maandag 23 maart 2015

Meidenweekend part I

De woorden 'popel popel', 'vreugdedansje' en 'ik heb er zin in'
zaten de laatste weken geregeld in de
Nederlandse-Belgische ether ...
Ik mocht vorig weekend
mijn huisje-tuintje-beestje
inruilen voor een
 heus meidenweekend
in Burgh-Haamstede
(zooooooveel mooier dan in België,
die Nederlandse kustlijn!)
met als ingrediënten:

(blog)vriendschap
wandelschoenen


 babbelen
géén stress
uitwaaien



 lekker wijntje
pannenkoeken eten
ook best wat diepzinnige gesprekken


lachen
zon (ze deed in elk geval haar best), zee en strand


fotowedstijdjes ;-)
haken in een gemakkelijk zeteltje


... en ontzettend genieten!


's Zondags maakten we Zierikzee onveilig,
onveilig met onze fototoestelletjes
(Japanners waren er NIKS tegen)
en werd er geregeld
getrokken en geduwd
om als eerste net die foto te maken :-)
We hadden veel plezier
en vast veel bekijks
maar het was puur ...
ja, weeral puur genieten!


 In mijn kinderherinneringen bestond
Zierikzee vooral uit
de stadspoort met 2 torentjes ...


 ... niks was minder waar ...


We vonden een stadje,
vol geschiedenis,


 authentieke huizen
én heel veel leuke details!




We genoten van elkaars gezelschap
en het besef

hoeveel raakvlakken we wel hebben,
echte gelijkgestemde zielen,
en dat we noooooit uitgepraat geraken!

Enig idee met wie ik daar was?



Na dit fantastische weekend
brouwde ik er nog een
dagje aan ...
nòg een héél fijn dagje
(ja ja mijn vitamienenvoorraad
is behoorlijk aangevuld!)
... maar aangezien het zeer moeilijk is
om 248 foto's
te selecteren en in één blogbericht te proppen
maak ik er gewoon nog eentje :-)

word vervolgd!

Verwondering vormt
de basis van alle kennis

- Abraham Joshua Heschel -

44 opmerkingen:

  1. Dank je om ons te laten meegenieten van je weeral prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, Trui ! Ik kijk uit naar je volgend verslagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jongens, ik wil ook naar ZierikZEE. Prachtige foto's! Genieten zeg. Alsof ik de zee even kon horen en ruiken!
    Dag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om te kunnen meegenieten van die mooie foto's! Kan niet anders dan een topweekend geweest zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh daar wil ik ook naartoe, zoooo mooooiiii! Heerlijk ontspannend ziet het er daar uit! Prachtige foto's weer, je zou zo je valies pakken. Met wie je daar was? Geen idee, maar het was leuk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen idee met wie je daar was maar je maakte er prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh, Zierikzee komt op het te bezoeken lijstje nu !!!!
    'k ben al benieuwd naar deel 2...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supergeweldigste foto's! Met wie je daar was? Met iemand met een border collie...? Niet die van ons, niet die van Hanna zo te lezen hierboven?... Ik zou niet weten met wie? Maar genieten was het!
    Zoveel is duidelijk... nu ben ik echt wel curieus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahaaaaa nu valt mijne frank !!!
    Daarjuist zat ik al te piekeren, op een andere blog, over wie het ging ;-)))
    En ook hier zo'n schone foto's !!
    Ja, dat moet een geweldig weekendje geweest zijn, nu ik het blogvriendinnetjes-koppeltje ken :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mens, wat kun jij toch prachtige foto's maken!
    Ik heb geen idee met wie je was, maar wel dat het heerlijk moet zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi zeg ! En echt prachtige foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Owww wat een heerlijk weekend en je foto's zijn weer zo mooi :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben nu al benieuwd naar de rest van de foto's! Deze serie was in elk geval prachtig! Zon, zee en strand = genieten! Op de foto's zag het er in elk geval heel fijn uit!

    Fijne dag! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja..... Prachtige foto's!! Klinkt zalig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's zeg, echt wel dat we mee-genieten. En met wie je daar was..... uuuuh....nou ik ga nog even in de denkstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooooow ja ja ik weet het, met wie je daar was! Een blik op jouw bloglijst vertelt het me, tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hoort het steeds van blog-ontmoetingen; dat die zo ontzettend leuk zijn! Komt vast omdat je elkaar al aardig goed kent. Met bloggen laten we veel van onszelf zien.
    En jij doet dat ook nog eens met je foto's. Geweldig mooi zoals je daarmee de schoonheid en de sfeer weet vast te leggen. Ik weet niet of je ook een blogboek laat printen, maar dat zou zeker bij jou ook nog eens een mooi fotoboek worden!
    Heerlijk dat je zo hebt genoten!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Trui, wat een prachtige foto's weer. Je hebt echt oog voor detail!! Bedankt voor het meegenieten, verheug me al op je vervolgblog!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, zo mooi en dan komt er nog een blogje met nog weer mooie foto's. Kei goe ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow wat een prachtige plaatjes!! Helemaal geweldig hoe je ook de kleinste dingen groots weet te maken en genietbaar voor ons :-)
    Super dat het zo'n geweldig weekend was, vitaminen voor de ziel en een superboost voor je lachspieren ;-)

    MOOI!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. (Poging 2 - Blogger is aan't klooien)

    Helemaal wow je prachtige plaatjes!! Je weet zelfs de kleine dingen groots aan ons te laten zien en dat is genieten!!
    Geweldig dat jullie zo'n heerlijk weekend hadden - food for the soul en een megaboost voor je lachspieren!
    SUPER!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie foto's van Zeeland. Wij hebben er familie en het is altijd zo fijn om daar te zijn. De zee, het strand.....Krijg weer zin om er heen te gaan. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. 2 van mijn favorietjes samen op pad :) Hoe fijn voor jullie! En mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ga ni zeggen hoe schoon de foto's weer zijn, maar wel...dat stadspoortje met 2 torentjes ;-)
    Hoe ouder we worden, hoe meer de kindertijd naar boven komt. Vind je ook ni?
    Het is weer een prachtig verslag. Ik had het gevoel dat ik erbij was. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jullie hebben wel jullie bijeenkomst beter geheim kunnen houden, dan wij vijven van misteria lane en daarom heb ik absoluut geen idee met wie je er was, heb de laatste tijd helaas weinig tijd om veel blogs te lezen, dus door deductie kom ik er evenmin.
    Vind het wel jammer dat er geen foto's van de deelnemers te zien zijn (of komen die nog in deel 2?)
    Verder: super foto's met eigen Trui-cachet zoals altijd. Je hebt echt de grote gave om in kleine details grote dingen te zien.
    Het allermooist vind ik alle straatnamen. Leuk dat ze allemaal tegen zulke oude karakterstenen hangen!

    fijne week deze week,
    maak ze dachshundie!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk maar even op deel II :-)
      Dank je wel voor je compliment hoor! x
      Ik vond de straatnamen ook heel leuk ... en moest spontaan aan jou denken toen ik er foto's van maakte :-)

      Verwijderen
  26. Ok. Daar moet ik dus ook eens naartoe. Hebben ze daar lekkere zoetigheid type oliebollen, tompouce, franchipane ?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Klinkt heerlijk en ja aan zee is het altijd mooi vind ik persoonlijk....het HEEFT gewoon iets ;-)


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Klinkt heerlijk en ja aan zee is het altijd mooi vind ik persoonlijk....het HEEFT gewoon iets ;-)


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie foto's! Ik zag ze net al bij Mirjam. Wat bijzonder dat jullie zo'n fijne klik hebben. Er zullen dus wel meer van dit soort uitstapjes volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zalig genoten zo te zien! Onze ogen zijn weer verwend met de prachtige foto's! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hello I'am Chris !
    this is not a "spam"
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 19 million visits, 193 Country in the World! and more than 18,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************
    Thank you for following my blog - it is greatly appreciated! :o)
    i followed your blog, please follow back
    ++++++++++++++++
    Hallo I'am Chris!
    Dit is geen "spam"
    Ik stel voor dat je je blog Publiceer Door zich te registreren op de "directory internationale blogspot"
    De "directory" is 19 miljoen bezoeken, 193 land in de wereld! en meer dan 18.000 blogs. Kom bij ons, registratie is gratis, we vragen alleen dat u aan onze blog
    Heb je een prachtig blog die mijns inziens te worden geregistreerd In International Dictionary Blog. Je zal vertegenwoordigen verdienen
    Kunt u terecht op de volgende link en hoe uw blog Naam
    Url Blog
    Locatie van je eigen land actief zijn in Hoe sessie die zal worden toegevoegd aan het Land Lijst
    Aan de rechterkant, in de "groene lijst", vindt u alle landen en als je em klikt, ziet u de namen van de blogs uit dat land te vinden.
    Noodzakelijk om onze blog te volgen om uw registration.Thank u valideren voor uw begrip
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Gelukkig Bloggen
    ****************
    Bedankt voor het volgen van mijn blog - het wordt zeer gewaardeerd! O)
    Ik volgde je blog, volg dan terug
    ++++++++++++++++

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oeps, ziet er juist wel uit als spam hierboven. Maar goed, je weekend, klinkt heerlijk!! Prachtige foto's en wat veel... dacht dat ik erg was, maar dat valt nog wel mee, haha! Mooie zeepalen, heb de hond gespot ;) Ben benieuwd naar het vervolg! Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. o gezellig dames! Heerlijk zo even uit je eigen omgeving weg zijn ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dank jullie wel voor alle fijne reacties!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat veel foto's!
    Ik zag ook al wat voorbij komen bij Mirjam.
    Leuk zo'n meidenweekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui