven echter hé maar de e-reader is inderdaad handig om mee te nemen. Dank je wel voor je complimentje :-) x

      Verwijderen
  7. Ja, ik verkies ook de papieren boeken maar je e-reader is wel dunner om mee te nemen.
    Je hoesje is supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar, dat scheelt in gewicht als je er een hele tijd moet mee rondlopen, dank je wel!

      Verwijderen
  8. Ben nog steeds niet overtuigd hahaha alhoewel dat ingebouwde lampje hmmmmm
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een handigheidje dat lampje :-) Echte boeken blijven mijn favoriet hoor.

      Verwijderen
  9. heb ik nu je verjaardag gemist? Fijn cadeau hoor. Ik snap alleen wel dat echte boeken favoriet blijven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) nee hoor, ik was jarig in september ... zo zie je hoe lang ik getwijfeld heb :-) en ja, die blijven echt wel favoriet!

      Verwijderen
  10. Ben ook gek op boeken maar zo n ding is toch supper handig .mooie keuze aan kleur je hoesje ,zo zie heb je ook nog lekker iets kunnen haken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige hoesje.
    Alleen ik ben gek op papieren boeken :)
    zo herkenbaar:
    als ik de bib buiten kom, dan heb ik altijd een 5 tal boekjes mee hihi. :)
    en bij mij aan bed ligt ook een boek en op tafel liggen er ook .
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie hoes!
    De geur van boeken, zalig.
    Maar zo weggaan met de tablet, das meer plaats voor wolletjes he

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker combineren, af en toe papier, af en toe de electronica, voor alles een geschikt moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Herkenbaar verhaal hihi. Ik heb nu twee boeken op de ereader gelezen en vind het handig. Maar het sluit het papieren boek toch echt niet uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig hoesje :-)
    Ik heb ook zo'n reader...maar de geur van een boek, het gevoel van een boek in je handen...daar kan geen apparaatje tegen op.
    Maar handig is ie wel, soms ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik lees de laatste tijd best veel, die papieren dingen bedoel ik dan. Ik moet nu weer even een boek 'laten zakken' zegmaar. Een e-reader heb ik nog niet geprobeerd maar het lijkt me toch best handig voor vakanties (niet zoveel boeken mee te nemen dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal eens, het echte boek "leeft" meer!! Maar toch ben ik blij met mijn e-reader, zo zeer zelfs dat toen de mijne laatst de geest gaf dat ik meteen een nieuwe bestelde, maar zoon zag de bui ook al hangen en spoedde zich diezelfde avond nog naar de winkel om een nieuwe te kopen alvast voor moederdag en mijn verjaardag zei hij ;-) De bestelde dus maar weer afgezegd, 2 is wat veel van het goede :-P
    Heel erg gaaf hoesje! En een keigoed boek ;-)

    Wat een heerlijk rustig stationnetje trouwens!
    Fijne dag! x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie hoes maakte je voor jouw nieuwe vriend. Ik heb ook een e-reader maar combineer "echte" boeken ook nog met digitale versies. E-reader vooral handig op vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi! Misschien ook maar op de verlanglijst... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kreeg hier ook een zakje lavendel gratis om er geurzakjes mee te maken. Welk patroon gebruik jij daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kreeg hier ook een zakje lavendel gratis om er geurzakjes mee te maken. Welk patroon gebruik jij daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind het ook een beetje raar om op deze manier een boek te lezen. Ik heb ook liever de papieren versie, kan ik zien hoever ik al gelezen heb (niet omdat ik niet graag lees hé, integendeel maar om een beetje in te schatten wat er nog allemaal zou kunnen gebeuren in het boek.).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tegen een echt boek kan gewoon niks op!
    Maar deze lijkt me wel superhandig voor 'erbij', om overal mee naar toe te nemen in je tas.
    En met zo'n mooi hoesje ziet ie er meteen wat aaibaarder uit ;-)...
    Veel liefs en leesplezier, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. toevallig met mijn nieuwjaarsgeld juist dezelfde e-reader gekocht. Ik ben ook fan van de papieren versies maar ze nemen toch zoveel plaats in (en eerlijk is eerlijk ze kosten ook stukken meer dan de e-books), ik had eerst schrik aangezien ik van tablet en laptop echt erg veel last van mijn ogen krijg , maar mijn zus trok me over de streep (en das een echte boekenverslinster ) En ik moet zeggen het leest enorm aangenaam, ik kijk e rook al naar uit om hem op reis mee te nemen zonder eerst na te denken welke boeken je allemaal zou meenemen om dan op reis juist geen zin te hebben in die selectie (+ in de auto s'nachts zonder problemen lezen) Ik dacht eerst ook zelf een hoes te maken, maar toen liet mijn rekenkundig vermogen mij zelfs 2maal in de steek zodat ik gewoon een hoesje bestelde (zo eentje dat wanneer je het openklapt direct opstart bij de laatste pagina) Veel plezier ermee, ik heb in elk geval de laatste 2weken enorm veel gelezen terwijl dat de laatste jaren wat geslabakt was, nu nog de balans tssn lezen en naaien herstellen :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben nog steeds niet om.. Ik moet zeggen: ik heb het ook nog nooit geprobeerd, een boek te lezen via een e-reader. Ik ben en blijf van echte boeken en loop nooit de bieb uit zonder een boek. Ik vind het heerlijk om te lezen, alleen zou ik er wat meer tijd voor moeten maken... Ik vind je hoesje wel heel leuk geworden, mooi steekje heb je gebruikt!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Niet alleen dat hoesje is supermooi gehaakt... ik vind de rok (kleed?) die (dat) je aan hebt prachtig! Ga je bij elk kleed een passend hoesje maken? :-))
    Dat geurzakje is ook tof... wat bedoel je met dat chinees (nummertjes) die je er onder schrijft?
    Leuke spreuk... moet ook een toffe oma geweest zijn! Jouw oma?
    Ik volg je ervaringen met de e-reader... ik sta er nl. ook nogal sceptisch tegenover... Ik hou nl. van boeken in een boekenkast...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ik dacht ook al; ga je bij elk jurkje een hoesje maken?
      Staat wel heel tof samen!

      Verwijderen
    2. Oei met al mijn kleurrijke dingen in huis, heb ik nog een hele hoop hoesjes te gaan dan :-) maar het past er inderdaad goed bij hé :-)
      Die nummertjes die ik onder mijn maaksels zet, zijn het aantal dingen die ik al gemaakt heb met de spulletjes die ik in huis heb. Sinds juli 2014 heb ik niets nieuws meer gekocht (uitgezonderd bij Kristel :-)) en ben zoveel mogelijk van mijn voorraad aan het opgebruiken. Use What You Have = UWYH. Dus dit was het 19e ding dat ik maakte sinds juli 2014. Deze spreuk komt niet van mijn oma, ze is helaas gestorven, maar ze was ook een hele toffe oma :-)

      Verwijderen
  27. Ik ben nog steeds niet overstag. Wellicht ook nostalgie maar een boek moet ik voelen, ruiken..... . Nee, voor mij (nog) geen e-reader dus. Wel een leuk hoesje gehaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie kleurtjes, mooie steek ... véél leesplezier !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi hoesje heb je gemaakt. Ik ben ook een boekenlezer en wilde er eerst ook niet aan maar heb nu ook al een tijdje een e reader en vind het toch wel superhandig. Nu nog een mooi hoesje! lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen lezer ben...heeeeeel soms in de vakantie, maar verder zelden...ik ben al helemaal gedigitaliseerd hahaha...zou geen moeite hebben met een e-reader en zeker niet als hij in zo'n leuk hoesje als dat van jou zit!! Lijkt me ook een stuk minder gesjouw dan zo'n dik boek mee te zeulen :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi hoesje is dat geworden! Leuk te lezen dat de e-reader toch meevalt. Zelf heb ik er nog geen en zit ik nog in het stadium dat ik alleen papieren boeken wil :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooi hoesje en ik kan me je boekverslaving voorstellen,ik heb er destijds ook last van gehad en vond het ook moeilijk in het begin....maar nu na 3 jaar zou ik niet meer terug willen!Ten eerste omdat ik ook graag van die dikke 'pillen'las en als je dan ligt te lezen is dat behoorlijk belastend voor je pols op den duur,ook vond ik het ooit lastig dat aan de bindzijde van het boek als het heel dik is de bladzijde zo rond lopen dat je ooit de eindes van de zinnen niet zag als door het boek heel ver open te doen....maar toch wel het meest vervelende was bij mij TE veel boeken mee naar huis nemen van de bieb....die ik niet kon weerstaan en ja ze dan ook tot 2x toe via de pc online verlengde....maar ze dan nog vaak niet uit had ooit als ze toch ECHT terug moesten doordat ik er stomweg dan ooit de tijd niet voor had,of een boek halverwege het verhaal ECHT in moeten leveren of per dag n boete betalen(en die boetes had ik vaak!)0,70 ct hier een € daar..etc. etc.dus ik vind het een enorme uitvinding,ook dat je gewoon heerlijk een boek kan lezen zonder te wachten tot het ??? in de bieb ligt....mijn verslaving was op den duur daarna dus ook alleen maar tuin en hobby/reisboeken mee naar huis sleuren...totdat het een beetje van de zotte werd,dus toen op den duur maar echt mijn abonnement stopgezet want ik denk dat ik alle boetes bij elkaar in al die jaaaaaren lidmaatschap al een e-reader aan had kunnen schaften en dan nog niet het luxe-abonnement geld meegeteld,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Al die sobere kleurtjes voor iemand die van fel houd... Maar het is best mooi geworden. Nog veel leesplezier op je machientje;-)

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja, ook ik stond sceptisch tegenover de e-reader en ja, ook ik ben nog steeds fan van een papieren boek, vooral voor in bed, maar in de auto, in de wachtzaal, in het ziekenhuis enz. is de e-reader echt wel superhandig! En het went wel, maar zonder een "echt" boek kan ik ook nog niet, dat heeft toch nog iets "anders". Mooi hoesje heb je gemaakt en het lavendelzakje is zo toch ook supermooi!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Helemaal weg van die knoopjes! Ik zou mijn e-reader niet meer kunnen missen, lekker handig op de trein. Maar naast mijn bed ligt er toch altijd een echt boek hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. mm ja en met die e-reader kunnen er nog veeeeel meer boeken in 1 keer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. :) mooi! Ik mis je op IG. Maar ik zag laatst je reactie op mijn blog. Ach...daar ben ik dan wat minder actief. Fijn dat het goed met je gaat! Daag! liefs Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zou het alleen kopen omdat ik dan een zware valies (vol boeken) minder moet meenemen op vakantie. Nee, tot hiertoe vind ik het niks voor mij. Geen pagina's meer omslaan? Geen bladwijzer meer? :-) Mooi hoesje heb je gemaakt. Veel leesplezier zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dank jullie wel voor al jullie leuke reacties ... ene ... ik ben aan het tweede boek bezig op mijn e-reader, eentje van 900 bladzijden, dus nu ben ik echt wel blij met dat dun dingske :-) maar ik blijf mijn echte boeken ook koesteren hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi, ik zag u via andere blosters, meestal lees ik en volg ik blogjes die dezelfde hobbys delen als ik...ik zou wel hier willen volgen...groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een pareltje van een e-readerhoes ! Veel leesgenot !

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik stond ook nog steeds sceptisch tegenover een e-reader. Ik hou zo van de charme van een echt boek.
    Mijn wederhelft kocht er eentje met als bedoeling dat ik hem op de trein zou meenemen. Aangezien we nu onverwacht uit elkaar zijn, is het dilemma ineens ook opgelost. Back to ouderwetse boeken, hij heeft de e-reader...
    Je hoes is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui