dinsdag 31 maart 2015

Poezen-leeskussen

Geruite herenhemden ...
in alle maten en soorten ...
ik ben er zot op.
Een hele bonte verzameling ligt er reeds in mijn kast
(met dank aan de gulle gevers!)
en een bonte verzameling aan ideetjes flitsten er al door mijn hoofd ...

Het patroon kocht ik vorig jaar in Parijs,
het idee bleef in mijn hoofd
en nu was er ook
de gelegenheid ...
volledige recyclage,
wat geeft dit toch steeds
veel voldoening
om van iets 'ouds'
weer wat 'nieuws' te maken ...

Vier verschillende overhemden, restjes stof, een oud tafellaken en knopen uit de knopenverzameldoos ...
de kat is een zak waar je een boek in kwijt kan, handig om mee naar buiten te nemen
en van het lenteweer (waar we nu even moeten op wachten) te genieten!
UWYH n° 24

Een kussen met betekenis ...

De verschillende applicaties staan voor ...
* Een goede vriend is als een ster ... ookal zie je ze niet altijd, ze zijn steeds dichtbij in je hart
* klavertje 4 = geluk
* hartje met blaadjes = al wat je met liefde maakt, groeit ...
Dit kussen verhuisde naar de bank van een zeer dierbare vriendin.
Maar ook hier werd het eerst
eens goed geknuffeld ...
dus ook voor thuis volgt er een tweede editie.

Neem je tijd om gelukkig te zijn!
- BZN -
 

35 opmerkingen:

  1. ik volg meestal blogjes die dezelfde hobbys als ik hebben, ik blog niet elke dag, maar lees wel en probeer te reageren...ik kijk uit om weer een bezoekje hier te nemen en bij andere leuke blogs ook...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh, Trui da's echt een prachtig snoezepoezeknuffelkussen ! Top !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maar how zeg ! da's wel héél plezant !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk resultaat maar amai dat is toch een werkje geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi kussen, je vriendin zal heel blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi!!!
    Jij beschikt over echte handvaardigheid (en geduld).
    Dat zal een hele goede vriendschap zijn, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top dat kussen van jou,
    zeker met al die liefdevolle symbolen
    en warme verhalen erachter;

    P.S. In de kat, kan je behalve een boek ook wat wolbolletjes en een haaknaald stoppen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of: als je op dieet bent, en je huisgenoten letten mee op voor jou, zeg je :" ik pak even mijn kussen om buiten wat gaan te lezen" (en niemand weet wat je dan extra in de kat stopt :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waar komt die vorige opmerking ineens vandaan?
    Ik ben niet op dieet, hoor,

    maar ik zie ze soms wel naar me kijken als ik het zoveelste koekje,
    of paaseitje neem (dus is zou zo'n k(n)a(t)pzak goed kunnen gebruiken)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw wat super leuk en mooi gemaakt,mijn dochtertje staat naast me en die zei ook gelijk,aahh die is mooi.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben jij toch handig met de naaimachine! Een prachtig kussen is het geworden. Mooi gemaakt Trui!

    Fijne avond! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Das nog eens een gedacht, het kussen goed knuffelen voor je hem wegschenkt...
    Prachtig gedaan.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een liefdevol kussen heb je gemaakt en zo mooi!Wat zal de ontvanger daar blij mee zijn en veel plezier van beleven!En dat allemaal gemaakt door die lieve Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAUW!!!!! Dies echt mega leuk
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoon !! En handig, met dat "geheime zakje" er op !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een super mooi kussen!! Love it!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whaah, wat is deze gaaf! Ik houd absoluut niet van katten (sorry kattenliefhebbers), maar deze vind ik echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig kussen heb je gemaakt. Alles is mooi, de gerecycleerde stofjes, de afbeelding, de versieringen (wat kun je dat toch mooi maken!!) en de betekenis van de versieringen. En dan ook nog een geheime zak, waar inderdaad niet persee een boek in hoeft (dank aan Brigitte voor de smokkelideetjes). Een waar kunststukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi kussen! Ik heb nog het lievelingshemd van mijn vader bewaard ( hij is er al twintig jaar niet meer) en denk nu....zal ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. helemaal fan van!!! Wat heb jij iets moois gemaakt uit iets dat men niet meer moest. Ik hou ook van recycleren maar dit is toch een toppertje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik mocht al flarden van het tweede kussen bewonderen, maar zo af... wat mooi!
    En zo typisch jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe ontzettendprachtigmooi is dit poezekussen! En zo kunstig gemaakt! Helemaal whow!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo zeg, die is gaaf ! Het ultieme recykleren ook ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik dacht al, poezen die lezen... Hij is erg leuk geworden en geweldig al die symbolen erin verwerkt! En een knap staaltje recykleren!! Fijne paasdagen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een werk! Daar is iemand ongetwijfeld heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw als dat niet creatief recycleren is! Super! En dan nog met een betekenis achter. Echt knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Supersupertof ! Zo mooi ! Ik zit hier met open mond naar te kijken ! Wat een geweldig recyclageproject ! Een kussen om heel erg te koesteren !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui