dinsdag 17 februari 2015

Zenn in ribbeltjes

Wanneer het leven weer aan een rotvaart voorbij raast,
en de gedachten al even snel over elkaar heen buitelen in mijn hoofd ...
is het tijd voor de noodrem.
Gelukkig hebben we 'het bos in de achtertuin',
dus ver gaan om tot rust te komen moet ik niet.
Enkel de fiets van stal halen,
wandelschoenen uit de kelder,
paar minuutjes fietsen en 
op slag gaat de ademhaling al langzamer,
snuif ik die heerlijke bosgeur op,
en voel ik de spanning wegebben ...

Het bos ...
nog niet helemaal ontwaakt uit de winterslaap,
het lijkt wel halfdood ...
maar schijn bedriegt ...
kijk maar!


En natuurlijk was mijn haakwerk mee ... zalig haken op een bankje ... zenn!

En wat maakt zo'n deugddoende wandeling
extra fijn?
Yep, wandelen in je zelfgemaakte trui.
Een trui die al drie jaar op mijn breinaalden stond te wachten.

Nee, ik ben niet als een gek beginnen breien,
voor een groot deel was de trui al klaar.
De mouwen werden gebreid,
met veel doorzettingsvermogen de draadjes ingestopt
(en geloof mij, het waren er veel,
breidt wel lekker weg zo'n dikke wol,
maar om de haverklap is ook je bolletje op ...)
en daarna werd de boothalskraag gebreid.

Deze trui werd niet volgens patroon gemaakt,
maar dankzij breiwonder-vriendin uitgerekend
volgens mijn wensen ...
(ik wilde graag een lange boord, een boothals en lange machetten).
Ik ben er zeer tevreden mee :-)

Wol: Lang - Concept color
UWYH n° 20
 'Kunnen vergeten
is even belangrijk
als onthouden'
- BZN -
xxx



28 opmerkingen:

  1. super mooi die trui. En alweer de mooiste foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige trui ! En van jouw mooie foto's word ik ook al zen. Ze komen net uit een natuurmagazine, prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige natuur heb jij in je "achtertuin" Trui! Trakteer jezelf maar vaak op zulke zenmomenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super mooie plaatjes van het bos! Wat een heerlijkheid he zo dicht bij huis. En die trui daar mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende foto's van het bos. ook in de winter zo de moeite waard !
    De trui staat je geweldig, mooi zo helemaal naar wens
    En wat zie ik, een ripple deken :-) Dat haakt heerlijk weg hé, om zen van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat groeit er toch veel moois in een bos, zelfs een haakwerkje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks is zo ontspannend als een paar uurtjes in een bos wandelen...
    En je trui is prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige plaatjes in het bos! Heerlijk! En je trui is mooi geworden.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk die rust voor de batterij ,prachtig je trui met die hals zo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn he om even lekker bij te tanken in het bos. En je trui is prachtige geworden!
    Ik hoop dat de gedachten geordend zijn na die heerlijke wandeling.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat woon jij toch zalig. Zo een prachtig bos. Vind het altijd heerlijk om naar de foto's te zien, zo ben ik er toch ook een klein beetje geweest.
    :-)
    De trui ziet er zo zalig zacht uit. Eéntje om te koesteren.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat een pracht foto's van het bos....
    Alleen daar word je al rustig van ;-)... Helaas heb ik er de heerlijke boslucht niet bij om te snuiven...
    Extra fijn als je dan in zo'n zalige trui mét haakwerk daar kunt vertoeven!! Goed gedaan meis!
    Knap van je om even bewust op de rem te trappen :-). Veel liefs van Mirjam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, zo het bos in, zeker met het mooie weer van nu.
    Je deken wordt mooi, toevallig ben ik ook met een ripple bezig.
    je trui zit zo te zien zo lekker dat je er waarschijnlijk het liefst in wil wonen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, mooie trui, toffe kleuren! Ja,ja, stilletjes aan komt er her en der wat leven in de natuur. Laat de lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een mooie dikke warme Trui.. Dat wordt genieten..

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zenbos,
    zen bemoste steiger,
    zen pull (in de zensationeel mooie kleur zengroeniggrijzig)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd geniet ik van jouw foto's; zo sereen en rustgevend!! En net als je zegt, heerlijk om in de natuur te zien dat de winter z'n langste tijd heeft gehad. (Al kan hij best nog even goed opspelen ^_^).
    En je trui, dat die lekker zit en heel goed staat is duidelijk. En dat heb je dan dus zelf gemaakt YEAH. de niet zelf-makers weten niet wat ze missen :-)))!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij woont zo te zien op een heerlijk plekje. Wij moeten altijd een uurtje rijden voor we lekker een bos in kunnen. Mooie foto's heb je gemaakt.
    Prachtige trui.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat is het mooi zo vlak bij je huis! Geweldige foto's weeral, heerlijk meegenieten, hier wordt je inderdaad zenn van, zelfs van je foto's :-) Je trui is prima gelukt! Nieuw haarkleurtje??? Top!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heerlijk lopen in het bos,heerlijke foto,s ook,mooi die trui het staat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooh wat een heerlijke trui lijkt me dat, daar zou ik in kunnen wonen....
    En je foto's.......genieten!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Groot gelijk om er af en toe op uit te trekken.Wij zijn gisteren ook een kleine maar leuke boswandeling gaan maken.Super mooie foto's maak je.Je trui ziet er heerlijk uit om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zalige bosfoto's, daar wordt een mens helemaal vrolijk en tegelijk rustig van ! Supermooie trui, Trui !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi bos. En dat ziet er een heel lekker warme trui uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gave trui!! Mooie boothals, da' s ook wel mijn ding, zo'n trui, heel mooi! En prachtige foto's, mooie spiegelingen geschoten. Lukt het om zen een beetje vast te houden? De natuur in is een goed medicijn, voor van alles :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Door het zien van je foto's kan ik het bos al bijna ruiken, heerlijk!
    Je pull ziet er zalig warm uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui